• Polarbjörnen

Ni som använde rosenrot och +.ade!

CarlAstrid skrev 2010-05-20 18:31:11 följande:
    Pinklove: grattis!! Kul att det funkade för dig. zupermia78: Förstår precis din känsla. Fast jag vet inte om RR är orsaken... Jag fick ju tidigt mf för 2 månader sen. Blödde i 3 veckor, fick mens bara 2 veckor efter jag slutat blöda från MF. Jag började med RR. Och vi tänkte att vi ska ta det lugnare utan ÄL-stickor den här gången (eftersom vi har försökt bli gravida med andra barnet i 10 månader nu) och då körde vi på tills jag trodde att min äl var klar.... Men så fick jag ont i äggstockarna 2 veckor senare (tog en sticka som jag hade kvar från förra månaden) och då visade den stegring. Jag trodde att jag kanske var gravid men inte, jag hade äl!! Men det var dösurt eftersom maken var i Dubai och jag i Malmö... Det blir nog inga barn den här månaden heller. Sen så dessutom så har bröstvårtorna varit ömma och det har t.o.m kommit mjölk från de! Var hos gynekologen men han sa att det kunde vara så under äl... och att äl kunde vara försenad pga det tidigare mf... Men jag vet inte... Känns skumt alltihop.Så jag kör nog med smyg äl-stickor nästa månad och ska se om jag kan övertyga maken om att ta RR. Kanske dubbla dosen? Tar bara tagit en tablett om dagen än så länge.Nån som vet vilka biverkningar man kan få av RR?
    jag har inga erfarenheter av RR, än. men däremot så kan jag säga att det tog ett tag efter mitt MF för cyklen att bete sig normalt. först jättekort cykel, sen lång, sen har ÄL varierat från dag 10 till 21. så det kanske inte behöver vara rosenroten. eller så är det en kombo.

det är säkert så att för vissa fungerar den bättre än för andra. som med allt annat som rör kroppen, den är ju unik.
  • Polarbjörnen
    Sommaren2005 skrev 2010-05-21 08:47:20 följande:
    Igår plussade jag! Så här har min bakgrund sett ut:Först 12 månaders försök utan resultat.Sen RR 3 månader. Första gången inte gravid, andra gången gravid med mf i v. 4+5 och nu igen gravid med HOPP om att fröet stannar därinne.Men visst måste RR vara lite magiskt ? Först 12 månader med ingenting sen med RR har jag blivit gravid 2 av 3 månader.Lycka till alla andra härinne!
    oh! härliga hopp om rosenroten! stort grattis!!
  • Polarbjörnen

jag vill minnas at jag haft någon pytte blödning i samband med ÄL någon gång. inte i samband med rosenrot. kanske är den extra kraftig? hoppas =)

• Polarbjörnen
    Marie07 skrev 2010-05-26 17:28:22 följande:
    Ja, vi får hoppas att det är något positivt med detta Läste i en annan tråd att nån haft liknande och blev gravid
    då håller vi tummarna !!
  • Polarbjörnen

fullt utslag på ÄL stickan idag! tycker inte att ÄL känts mer än vanligt, än. har dock känningar på båda sidorna, brukar oftast bara känna på vänster sida. så nu blir det till att mysa på!

• Polarbjörnen
    Bonnyblew skrev 2010-05-30 21:01:44 följande:
    Jag känner nästan alltid på vänster sida bara, när jag har äl :P Konstigt? Lycka til nu då ;)
    tack! ja, visst är det lite märkligt! har hört flera som upplever samma sak dock!

och jag känner visst av ÄL mer, hanna bara säga att jag inte gjorde det så satte det igång. men det är mer som en spänning/tjejmagen känns spänd/svälld. det verkar dock som att ägget itne lossnat än, så vi kör så det ryker!
  • Polarbjörnen

nu tror jag ÄL är förbi, men är fortfarande som öm i trakterna jag antar är äggledare/äggstock. igår hade jag skitont nere i ljumsken och det satt kvar ända tills i morse. kan det ha varit ägglossningen? vart fan sitter allt egentligen ?{#lang_emotions_laughing}

• Polarbjörnen
    sugröret skrev 2010-06-01 11:20:11 följande:
    Ni som äter RR,har ni fått större bröst och finnar av det? :S
    har faktiskt fått en finne i pannan, har inte haft det på evigheter! men det är oxå allt iofs.
  • Polarbjörnen

första försöket med RR, plus idag!!!

• Polarbjörnen
    Sooff skrev 2010-06-10 08:11:59 följande:
    Jag behöver inte börja knapra RR, jag plussade nämligen i morse!!!!! Skrattande
    heja oss! fy fan vad kul!!! grattis!! det var inte för tidigt ändå att testa Flört
  • Polarbjörnen
    annakohler skrev 2010-06-10 08:10:58 följande:
    fick du plus på äl testet?? har beräknad äl dag imorgon vi myste igår..men jag hade ont i mina äggstockar igår men idag känns dem inte
    plus på grav-testet Glad
  • Polarbjörnen
    Sooff skrev 2010-06-10 08:53:19 följande:
    Det är helt overkligt!!!!

Har tid för hälsosamtal den 2:a juli och inskrivnnig blir inte förrens i v.12-13 Obestämd
    Trodde jag skulle få komma tidigare och hälsosamtalet tar bara ca 30 minuter...?
    ja, de väntar väl till största riskerna är över antar jag. jag har redan haft hälsosamtal(MF) och tänker vänta ett tag innan jag ringer BM. men man kan ju söka upp privat vård om man tex vill ha ett tidigt VUL.

får se hur pass orolig jag blir, om jag ska göra det eller inte. ska försöka slappna av och bara glädjas!
  • Polarbjörnen
    Sooff skrev 2010-06-10 14:34:49 följande:
    Jo det är klart...
    Det blir spännande den 2:a juli, hoppas att jag får boka en tid för inskrivningen då Glad

Jag ringde en gynekolog i stan och dom hade fullt fram till semestern, så jag får se om jag bokar in ett ul efter semestern.
    Känns skönt att få se att man är gravid ju, jobbigt att vänta till v.18-20 innan man får göra ett annars..

Du vill inte ringa och boka redan nu då? Så att du har något att se ffram emot?
    I vilken vecka fick du ditt mf?
    ja, funderar på det, det är ju vettigt att boka nu, då det säkerligen är väntetid. men först ska jag se att strecket blir starkare! är så svagt än. så jag blir orolig för det!  

jag hade precis gått in i v. 8 då jag fick MF
  • Polarbjörnen
    Sooff skrev 2010-06-11 09:12:31 följande:
    Testa med ett digitalt vett ja Skrattande
    Jag fick ju streck på båda mina test, men det var först då GRAVID dök upp på det digitala som jag vågade lita på de.

Får jag fråga hur ditt mf började?
    ja, det kanske är läge att digital testa om jag inte ser ett tydligt pluss i slutet på veckan!

mitt MF började med rosa flytningar, som övergick till brun/röda sparsamma flytningar. det började en onsdag, på lördagen kom det färskt bold, på söndagen inget, och på måndag kom säcken ut och det hela var över.
  • Polarbjörnen
    acure skrev 2010-06-13 12:50:49 följande:
    Börjar känna att ÄL är i antågande, stegring på ÄL-stickorna också. Så nu blir det inge mer RR. Idag är det ca 13 dagar efter missfallet, trodde inte att ÄL skulle komma igång så snabbt. Har varit och köpt CB digitala ägglossningstest för att vara extra säker. Orkar inte vänta en mens att prova igen, läkarna sa att om du känner dig redo så är det bara att köra på. Och det ända jag kan tänka mig som kan läka sorgen efter missfallet är ett nytt pluss på stickan, jag vill ha bebis NU, och jag vill att den ska STANNA KVAR. Håll tummarna är ni rara! :) NU ÄR DET MIN TUR!!!
    håller alla tummar å tår jag har!!!! hoppas hoppas det blir så!!!
  • Polarbjörnen
    eliza34 skrev 2010-06-15 19:50:50 följande:
    Litar på er här, låter ju mycket lovande!
    Köpte apotekets rosenrot idag, tror jag ska ta en morgon och en kväll och se vad som händer. Hade SM 10/6 och tror jag kommer ha ÄL ca 28/6. Har nyligen haft gravförlust och då brukar mensen bli mer regelbunden hos kvinnor med pco. Försökte hitta någon litteratur om rr, fanns mycket lite. Hittade en vetenskaplig artikel på pubmed som kanske kan vara intressant, kunde tyvärr inte läsa den i sin helhet men jag beställde den via sjukhusbiblioteket (arbetar på KK) och iden skulle det finnas en genomgång om aktuell kunskap om rr.
    Intressant att en del av er verkar få ÄL smärta av rr, cystruptur? flera äggblåsor?  undrar om risken för flerbörd ökar? Någon som fått tvillingar efter rr?
    Är det någon som blir piggare och får ökad prestationförmåga?
    Blir lite sugen på att kanske göra en studie om rr. Så tråkigt att inte naturläkemedel är helt rumsrent i skolmedicinen.
    jag blev både piggare, kände av en tyyydlig ÄL samt blev på tjocken! heja RR säger jag! Flört
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!