Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Och själv sitter jag här helt skräckslagen,jag blev nämligen gravid detta försök,men om jag fortfarande är det och i så fall hur länge det får fortgå återstår att se. Har inte testat,men jag är aldrig sen och har lite symtom så gravid är jag/var jag. Stenkoll på äl! Chockad trots att jag rent teoretiskt vet att oskyddat sex kan leda till graviditet,men vid min ålder och med min historik trodde jag faktiskt inte det skulle ske igen. Vågar knappt gå på toa,igår var jag 100% säker på att mensen kommit,men inte en droppe. Ska avvakta till imorron om jag inte blöder idag och ringa läkaren. Men jag tror inte jag hinner så långt,hann jag inte sist ju...
    Inga grattis tack,men en liten tumme!

• Pimpinellan

Tack! Det är så knäppt,andra skulle ju jublat,men inte efter 6 m.f och vid min ålder och alla år vi försökt. Jag önskar jag mådde illa,såna graviditeter är väl i regel säkrare? Har aldrig mått illa.

• Pimpinellan

En antydan till illamående när jag öppnade diskmaskinen med odiskad disk sen igår,men det kanske jag blitt ändå? Jag tror ingenting,jag bara vet att såhär sen är jag aldrig så för tillfället nog gravid. Känsla av mens sen i söndags. Och i torsdags hur tidigt det än låter fick jag ett enormt sötsug-jag som aldrig är sötsugen annars! Gjorde chokladbollar i ren panik och såna gillar jag inte ens. Vi t.o.m missade sex på självaste äl-dagen. Maken fick inte till det efter 3 tidigare gånger,trött o gammal vet ni... Nåja,vänta och se. Bättre blöda nu om det ändå ska gå åt skogen. Och vi som precis bestämt oss för FET i feb.! Nu skjuts allt upp...

Jag jublar när jag fött barn-oavsett när det nu blir!

Tack tjejer för att ni finns!

• Pimpinellan

Åt helvete igen... VARFÖR!? Om det ändå blev bara vanlig mens av det,nu vet man ju att det hann bli nåt. Helvete också,hur ska man orka!? 8 månader gravid måste vara den värsta tortyr man kan gå igenom. Och precis innan jag fyller år och innan jul... Drömde om missfall,sov oroligt och vaknade och blödde. Inte störtflod än,men den kommer ju... Finns egentligen ingen mening forsätta med hemmaförsöken,mina ägg är ju usla. Måste boka klinik,det här går ju inte... Ikväll köper jag nåt gott och moffar hela kvällen. Ska på julmarknad också idag,hade redan bestämt och det brukar vara jättekul så jag går ändå. Orkar inte gråta hela dagen,orkar inte tänka. Om jag börjar tänka bryter jag ihop så mycket att jag aldrig reser mig igen...

• Pimpinellan
    Varning för känsliga och äckelmagade,läs inte resten i så fall!!!

Nu är ni varnade så läs på egen "risk":

Ingen tvekan om missfall. Alla symtom puts väck igår när jag började blöda. Behöver nog inte tveka nästa gång jag blir gravid för nu vet jag att så här mår jag bara då. Svullen på kvällen,molvärk och liksom lättsamma ihopdragningar av livmodern. Har ju inte ens mensvärk när jag har mens ju! Fick ut en liten klump också som med all säkerhet inte var slemhinnerester. Kände när den åkte neråt och kom ut och känner igen typen från tidigare m.f. Väldigt liten dock så jag tror embryot var för litet/slutat utvecklas innan. Ingen syndaflod än,blöder som en "andradag" idag också,mest när jag går på toa. Vill bara få ut allt och börja om även om chanserna är jättesmå... Käkar två rosenrot per dag nu och även munkpeppar. Laddar på för vad har jag att förlora?
    Låg i soffan hela kvällen och käkade bakelse och smörgåstårta-och kaffe. Ingen mer gråt,orkar inte,bara arg! Arg på alla som blir gravida fast de inte vill eller borde...

Kram alla,ni är mer än guld värda!

• Pimpinellan
    mojutten skrev 2011-11-25 09:27:57 följande:
    Skickar lite kramar till dig i dag med P.

I går var vi på första planeringsträffen inför ivf. Alla prover såg som vanligt fina ut. Läkaren var verkligen riktigt bra och det kommer nog inte att var omöjligt att få trombyl och fragmin iallafall.
    Om mensen kommer som den ska så blir det spraystart på självaste julafton Glad
    Du vet att jag tror på dig! Glad
  • Pimpinellan

mojutten: tumme för ett hållbart plus eller om det går åt h-vete igen ändå snar IVF!

Kram till alla!

• Pimpinellan

Mojutten-hur gick det!? Har tänkt på dig i veckan!

Själv sitter jag och gråter över ett julkort vi fick idag. De gifte sig efter oss och har fått två barn med två år mellan och en pojk och en flicka-precis som man ska! Sällan jag gråter över barnlösheten numer,men detta förstörde verkligen min dag... Varför tänker inte folk!?

• Pimpinellan

mojutten: här hålls alla tummar,det vet du!! Man kastar inte in handduken förrän det är 100% kört!

God jul allihopa!!

• Pimpinellan
    mojutten skrev 2011-12-28 13:54:28 följande:
    Tack för tummarna men det gick inte denna gång heller.
    ))/#¤¤#DGJ%/&GHHYTuuyui&5#"#¤/uhuhf

Ja,det säger väl allt. Stor tröstkram!!!
  • Pimpinellan

SoB: Tummar!!

Ego... vi har skickat intresseanmälan till EA i Polen,men jag vågar inte läsa svaret. Knäpp man blitt efter alla år! Antingen får vi gå eller också får vi inte gå. Ett mejlsvar betyder ju inte mer än så egentligen och då mejlar man nästa klinik. Eller ger upp och går på Rollsroyce-kliniken AVA. Vi får se...

• Pimpinellan
    mojutten skrev 2012-01-10 10:56:26 följande:
    Det nya året har inte börjat bra. Sitter på KK nu då förra veckans cytotecbehandling endast resulterade i jävligt onda sammandragningar men ingen abort.
    Vill verkligen att detta ska få ett slut nu.

Pimpinellan, har ni hört ngt?
    Tyvärr är det ju så med Cytotec att det bara funkar på 60% första gången. Jag fick ta 2 omgångar och ända satte det inte igång förrän sent på natten många timmar efter jag tatt pillren. Usch,jag vet hur du mår,men det löser sig  på nåt sätt! En omgång till kanske,vad säger läkaren?

Jag har inte vågat läsa mejlen... Så van med motgångar så jag förväntar mig ett nej eller så hårda villkor att vi inte uppfyller dem. Men vi tryckte på att vi var gifta-ett plus i katolska länder- att vi är rika och bor på landet. Kanske nåt av det "lockar" dem. Åldern uppfyller vi med näppe,gränsen brukar vara 45 på kvinnan,maken är ju 46.
  • Pimpinellan

Ingen kvar...? Bytt namn,gått ur hela F.L,kvar som er själva,men inte skrivit?

Här är det nervöst eftersom jag är 100 på att jag är gravid,men jag småblöder sen en vecka och nu har det ökat lite så jag tror inte på nån fortsättning. Inte testat,blir bara ännu mer hysterisk då och jag måste vara lugn. Det längsta jag kommit dock på nästan 4 år. Jag tror på rosenrot,jag blir ju inte gravid så här ofta annars!

• Pimpinellan
    Saftmedbulle skrev 2012-02-04 10:55:23 följande:
    Jodå, jag är kvar... Hoppas du är gravid och att det går vägen! Själv är jag i v. 11... har aldrig tidigare gått så här långt, så jag hoppas och bävar...
    Man bävar nog tills man fött en bebis tror jag! Men v.11 är långt du,hejja på! Glad
    Tyvärr blöder jag färskt nu om än inte mycket. Kräver dock binda,mycket molvärk mellan varven,men inte "missfallsont". Nåja,det går som det går,jag är mest förvånad att jag ö.h.t kunde bli gravid och komma så här pass långt! 6+4 är rekord med ett levande foster.
  • Pimpinellan

Gick inte vägen nu heller. Som värst idag,rejält ont och störtfloder,men när jag fått ut lite större så avtog värsta värken.
    Nu ska vi skicka ansökan till flera kliniker ang. EA. Mest förundrad hur jag ens kunde bli gravid nu igen och komma så här långt! Finns ägg kvar tydligen,men bra är de ju inte så det behövs nog nån annans. Eller mer mediciner,annat,jag vet inte.
    Varken tänker eller känner efter numer,jag har stängt av.

Lycka till med IVF mojutten!
    Kram till alla kvarvarande!

• Pimpinellan

Dags lägga ner den här tråden? De flesta har ju gått vidare,är gravida,gör IVF eller har gått över till den andra missfallstråden. Ni som kämpar på-lycka till!

• Pimpinellan
    mojutten skrev 2012-04-02 17:37:26 följande:
    Jo, tyvärr verkar den rätt död. Det är väl visserligen positivt att de flesta har dragit vidare till andra mer lyckliga trådar, men samtidigt känns det vemodigt att denna tråd som varit en källa till styrka ska gå i graven
    :(
    Hur är det med dig Pimpinellan?
    Jag tycker också det är tråkigt. Samtidigt positivt att så många ändå lyckats! Läste här en hel del innan jag gick med "offentligt" och har fått mycket stöd. Men typ två kvar gör ingen tråd... Obestämd

Min mens försvann efter senaste missfallet och jag kan ju omöjligt ha varit gravid,men till slut kom den ändå  5 veckor efter "äl". Lägg på dödsfall i familjen,magsjuka,förkylning och allehanda annat så gör det att allt stått still på denna front väldigt länge. Nu måste vi ta tag i FET-och EA efter det.

Själv då? Och om nån annan är kvar i "kulisserna"?
  • Pimpinellan

mojutten: Stort lycka till med allt runt IVF:en då! {#emotions_dlg.flower} Där vet jag verkligen hur tufft allt är. Jag hänger i tråden där de flesta haft minst 4 m.f,men några har haft färre också. Kan länka! Men flera har barn där så man är ju lite udda ändå,men det är goa tjejer.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3