• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • xBellax

Hade försökt lite halvhjärtat ett tag. Men hade väldigt oregelbunden menscykel. Började med rosenrot 2 tabletter om dagen. dag 1-ÄL i menscykeln. Plussade på andra försöket, så de rekommenderar jag verkligen!

• sugröret
    xBellax skrev 2010-04-24 00:06:29 följande:
    Hade försökt lite halvhjärtat ett tag. Men hade väldigt oregelbunden menscykel. Började med rosenrot 2 tabletter om dagen. dag 1-ÄL i menscykeln. Plussade på andra försöket, så de rekommenderar jag verkligen!
    Vilken sort käkade du? :)
  • sugröret
    sugröret skrev 2010-04-24 00:08:51 följande:
    Vilken sort käkade du? :)
    Började du på ÄL-dagen???
  • The Maria

Jag åt RR när sonen blev till. Hade gjort enbart två försök innan och blev gravid på första försöket med RR. Rosenroten gjorde att jag verkligen kände av att jag hade ägglossning och kunde gå hem och ragga på karln. Tyckte att det var svårt att se när jag hade ägglossning när jag körde med stickor. Det här var mycket lättare... Slutade äta rosenroten direkt när jag hade haft ägglossning eftersom det inte ska vara bra att äta RR när man är gravid.

• sugröret

Blir bara mer och mer positiv till det här måste jag säga! Längtar tills imorgon,ska springa ner och köpa RR det första jag gör på morgonen :P

Är det någon spec sort ni kan rekomendera?

• Juliii86

Hejhej!
    Här en till som har köpt rosenrot och har tagit mina två första tabletterna! Jag köpte ett paket där det står Rosenrot med stora bokstäver och under står det arctic root. Jag vet inte om det är samma som ni har hemma eller finns det flera sortes rosenrot?
    Imorgon börjar med att testa CB digitalt ägglossningstest för att veta när jag ska sluta äta rosenrot. Men en fråga till er... vi säger att jag har ÄL imorgon och då tar jag icke tabletterna. När får jag sedan ta dom igen?

• sugröret
    Juliii86 skrev 2010-04-24 01:20:25 följande:
    Hejhej!Här en till som har köpt rosenrot och har tagit mina två första tabletterna! Jag köpte ett paket där det står Rosenrot med stora bokstäver och under står det arctic root. Jag vet inte om det är samma som ni har hemma eller finns det flera sortes rosenrot? Imorgon börjar med att testa CB digitalt ägglossningstest för att veta när jag ska sluta äta rosenrot. Men en fråga till er... vi säger att jag har ÄL imorgon och då tar jag icke tabletterna. När får jag sedan ta dom igen?
    Som jag förstått det ska man börja igen den dagen mensen sätter igång igen.

Vart köpte du dina tabletter? Hur mycket kostar dom?
  • Juliii86
    sugröret skrev 2010-04-24 01:21:59 följande:
    Som jag förstått det ska man börja igen den dagen mensen sätter igång igen. Vart köpte du dina tabletter? Hur mycket kostar dom?
    Jag köpte paketet på ÖoB och den kostade 40 kr. Den är 500 mg och är i 60 tabletter. Det står att man tar två stycken dagligen.
  • sugröret
    Juliii86 skrev 2010-04-24 01:30:13 följande:
    Jag köpte paketet på ÖoB och den kostade 40 kr. Den är 500 mg och är i 60 tabletter. Det står att man tar två stycken dagligen.
    40 bara? och jag som inte kommer kunna ta mig till nå ÖoB på flera dagar :(
  • Juliii86
    sugröret skrev 2010-04-24 01:35:55 följande:
    40 bara? och jag som inte kommer kunna ta mig till nå ÖoB på flera dagar :(
    Japp Jag visste inte att de sålde Rosenrot på ÖoB så jag blev riktigt chockad att den står nära kassan. Jag tog upp den och kikade på den och sen la jag tillbaka den. Tänkte för mig själv.. ska jag köpa den eller inte? 40 kr var inte alls dyrt så jag bestämde mig för att köpa den ialla fall. Jag hoppas att de fortsätter sälja dom så man kan gå dit igen när tabletterna tar slut. För på förpackningen står det bäst före 2010-08, kanske därför som dom säljer den billigt.
    Vad tråkigt {#lang_emotions_undecided} Ingen som kan köpa den åt dig?
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!