• joulies

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Jag började äta rosenrot för två veckor sen, äter två om dagen. Har ni blivit piggare när ni ätit rosenrot? Jag har inte märkt av någonting, så undrar om det kanske inte funkar på mig och att den då inte kommer göra någon skillnad på ägglossningen heller. 

• joulies

Hur går det för alla? 

Jag väntar på BIM som jag inte riktigt vet när jag har, antagligen till helgen, efter första omgången med rosenrot. Känner inga tecken på att jag skulle vara gravid men det är nog rätt tidigt för att känna något också. Fortsätter hoppas ett tag till :)
  • joulies
    sugröret skrev 2010-05-11 10:41:26 följande:
    Jag är inne på första försöket med rr,hade äl förra tis eller ons..och bim är den 21:a. Ska ta ett test den 20:nde.. Har dock inga känningar alls så det känns inte som det blir något nu heller :(
     Det är ju ganska långt kvar tills den 21, så om du är gravid så är det nog inte så konstigt om du inte har känningar. Jag tror att det tar ungefär en vecka för ägget att fästa och innan dess känner man väll inget tror jag. Hoppas du får ett plus!
  • joulies
    sugröret skrev 2010-05-11 10:50:15 följande:
    Finns ju folk som plusat på äl+5... Tycker ändå man borde få en aning i kroppen..men nej. Har inte haft skydd på 2 år..börjar tappa hoppet :( När hade du äl? Tack
    Finns ju också folk som inte haft en aning om att de är gravida förän de upptäckt att mensen inte dykt upp, det är nog väldigt olika. Jag hade äl den 30 april och känner inget heller. 
    Vi är på vårt femte försök och tycker att väntan är väldigt jobbigt, förstår hur det måste kännas för er som försökt så länge.
  • joulies
    Smurfette77 skrev 2010-05-21 18:29:34 följande:
    Är det någon annan här som småblöder med RR? Jag fick mens i lördags och jag blödde ordentligt t.o.m. tisdag men efter det har det inte slutat helt, jag småblöder fortfarande ungefär som min sista mensdag, bara att det pågått i 3-4 dagar!
    Jag hade ungefär samma sak denna månaden som är första månaden med rr. Blödde som vanligt i ca 4 dagar och sen fortsatte det småblöda i ungefär 3 dagar. Så hade mens i en vecka denna gången, men tror inte det är någon fara. Har du regelbunden menscykel?
  • joulies
    Smurfette77 skrev 2010-05-25 10:22:03 följande:
    Ja jag har en cykel på ungefär 26 dagar, ibland 25 ibland 27 Blödningen försvann i lördags och jag har börjat få ägglossningskänningar. Jag brukar ha ÄL runt dag 14 i cykeln, så det borde vara dags snart. Har du fått ÄL på samma tid som vanligt trots blödningen?
    Tror min äl kom tidigare. Använder rosenrot för att korta ner min cykel som brukar vara på 40 dagar, denna gången var den på 36 dagar så det verkar ju funka och då borde ju ägglossningen ändras också. 
  • joulies

Tänkte höra om det är någon som fått en konstig menscykel efter att ha ätit RR? Min brukar ligga på 40 dagar, men nu förra veckan när jag väntade på ägglossning så dyker istället mensen upp. Så menscykeln blev denna månad 21 dagar. Detta var andra månaden jag testade RR, men slutade ta tabletter cirka en vecka innan väntat ägglossning eftersom tabletterna tog slut.

• joulies
    CarlAstrid skrev 2010-06-08 21:01:51 följande:
    joulies: Var jag förstått så kan rr ändra menscykeln, olika mycket för olika personer.
    Ja, också läst det. Men den blev så väldigt kort. Hoppas det ordnar upp sig snart så jag kan räkna ut ägglossning :)
  • joulies

Vad många som det verkligen verkar ha funkat för, det låter ju inte riktigt som en slump att så många plussat på första försöket efter rosenrot.!

Testade rosenrot för några månader sen, men slutade eftersom jag tyckte min menscykel blev skum. Men nu efteråt när den ordnat till sig så verkar det faktiskt som rosenrot hjälpt mig att korta ner den från 40 dagar till ungefär 28, vilket är jätteskönt! För nog testa med rosenrot igen nästa månad om det inte blir något denna :)  

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!