• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • annakohler

hur tidigt känner man av äggstockarna med rosenrot

• Smurfette77
    sugröret skrev 2010-06-02 12:31:54 följande:
    Bara fram till äl. Ja,men RR måste ha något med min skumma mens att göra,har aldrig haft så innan :S

Ja men visst att man kan få finnar,men det poppar ju upp hur många som helst hela tiden..det är ju inte direkt snyggt :P
    Hmm, ja jag är lite tveksam till hur bra det här blev för mig också Obestämd
  • Svenzan

Hej!
    Får man hänga med i den här tråden? Jag provar rosenrot för första gången denna månad. Har fått karln min att också knapra tabletterna =P Jag är inte helt säker, men det verkar som att ägglossningen kanske kommer äga rum i helgen *hoppas hoppas* Dock så har jag sen efter förra graviditeten (-05) haft väldigt oregelbunden mens (allt emellan 30-90 dagar), så jag hoppas att RR hjälper till att fixa det lite
    Har försökt den okt-08 utan att ens få ett spöksträck på stickan... Har bokat tid hos gyn nu i Juni, så vi får se vad som sägs där.

Hur tycker ni att RR verkar fungera för er? Känner ni många som provat med lyckade resultat? Jag känner ingen, men i trådarna här på FL så verkar de gå vägen för de flesta.. :P Det enda jag tycker är att jag blivit tröttare (?), men de kanske blir så i början och sen att de vänder och man blir piggare? Återstår att se.. :P Hoppas på pluss snart för alla i tråden!

• Maysan

Hej Svenzan.
    Jo jag har lyckats vad jag tror . Men slutade i MA i v.13 sist. Vi hade försökt i 1.5 år innan och när jag började med RR så blev jag gravid direkt. Kanske en slump men det känns inte så. Jag kände min ägglossning mycket starkare. Tog RR direkt efter MA och hade stark ägglossning den 18 maj  enligt CB ägglossningstest.. Vet ej om det gett resultat. Väntar på BIM. Kroppen behöver nog återställa sig lite.

Flitig som en myra, mamma till fyra
  • Svenzan

Vad tråkigt med missfall! Men ändå skönt för er att veta att ni KAN bli gravida!

Låter ju lovade att ni också försökt länge och att det tog sig med RR! Hoppas det blir ett pluss igen för dig i dagarna nu då! Har du några kännigar av att det skulle kunna vara något därinne?

• K I A

Hej!

ha några frågor;

när börja man med Rosenrot?
    ska man testa med ägglossningstickor innan man ta Rosenrot på morgonen?
    när slutar man med det?

• Sooff
    K I A skrev 2010-06-03 12:35:54 följande:
    Hej!

ha några frågor;

när börja man med Rosenrot?
    ska man testa med ägglossningstickor innan man ta Rosenrot på morgonen?
    när slutar man med det?
    Du börjar med RR på din första mensdag och äter sedan ända fram till äl. 1-2 st om dagen.
    Om du inte vet när du har äl så kan det vara bra att använda äl-test.
    Jag börjar testa med stickorna några dagar innan berälnad äl för att vara säker på att jag inte missar den.
    Jag äter ännu inte RR, men jag ska börja om det inte tar sig den här gången..
  • annakohler

hej nu är jag tillbaka hihi...
    har börjat få rejält ont i mina äggstockar men hade ju mensens sista dag i lördags det är väl inte möjligt att få det redan?? äter rosenrot o pergotime dagligen imorgon är dock sista tabletten med pergotime..
    hur mår ni andra som äter rosenrot??

som sagt sista mensens dag 29maj idag (3juni) ont rejält i äggstockarna...någon som vart med om samma kan knappast ha ÄL redan

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!