• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Juliii86
    sugröret skrev 2010-05-09 02:32:25 följande:
    Jag hoppas det,för det har vart molande värk hela dagen. Det känns typ som man har en tampong som sitter fel :P Nej usch,det måste vara jätte jobbigt att vara det..
    Ne sånt är obekvämt att tampongen sitter fel men mysigt att känna av molvärk (inte mensvärk utan en växande bebis). Det är något man längtar efter.. tycker jag!
  • sugröret
    Juliii86 skrev 2010-05-09 02:47:42 följande:
    Ne sånt är obekvämt att tampongen sitter fel men mysigt att känna av molvärk (inte mensvärk utan en växande bebis). Det är något man längtar efter.. tycker jag!
    Ja. Om det är det så har jag gärna en fel-sutten tampong i 9 mån till ;)
  • aaaa

Jag har nu tagit mitt första rr-piller nånsin. Tog ett grav.test bara för att vara säker på att jag ej är gravid, men det var neg. Så nu hoppas jag att fjärde försöket efter p-pilleravslut funkar med lite rr-hjälp!! {#lang_emotions_smile} Som sagt, vet ju inte ens om ägglossning kommit igång efter p-piller, men det skadar ju inte att prova med rr nu.

• Juliii86
    aaaa skrev 2010-05-09 11:12:04 följande:
    Jag har nu tagit mitt första rr-piller nånsin. Tog ett grav.test bara för att vara säker på att jag ej är gravid, men det var neg. Så nu hoppas jag att fjärde försöket efter p-pilleravslut funkar med lite rr-hjälp!! Som sagt, vet ju inte ens om ägglossning kommit igång efter p-piller, men det skadar ju inte att prova med rr nu.
    Glöm inte att du ska avvakta från att äta RR när du har ÄL fram tills BIM dagen om du skulle få din mens kan du fortsätta äta eller om du blir gravid ska du inte äta det mer.

Lycka till
  • aaaa

Ja, precis. Det var därför jag var extra noggrann med att se till att jag inte var gravid innan jag började. Bara att hålla tummarna nu. Mycket mer finns ju inte att göra.

• Juliii86
    sugröret skrev 2010-05-09 03:03:07 följande:
    Ja. Om det är det så har jag gärna en fel-sutten tampong i 9 mån till ;)
    Ja det skulle jag också tänka mig ha
  • CarlAstrid

Jag går bara och längtar efter att tiden ska gå. Fick ju ett missfall i mars. Blödde i 3 veckor och sen fick jag mens 2 veckor efter att jag slutat blöda... Svårt att pricka in den där äl, när jag blödde så pass länge. Men eftersom vi har försökt bli gravida nu i snart 10 månader och hållt på de där äl-stickorna som bara stressar upp, så bestämde vi oss för att strunta i de den här gången. Så vi har myst ungefär varannan dag under 2 veckor och jag hoppas att vi har prickat. Jag åt rosenrot i ca 2,5 veckor från 1:a mensdagen. Fick ju lite molvärk då, så jag antar att jag kanske hade äl då... Eftersom jag inte vet exakt när jag hade äl, så vet jag inte heller när BIM är så det är bara att vänta. Har lite molvärk nu men det har jag haft andra gånger och inte varit gravid, så jag hoppas inte för mycket. Håll tummarna för mig.

Jag håller tummarna för er alla som försöker!!

Och grattis till alla som lyckats! Det ger en hopp!!

• ulricaz
    CarlAstrid skrev 2010-05-09 20:27:45 följande:
    Jag går bara och längtar efter att tiden ska gå. Fick ju ett missfall i mars. Blödde i 3 veckor och sen fick jag mens 2 veckor efter att jag slutat blöda... Svårt att pricka in den där äl, när jag blödde så pass länge. Men eftersom vi har försökt bli gravida nu i snart 10 månader och hållt på de där äl-stickorna som bara stressar upp, så bestämde vi oss för att strunta i de den här gången. Så vi har myst ungefär varannan dag under 2 veckor och jag hoppas att vi har prickat. Jag åt rosenrot i ca 2,5 veckor från 1:a mensdagen. Fick ju lite molvärk då, så jag antar att jag kanske hade äl då... Eftersom jag inte vet exakt när jag hade äl, så vet jag inte heller när BIM är så det är bara att vänta. Har lite molvärk nu men det har jag haft andra gånger och inte varit gravid, så jag hoppas inte för mycket. Håll tummarna för mig. Jag håller tummarna för er alla som försöker!! Och grattis till alla som lyckats! Det ger en hopp!!
    Så spännande:) Hoppas verkligen att ni blir hjälpta av rosenrot och att det är eran tur nu. Håller tummarna för er!
  • Sommaren2005
    tjötas skrev 2010-05-07 16:15:47 följande:
    Rosenrot är ju fantastiskt, jag behövde bara TÄNKA på att köpa rosenrot så blev jag gravid . Skämt åsido, har väntat in mensen för att kunna börja med RR men idag gjorde jag ett gravtest med ett stort fett plus. Underbart! Lycka till ni andra
    GRATTIS!!!! Vad underbart för dig, ni som har väntat så länge. Lycka till med det lilla livet!
  • joulies

Hur går det för alla? 

Jag väntar på BIM som jag inte riktigt vet när jag har, antagligen till helgen, efter första omgången med rosenrot. Känner inga tecken på att jag skulle vara gravid men det är nog rätt tidigt för att känna något också. Fortsätter hoppas ett tag till :)
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!