• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • acure

Jag plussade med Rosenrot den 19e maj. Fick tyvärr missfall i tisdags i vecka 6 och är helt förkrossad. Ni som plussat med RR och sen fått missfall, och därefter plussat IGEN, åt ni Rosenrot efter missfallet också eller blev ni gravida ändå?

Sitter här och funderar på om jag ska börja ta RR redan nu för att förbereda oss inför nästa försök eller om jag ska prova en gång utan RR. Vill ju bli gravid igen så fort som möjligt för att sorgen ska bli lättare.   

TACKSAM för svar!!! 

• annakohler

en konstig fråga
    jag får väldigt ont då jag o sambon har *Mys* med varandra är precis som han stöter till livmodertappen för det känns väldigt mycket...

någon som varit med om det

• Sooff
    Labolinas skrev 2010-06-03 19:56:57 följande:
    Blev gravid en månad efter jag börjat med rosenrot och Apiforce bidrottninggelé. Tog mängd som stod rekommenderad. Lycka till alla!!
    Det låter lovande!
    Om mensen kommer så börjar jag med RR och bidrottninggelè, hoppas att jag har samma tur som du Glad
    Hur länge försökte ni innan?
  • CarlAstrid

Pinklove: Ledsen för ditt missfall. Jag började med RR efter mitt missfall och plussade för en vecka sen. Men nu så har jag fått bruna flytningar så jag tror att jag kommer att få missfall igen... Jag har fortfarande massa grav. symtom men jag är skeptisk och tror tyvärr det är ett missfall. Hoppas jag har fel. I alla fall så tänker jag nog inte äta rosenrot om detta är ett missfall. Jag blir skeptisk och tror att det kanske bidrar till att man får missfall. Eller kanske att man bara äter det fram till sista mensdagen.... så undviker man att man kanske råkar äta det efter befruktnigen.

• annakohler
    en konstig fråga
    jag får väldigt ont då jag o sambon har *Mys* med varandra är precis som han stöter till livmodertappen för det känns väldigt mycket...

• acure
    CarlAstrid skrev 2010-06-04 16:47:30 följande:
    Pinklove: Ledsen för ditt missfall. Jag började med RR efter mitt missfall och plussade för en vecka sen. Men nu så har jag fått bruna flytningar så jag tror att jag kommer att få missfall igen... Jag har fortfarande massa grav. symtom men jag är skeptisk och tror tyvärr det är ett missfall. Hoppas jag har fel. I alla fall så tänker jag nog inte äta rosenrot om detta är ett missfall. Jag blir skeptisk och tror att det kanske bidrar till att man får missfall. Eller kanske att man bara äter det fram till sista mensdagen.... så undviker man att man kanske råkar äta det efter befruktnigen.
    Ledsen att höra om flytningarna. Håller tummarna att de är ofarliga.

Hoppas inte det är Rosenroten som ställer till med missfallen, kanske inte ska äta det lika länge den här gången som du säger. Eller hellre låta sambon äta dem extra länge för att få fart på simmarna, jag kanske klarar mig utan... 
  • lilla V

Hej alla! Har skummat runt lite i tråden och blir lite fundersam över hur många det är som verkar ha fått missfall. Kan det finnas något sammanband kanske? Usch...är skiträdd för att det ska hända oss. Har iof inte börjat med RR men tänkte prova något, bidrottningsgelé har jag även sett många prata om här på FL. Någon som har erfarenhet  om bidrottningsgelén?

• Maysan

Tror inte alls att det har något samband med MA/MF och Rosenrot.
    Du ska ju bara äta dem mellan mens och ÄL inte annars. Jag har haft både MA och MF utan att ha ätit RR (dessa förkortningar Skrattande) och mitt sista MA har inte med RR att göra. Min BM såg en hinna bakom fostrets rygg som tydde på kromosonfel när vi konstaterade MA. Sa hon iaf.
    Tror också på att det varit något fel på barnen som är mer genetiskt än vad RR kan påverka.

Jag har ätit Bidrottninggel med men det enda som hände var att jag fick bättre hy. Hjälpte inte mig att få starkare ÄL som RR gjort.

Flitig som en myra, mamma till fyra
  • Summerlove
    annakohler skrev 2010-06-04 17:08:12 följande:
    en konstig fråga

Ja men det är ju ganska vanligt, man blir ju extra känslig och öm! Vi får också ta det liiite lugnare vid äl om du förstår Många som jag känner till som får så vid äl och mens..  Så det är nog inget att oroa sig för.
  • annakohler

jag har inte varken ÄL elle mens

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!