• sugröret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

TheLove skrev 2010-05-03 12:36:01 följande:
    Jag tar två om dagen men har ju inte plussat än. Eller jag drömde att jag gjorde det inatt, kanske ett gott tecken? :P å andra sidan har jag mens nu... Så kan inte plussa förrän om typ 3-4 veckor :P
    Okej..ååh det är faktist rätt härligt att drömma att man är gravid. Fast man vill ju helst bli det i verkligheten såklart :P

Mådde du illa efter ca 10 dagar efter att du börjat med RR?
  • sugröret
    TheLove skrev 2010-05-03 12:42:53 följande:
    Jo fast jag kunde inte njuta (i drömmen) för jag var så rädd för tidigt mf. Vilket jag faktiskt hört kan öka om man blir gravid med rr, dock vet jag ej om det stämmer men det skrämmer mig lite. Jag mådde inte illa av rr. jag kommer inte ihåg om jag kände nått speciellt....
    Dom första veckorna tar ju inte fostret/embryot upp något från mamman så det skulle ju vara om du missat en längre tid att du är gravid isf.

Hmm okej..jag känner mig helskum :S
  • sugröret
    TheLove skrev 2010-05-03 13:29:58 följande:
    Jag har förstått det som så att man lättare blir gravid och att ett icke livsdugligt foster därför lättare fäster. om du fattar hur jag menar. Detta är alltså INGEN fakta utan bara nått jag fått för mig...
    Det är ett rätt smart tänk.. För dom som fått mf då skyller på att dom åt rr för länge. Jadu..vad ska man tro egentligen
  • sugröret
    Sommaren2005 skrev 2010-05-03 20:50:56 följande:
    Bara liten uppdatering: Tror att jag har äl nu, 3:e mån med rr (gravid 2:a mån, har alltid uppehåll från äl till mens), men känner inte alls så tydlig äl denna månaden med rr som jag gjort tidigare (då jag haft vrålont i magen). Så jag gissar bara att jag har det nu. Å andra sidan första äl efter mf så det kanske inte är någon riktig äl att räkna med...?
    Hur många tabletter åt du per dag då?
    Beklagar mf!! :( Får hoppas du får en chans till denna månad,att det är äl du har nu och att det fäster på nytt
  • sugröret
    Sommaren2005 skrev 2010-05-04 08:19:23 följande:
    Tack Jag hoppas också. Så mycket att jag blir helt matt. Ja, det var jobbigt med mf även om det var väldigt tidigt. Vi har ju väntat så länge, så länge på ett plus.......2 per dag, har jag ätit hela tiden (artic root, de på apoteket). Och de två första månaderna jag åt rr kände jag av äl JÄTTEMYCKET. Men denna månad kände jag det knappt, eventuellt en liten timme. Får se vad det innebär...
    Jo,det där med att längta känner man ju igen! Hur länge hade ni väntat på pluset?

Jaha okej,fick du nå biverkningar eller nå sånt av dom? Jag har bara käkat en om dagen :S Dom är ju så himlarns dyra
  • sugröret
    TheLove skrev 2010-05-04 08:42:19 följande:
    De är ju skit dyra men jag tänker som så att jag ska ju bli gravid denna månad och då måste jag ju ändå ta slut på rr ;)
    Om man ändå kunde tänka positivt :P Jag är skit dålig på det,tyvärr..vill gärna alltid ha en reservplan..och har jag kvar en karta så har jag ju en mån till på mig ;) Fast det går att köpa nya..hmm..haha
  • sugröret
    TheLove skrev 2010-05-04 08:54:06 följande:
    jag stod i valet och kvalet att köpa big pack eller litet men jag ska ju bara behöva ett litet sen SKA jag ju bli gravid :P Tror dock inte det kommer ta sig denna månad heller man man kan ju alltid hoppas
    Jag stog och tänkte likadant :P Intalade mig att tänka positivt..och nu sitter man här och nojar som vanligt :P
  • sugröret
    TheLove skrev 2010-05-04 09:01:23 följande:
    Men gör inte det! Spela roll om du måste köpa en förpackning till. Antaligen hjälper väl rr mer om du tar två om dagen (tror jag) och då blir det kanske billigare i längden att ta två per dag? Nästa försök kan du ju göra ett försök med två tabletter...Nu ska jag gå och ta en tablett föresten för det hade jag glömt. Och så folsyra såklart
    Jo jag tänkte ta 2 om dagen nästa försök. OM det blir ett till såklart ;)
  • sugröret
    Sommaren2005 skrev 2010-05-04 09:02:22 följande:
    Klart vi SKA bli gravida!! Tack för dina tummar, Lovelyy, jag behöver dem. Vet ju hur du har det nu.... men vet du vad jag försöker tänka då och då? Att vi ju måste vänta in den rätta lill*. Om det hade blivit nu, hade det inte blivit han eller hon som väntar dig och som kommer att bli den allra bästa.Sugrör - detta är 14:e månaden......................................... Puh.
    Oj,så länge :/
    Vi har vart aktiva försökare sen dec,men inte haft nå skydd sen 2 år tillbaka..
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!