• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • sugröret
    joulies skrev 2010-05-11 10:36:33 följande:
    Hur går det för alla?  Jag väntar på BIM som jag inte riktigt vet när jag har, antagligen till helgen, efter första omgången med rosenrot. Känner inga tecken på att jag skulle vara gravid men det är nog rätt tidigt för att känna något också. Fortsätter hoppas ett tag till :)
    Jag är inne på första försöket med rr,hade äl förra tis eller ons..och bim är den 21:a. Ska ta ett test den 20:nde.. Har dock inga känningar alls så det känns inte som det blir något nu heller :(
  • joulies
    sugröret skrev 2010-05-11 10:41:26 följande:
    Jag är inne på första försöket med rr,hade äl förra tis eller ons..och bim är den 21:a. Ska ta ett test den 20:nde.. Har dock inga känningar alls så det känns inte som det blir något nu heller :(
     Det är ju ganska långt kvar tills den 21, så om du är gravid så är det nog inte så konstigt om du inte har känningar. Jag tror att det tar ungefär en vecka för ägget att fästa och innan dess känner man väll inget tror jag. Hoppas du får ett plus!
  • sugröret
    joulies skrev 2010-05-11 10:45:54 följande:
     Det är ju ganska långt kvar tills den 21, så om du är gravid så är det nog inte så konstigt om du inte har känningar. Jag tror att det tar ungefär en vecka för ägget att fästa och innan dess känner man väll inget tror jag. Hoppas du får ett plus!
    Finns ju folk som plusat på äl+5...
    Tycker ändå man borde få en aning i kroppen..men nej. Har inte haft skydd på 2 år..börjar tappa hoppet :(

När hade du äl?

Tack
  • TheLove

Jag ska ha äl i dagarna. När jag väntade sonen började jag må illa två dagar efter äl och det höll i sig en vecka, uppehåll någradagar sen höll det i sig i några veckor till efter det...

• Sussolita

Väntar på min ÄL, ska nog vara runt den 19:e. ´Nått som jag blev förvånad över var att min mens bara var 5dagar :S Har alltid annars varit 7.

Men bara 8dgr kvar :)

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • joulies
    sugröret skrev 2010-05-11 10:50:15 följande:
    Finns ju folk som plusat på äl+5... Tycker ändå man borde få en aning i kroppen..men nej. Har inte haft skydd på 2 år..börjar tappa hoppet :( När hade du äl? Tack
    Finns ju också folk som inte haft en aning om att de är gravida förän de upptäckt att mensen inte dykt upp, det är nog väldigt olika. Jag hade äl den 30 april och känner inget heller. 
    Vi är på vårt femte försök och tycker att väntan är väldigt jobbigt, förstår hur det måste kännas för er som försökt så länge.
  • Mamsie

Är det någon som har länk/källa till varför man bara inte ska äta RR efter äl?
    Alla argumenten har jag hört, men jag skulle vilja veta var den uppgiften kommer ifrån?

~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp i magen! ~
  • Anyah
    Mamsie skrev 2010-05-11 19:50:09 följande:
    Är det någon som har länk/källa till varför man bara inte ska äta RR efter äl? Alla argumenten har jag hört, men jag skulle vilja veta var den uppgiften kommer ifrån?
    Jag hittade den här länken om RR. Där står att man inte ska äta RR vid graviditet eller amning men inte varför. http://www.nyfikenvital.org/?q=node/176

Min tanke är väl att pga att det är ett naturläkemedel så vet man inte riktigt vilka biverkningar det kan bli. Och tiden mellan ÄL och ett ev. plus vet man ju inte om man är gravid :)
  • TheLove
    Mamsie skrev 2010-05-11 19:50:09 följande:
    Är det någon som har länk/källa till varför man bara inte ska äta RR efter äl? Alla argumenten har jag hört, men jag skulle vilja veta var den uppgiften kommer ifrån?
    Jag har bara hört det från andra och lever därför efter det. Men jag tror att det är nog inte hela världen om man slutar när man får ett plus. Barnet tar ju inte åt sig av rr i alla fall...
  • gottegrisen1978

Startade en egen tråd angående rosenrot men ingen svarade...
    Testar här om ngn vänlig själ vill förklara för mig vad effekten är. Varför äter man rosenrot, vad gör den?
    Hur tar man den, dvs hur mycket och under vilka perioder?

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!