Summerlove skrev 2010-04-28 20:38:57 följande:
Hej hej, jag började äta rosenrot för 3 dagar sen, första mensdagen blev det.. så snart är det äl och då hoppas jag på att det tar sig! Tidigare har vi väl gjort lite halvhjärtade fösök, blir det så blir det liksom och det har inte blivit något på de tidigare 2 försöken, men nu är det första äl som jag verkligen räknar ut äl och VILL att det blir ett plus =) Ni som ätit rosenrot och fött barnet, vad fick ni för kön? Försöker undersöka möjligheten till att påverka lite på phvärdet nämligen...om nu rosenrot ens har någon ph-påverkan.. Förresten har hört något att man ska sluta med tabletterna efter äl? Är det skadligt för det eventuella barnet? Lycka till till oss alla som vill ha plus
Det jag visste var att man bör inte ta rosenrot när man är gravid och inte heller när man ammar. För om du tar rosenrot när du är gravid så kan du riskera få ett missfall. Efter det hörde jag att man inte ska ta rosenrot när du har äl och avvakta till du mens. det här med att inte ta rosenrot under äl, visste jag inte om det fick jag höra här på FL

Jag vet inte varför!