• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • annakohler
    Sooff skrev 2010-06-03 15:08:43 följande:
    Annakohler - Varför äter man pregotime?
    för att få en fungerande ägglossning men det som jag har märkt som är positivt är att mensen har blivit regelbunden igen
  • Sooff
    annakohler skrev 2010-06-03 15:52:48 följande:
    för att få en fungerande ägglossning men det som jag har märkt som är positivt är att mensen har blivit regelbunden igen
    Vad bra! =)
    Men hur vet man att äl inte fungerar som den ska?
  • Smurfette77
    annakohler skrev 2010-06-03 14:18:12 följande:
    hej nu är jag tillbaka hihi...
    har börjat få rejält ont i mina äggstockar men hade ju mensens sista dag i lördags det är väl inte möjligt att få det redan?? äter rosenrot o pergotime dagligen imorgon är dock sista tabletten med pergotime..
    hur mår ni andra som äter rosenrot??

som sagt sista mensens dag 29maj idag (3juni) ont rejält i äggstockarna...någon som vart med om samma kan knappast ha ÄL redan
    Jag kände också mycket i äggstockarna i slutet av mensen, kändes väldigt skumt, men min ägglossning kom i vanlig tid sen (eller t.o.m. lite sent, men min mens var längre än vanligt så det kanske var därför).
  • annakohler
    Sooff skrev 2010-06-03 15:57:51 följande:
    Vad bra! =)
    Men hur vet man att äl inte fungerar som den ska?
    jag fick veta det 2007 genom UL att det inte fungerade så jag äter pergotime för andra gången
  • längtan87
    annakohler skrev 2010-06-03 18:44:38 följande:
    jag fick veta det 2007 genom UL att det inte fungerade så jag äter pergotime för andra gången
    Jag har tagit äl-test utan att få utslag så jag misstänker att det är nåt knas med min äl. Har börjat med rosenrot idag, men hjälper inte det? Du skrev att pergotime hjälper mot äl.
  • annakohler
    längtan87 skrev 2010-06-03 19:47:53 följande:
    Jag har tagit äl-test utan att få utslag så jag misstänker att det är nåt knas med min äl. Har börjat med rosenrot idag, men hjälper inte det? Du skrev att pergotime hjälper mot äl.
    ja det skriver en läkare ut åt en om man behöver
  • Labolinas

Blev gravid en månad efter jag börjat med rosenrot och Apiforce bidrottninggelé. Tog mängd som stod rekommenderad. Lycka till alla!!

~Carpe Diem~
  • Maysan

Har läst så många många solskenshistorier med RR så jag kan inte annat än tro att det fungerar. Inklusive mig själv faktiskt som blev gravid på en gång efter 1,5 års försök.

Flitig som en myra, mamma till fyra
  • längtan87
    annakohler skrev 2010-06-03 19:54:26 följande:
    ja det skriver en läkare ut åt en om man behöver
    Men är det bara pergotime som hjälper och inte rosenrot vid äl-problem? Har jag fått det här helt om bakfoten?
  • annakohler
    längtan87 skrev 2010-06-03 21:14:56 följande:
    Men är det bara pergotime som hjälper och inte rosenrot vid äl-problem? Har jag fått det här helt om bakfoten?
    nejnej vad jag själv har fått reda på så är rosenrot lika bra som pergotime...
    nu sitter jag med en rejäl smärta på vänstra sidan gör ont vid lilla minsta rörelse har ÄL 13juni
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!