• sugröret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Hmm..jag har inte börjat med mina RR än den här cyckeln..vill att mensen ska sätta igång ordentligt,eller gör jag fel då?

• sugröret
    Sooff skrev 2010-05-18 10:53:10 följande:
    Min mens slutade i lördags, har haft lite bruna flytningar både söndag och måndag...Om jag få hem mina RR idag, är det för sent att börja då?ÄL enligt kalender den 28e, men jag har en känsla av att den kommer tidigare.
    Som jag förstått det ska man börja ta dom på sin första mensdag så jag skulle nog väntat till nästa cyckel för bästa resultat. Du äter dom ju bara fram till äl och sen gör uppehåll.

Du kör med äl-stickor eller?
  • sugröret
    Sooff skrev 2010-05-18 11:01:12 följande:
    Jo jag vet.. men jag tänkte att det kan väl inte skada?Ja precis, jag änvänder äl-test.Jag testade i går bara för skojjs skull och fick ett svagt streck..Äl kan väl inte vara på g redan nu då mensen slutade i lördags?Vissa får väl svagt hela månaden typ?
    Det vågar jag inte svara på,men du kan ju testa börja med dom om du vill.
    Hmm,men sagt..menar du att streken var lika starka då?
    För jag testade och det vart ett svagt svagt streck bredvid kontrollstrecket,det står på förpackningen att det ska räknas som neg. Att det är svagt om strecken ä rlika starka och äl är på den dagen när tetstrecket är starkare än kontrollstrecket.
  • sugröret
    Nyfiken86 skrev 2010-05-18 11:11:50 följande:
    Påtal om ägglossningstest.. jag e helt förvirrad av mina..Jag fick ett rätt tydligt streck den 15e o väldigt tydliga känningar att jag hade ÄL.. Men igår den 17e så va strecken lika starka..?? O mina ÄL flytningar hade jag den 10e när strecket oxå va väldigt tydligt.. Jag fattar ingenting :/
    Hmm..? Låter ju jätte konstigt :S:S
  • sugröret

Jag testar EN gång till med rr,sen skiter jag it..för idag kom mensen,såklart. Dubbel otur!

Varför ska jag ha sån otur jääämt?! Nu får jag inte min undersökning heller

• sugröret
    Sooff skrev 2010-05-20 11:10:29 följande:
    Se till så att di karl också tar 2 tabletter om dagen :)
    Han vägrar ju :P
  • sugröret

Hmm..jag börjar undra om rr är så bra ändå..min mens är helskum!

Den var ju MENS imorse efter att ha hållt på och muppa sen i måndags(4 dagar för tidigt) och nu är den slut igen..vad är det här?

• sugröret
    Sooff skrev 2010-05-20 19:58:36 följande:
    Vad roligt, ett stort grattis till dig!! :)Sugrör - Men vad är det för fel på mannen din? :P2 piller om dagen i ca 2 v är väl ingen match heller?
    Haha nää man tycker ju inte det :P
  • sugröret
    Alicia 72 skrev 2010-05-21 08:07:32 följande:
    Precis så betedde sig min mens när jag var gravid.Det kom liksom aldrig igång på riktigt, blödde lite nu och lite då i några dagar och sen var det slut.Har du testat?Alicia
    Jag testade ju igår,det vart ett STORT minus...då tror man ju något är fel istället. Sen har jag inte haft likadan mensvärk som vanligt,jag brukar ha så ont att jag ligger och nästan gråter,men nu har jag bara haft lite molande..och idag ingenting.

Hur länge gick du och småblöde då? Jag har bim idag egentligen..och fick ju minus igår,så då kommer det inte ge utslag idag heller ju.
  • sugröret
    Sooff skrev 2010-05-21 08:12:19 följande:
    Det låter ju posivivt de Alicia72 säger :)Jag tycker att du ska fortsätta tesat några dagar till ja.Kan du inte mosa tabletterna och smula ner i maten? :P
    Men när det blev minus sådär fort så kan det ju inte vara något..känns ju inte så iaf.

Jo,funkar det inte denhär månaden så kanske jag ska göra det..jag som skulle lägga ner efter den här gången :P
  • sugröret
    Sooff skrev 2010-05-21 11:13:39 följande:
    Det är klart att du ska köra vidare och inte ge upp, trots att det känns förjävligt ibland..Jag tycker att jag läser om rätt många som testar - på BIM och ibland långt efter BIM, men rätt vad det är så dyker ett + upp :)En tjej fick sitt + 50-60 dagar efter BIM läste jag här i en tråd idag.Och tänk bort dom åren ni inte försökte aktivt och räkna bara dom här månaderna och sedan pratar du med gyn och se till att få komma på en utredning.
    Ja,men dom har ju inte massa blödningar och skumma flytningar :P

Mm,igår sa hon att dom gör utredning efter 2 ÅRS försök,lät väldigt länge..
    Men vi är på försök 6 nu då så jag ska försöka slappna av lite mer
  • sugröret
    Sooff skrev 2010-05-21 11:46:18 följande:
    2 år låter som en lång tid, men det kanske bror på var man bor?Då får du säga att ni försökt i över 2, för det har ni ju faktiskt gjort, även om ni inte har använt äl-tester till hjälp..
    Jag tyckte också det. Men hon är ju heller ingen fertillitetsläkare så kanske inte ska lyssna på henne.
    Mm,ja..jag kommer ju säga det ill dom också om vi bestämmer oss för en utredning
  • sugröret
    Sooff skrev 2010-05-21 14:22:20 följande:
    Jag hoppas att det löser sig till det bästa innom en snar framtid för dig :)
    Tack :)
  • sugröret
    Maysan skrev 2010-06-01 11:25:19 följande:
    Finnar kan vara en bifeffekt av dem men större bröst har jag inte hört talas om.
    Jag har fått överdrivet mycket finnar,och det är ju inte så spännande,haha. Hur mycket man än tvättar så kommer det fler..

Sen har min mens blivit väldigt utdragen,har blödit till och från i 2 veckor nu..den kom 4 dagar för tidigt med småblödningar,sen satte den fart på bim-dagen och höll i sig ordentligt i 2-3 dagar,och sen dess har det kommit lite då och då. Min mens brukar vara slut på max 5 dagar så 15 dagar,som det är idag,känns ite annorlunda.

Får också hjärtklappning ca en halvtimme-timme efter jag tagit en tablett.

Jag slutar med RR efter denhär månaden!!
  • sugröret
    Smurfette77 skrev 2010-06-02 09:00:40 följande:
    Jag fick också mer utdragen mens! Åt du rosenrot fram till ägglossning eller hela tiden? Med tanke på dina spottings innan mens menar jag? Jag tänker äta dem en månad till för att se vad som händer, förutom två dagars extra spottings efter mens så har jag bara fått några finnar som bieffekt och det kan jag leva med...
    Bara fram till äl. Ja,men RR måste ha något med min skumma mens att göra,har aldrig haft så innan :S

Ja men visst att man kan få finnar,men det poppar ju upp hur många som helst hela tiden..det är ju inte direkt snyggt :P
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!