• Sooff

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Jag funderar lite på rosenrot men jag orkar inte läsa igenom hela tråden efter mina svar :P

Har någon ätit Arctic Root - Rosenrot, 2000 mg. Extra Stark?

Jag har sett att många har ätit 500-600 mg om dagen, men äter jag extra starka och tar 2 tabletter om dagen (som det står att man kan göra) då blir det ju 4000 mg om dagen, det låter ju lite mycket... Eller?

Kan menscykeln bli mer regelbunden?
    Nu har jag haft cyklar på mellan 26-37 dagar...

• Sooff

Ni som äter RR, hur många mg är era tabletter på?
    Jag funderar på dom extra starka som är på 2000 mg, vilket innebär 4000 mg om dagen om jag tar 2 st.
    Jag ser att vissa bara äter ca 500 mg om dagen..

• Sooff
    aaaa skrev 2010-05-14 15:03:19 följande:
    Apotekets som jag har innehåller bara 144 mg rr-extrakt. Jag tar två om dagen. Blir mindre än 300 mg sammanlagt. Är det för lite?
    Om jag tar 2 om dagen blir det 4 000 mg, det låter ju sjukt mycket jämfört med dig och dom andra som äter 5-600 mg om dagen.. Hmm..
  • Sooff
    misslouie skrev 2010-05-15 13:33:45 följande:
    Hej! Ville bara dela med mig av min erfarenhet av RR!! Har provat RR under två menscyklar och under den senare plussade jag!. Vi hade försökt 5 ggr efter ett MF i höstas. Första gången vet jag att jag missade o ta tabletter vissa dagar o slutade nog innan ÄL. Andra gången var jag mer noga o åt två tabletter per dag. Tog även en tablett av Apiforce (bidrottninggele´) Jag köpte mina RR på www.svensktkosttillskott.se . 1 tablett innehåller 500mg RR. Min kille åt oxå RR. Kan inte säga att jag kände nåt speciellt av tabletterna. Mådde precis som vanligt. Vi hade sex varannan dag o nån gång under ÄL två dagar i rad. Vet inte om det beror på tabletterna att vi plussade eller bara slumpen...
    Jag har beställt Extra starka RR som innehåller 2000 mg.
    Det står att man kan ta 2 st om dagen, vilket innebär att det blir 4000 mg om dagen. Det låter mycket med tanke på att det verkar som att dom flesta äter ca 5-600 per dag... Eller?
    Åt din karl lika många som du och slutade när du slutade vid äl?

Nyfiken86 - Jag beställde både RR och bidrottninggelè från Bodystore.se.
    Man börjar äta RR från den första dagen på mensen till och med äl.
    Min karl kommer också att äta RR, men jag vet inte hur mycket..
  • Sooff

Alicia72 - Jag undrar också över de där med styrkorna...
    Jag har extra starka med 2000 mg och det låter ju galet mycket med tanke på att många bara äter ca 5-600 mg om dagen.
    Jag har inte fått hem tabletterna än, så det blir till att lusläsa bruksanvisningen innan jag börjar knapra :)

Nyfiken86 - Jag tror att att det är 80 st i mitt paket, så det borde ju räcka ett tag..
    Speciellt om vi bar atar 1 var om dagen.
    Det låter mycket att äta 2 om dagen då dom innehåller 2000 mg, om jag nu inte har missuppfattat allt :P

Sugrör - Fy vad trist att det aldrig vill ta sig!!
    Kanske en undersökning kan hjälpa?

• Sooff

Alicia72 - Haha, men gosse vad man blir snurrig :P
    Då ska jag nog ta 2 tabletter om dagen i alla fall.. 144*2 blir ju u bara 288 mg om dagen, det känns ju lite, eller?

Sugrör - Jag vet inte riktigt hur dom gör, men dom kollar nog upp så att du verkligen har ägglossning och att din kals spermier är dugliga.
    Det kanske är någon annan som har mer koll?

• Sooff
    sugröret skrev 2010-05-17 09:33:20 följande:
    Äl:en känner jag av,och sen har jag ju vart gravid en gång förut..dock för flera år sen.Gubben har aldrig gjort någon gravid vad han vet så där kanske det är något..vet inte vad jag ska ta mig till om det är nå fel på någon av oss..
    Jag önskar att jag kunde ge dig bra svar, men jag har själv ingen erfarenhet av utredning och vad det finns för åtgärder.
    Men du kanske kan ringa bara för att höra vad det finns för olika alternativ?
    Det kanske kan lugna dig lite i alla fall?
    Du kanske väger lite för lite, men jag tycker ändå att dom måste göra en koll, ni har ju ändå försökt väldigt länge.
  • Sooff
    sugröret skrev 2010-05-17 09:47:54 följande:
    Mm,ska ta ett snack med henne på torsdag. Känner inte att jag har någon ork längre..känner inte riktigt igen mig själv :S
    Det är nog mer påfrestande än vad man kan tro att planera och försöka få barn.
    Att månad ut och månad in längta, hoppas och tro att denna gång kanske det gick, men att alltid bli besviken.. :(
    Det sätter sig i psyket.
    Stå på dig när du pratar med henne och ge dig inte om hon säger att du väger för lite osv.. Det är det ända sättet att få hjälp på, man mäste nästan kunna mer än läkarna själva innan dom tar en på allvar...
    Efter att ha försökt så länge tycker jag att du borde ha rätt till en undersökning.

Alicia72- Tusen tack för dina svar :)
    Kommer mensen nästa månad (vilket det INTE ska göra) börjar jag o mannen knapra RR för fulla muggar :)
  • Sooff
    Nyfiken86 skrev 2010-05-17 10:32:56 följande:
    Jag o killen börjar oxå knappra RR om mensen inte kommer..Men jag har 13 dagar kvar att vänta :(
    Det går fort :)
    Hur prickade ni in äl?
    Själv har jag 1 månad kvar!!! Huvva..
  • Sooff
    Nyfiken86 skrev 2010-05-17 11:01:08 följande:
    Jadu.. vi sexar varannan dag.. trodde ju jag hade ÄL den 10e men kände av d tydligt den 15e.. :)Ni då??
    Allt beror på hur min kära sambo jobbar, men vi ska försöka med varannan dag och vid äl varje dag :P
    Vi får se hur vi lyckas med de, den här veckan ses vi ingenting då jag slutar kl 16 som vanligt och han börjar kl 15...
    Men äl är inte förrens runt den 28 så :)

Missioure - Då få min karl också äta som jag, kommer att ta 2 om dagen.
    Eller det kommer vi inte att behöva, för jag ska bli gravid den här gången!!!!! :D

Min mens slutade i lördags och nu känner jag en liten stickande/molande värk på höger sida... hmm... vad kan de vara?
    Hade det inte varit pga av alla bebbeplaner så hade jag förmodligen inte reagerat över de..
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!