• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • beingboring

Åh, vad kul att få lite rapporter. Jag saknar att pratas också. Är nu gravid i vecka 36, lite varmt och tungt men fortfarande hur mysigt som helst. Kanske vi skulle starta en liten minnestråd för att kunna hålla koll på varandra?

Mammaobabba, förstår att det kan kännas jobbigt och tungt med FL fortfarande men gud så skönt att ni nu fått besked och kan sluta fundera (iaf till viss del) och börja se framåt. Det måste, som sagt, kännas jättespännande. Håller tummarna så hårt det bara går för er! Kramen.

• sommarbebis 2010

beingboring, kan inte du starta en minnestråd? Jag är jätte gärna med i den, det är ju en ny fas i livet och man har ju kommit till den dels tack vare det stöd man fick i den här tråden när man hade det som jobbigast..

Mamaobabba, är glad för er skull att ni ska få den hjälp som behövs för att bli gravida och jag håller tummarna för att allt ska gå bra och att vi kanske kan ta upp kontakten lite mer sen när du känner att orken finns. Lovar att jag finns kvar Hjärta

• vickansnickan

Hej!!!
    Fick mitt MA konstaterat den 6/7 i v11(fostret dog i v 6+2)
    Graviditeten var helt oplanerad från början och jag trodde mer att jag kommit i klimakteriet
    Har en son född-08 som det tog 5 år att "få till" med olika problem på vägen(Utomkveds och IVF-utredning)så vi hade öht inte räknat med att ens kunna få syskon på naturlig väg.
    Tog Cytotec(hemma-abort) den 7/7 och vid återbesöket den 15/7 konstaterades det att allt inte kommit ut och att jag fått en infektion
    Fick 2 sorters antibiotika och en sammandragande medicin och idag tar jag sista pillret
    Men hur länge finns Hcg kvar i kroppen???
    Testar med testlagrets stickor och får jättesvaga positiva test de sista dagarna nu.
    Har inte tagit några blodprov hos gyn för att kolla Hcg och inte heller någon återbesökstid efter antibiotikakuren utan jag fick själv höra av mig om jag ville komma in och checka av..

mamma till Walter 081002
  • beingboring

Hej igen gamlingar! Tänkte försöka starta en liten minnes-tråd men ville bara berätta först att vi fick en son förra fredagen. 52 cm, 3800 gram och föddes punktligt nog på utsatt datum! Han är verkligen precis så underbar som vi någonsin kunnat tänka oss och värd all väntan. Så otroligt mycket lycka nu.

Hoppas allt är fint med er som fått bebisar och att fler plus kommer till de som väntar.
    HjärtaHjärtaHjärta

• Xperia
    beingboring skrev 2011-08-26 19:58:51 följande:
    Hej igen gamlingar! Tänkte försöka starta en liten minnes-tråd men ville bara berätta först att vi fick en son förra fredagen. 52 cm, 3800 gram och föddes punktligt nog på utsatt datum! Han är verkligen precis så underbar som vi någonsin kunnat tänka oss och värd all väntan. Så otroligt mycket lycka nu.

Hoppas allt är fint med er som fått bebisar och att fler plus kommer till de som väntar.
    HjärtaHjärtaHjärta
    STORT GRATTIS!HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta
  • Tant Pruselius

Hur mår Ni alla? Här lunkar det på lilla Lovis är nu 8månder. Hon har fått 2 tänder och livet är bara det bästa!
    Stor stor kram !Hjärta