• TessanE

    Vi som har kännt oss som världens sämsta föräldrar idag...

    Fyyyy vad jag blir arg när mina barn inte gör som jag säger...

    Men ännu argare och ledsnare blir jag på mej själv när jag tappar mitt tålamod och inte lyckas vara den goda modern jag vill vara...

    Är det någon som känner igen sej??

    Eller är jag bara helt jävla sämst =(

  • Svar på tråden Vi som har kännt oss som världens sämsta föräldrar idag...
  • Karlstadtös

    Jag känner igen mig och det tror jag de flesta gör!

  • Cia o krabaten

    Känner helt igen mig.


    Idag har varit en bra dag men usch vad det sved när jag frågade dottern om hon tyckte jag var gladare idag och hon sa "JA, du pratar vanligt idag" ..... {#lang_emotions_embarassed}
  • fetsnygg

    jag känner mig lika dan, så du är absolut inte ensam. I natt vägrade dottern sova.. och efter fyra timmar när jag försökt söva henne och hon legat i vår säng i två timmar och dragit mig i håret, studsat upp och ner, sprungit till sin egen säng och tillbaka minst fyra gånger osv osv.. så tappade jag tålamodet totalt och smälde igen dörren stenhårt.. kan tillägga att hon blev rädd och började gallskrika, men jag var så trött och tålamodet var slut..

    Var ju tvungen att få ut frustrationen på något vis tänkte jag.. högst opedagogiskt och omoderligt.. Och visst känner man sig sämst i världen, men hur mycket ork ska man ha då, man måste väl få vara människa och trött och sliten ibland, eller? hm..

  • TessanE

    Skönt att höra. Varje dag hoppas jag ska bli annorlunda... Men jag kan ju inte förändra barnen- kan ju bara förändra mej själv om jag vill ha nån förändring i hela familjen...

  • LovisaTilda

    Det dåliga samvetet kryper på mig på kvällen när barnen har somnat och jag går och tittat till dem innan jag lägger mig. De ligger där och är hur söta som helst...då undrar jag hur jag kunde bli så arg...men man blir ju bara GALEN ibland av all trots!

  • Hexx

    Jag känner mig åxå usel..... idag var min son (4 år) ledsen när jag hämtade honom för att en kille på hans dagis sagt att han inte ville vara kompis med honom längre....
    Sedan var han så ledsen att han skakade när han skulle sova. Jag visste inte vad jag skulle säga..... hade svårt att hitta rätt ord. Jag ville säga saker som skulle stärka honom och inte ta det så hårt. Att han bara skulle leka med andra barn, men jag tror inte att jag lyckades så bra.....
    Mitt hjärta har gått i bitar.

  • TessanE

    Barn säger ju å gör så otroligt mycket konstiga saker... Jag tänkte idag på vilka utbrott jag kunde få som 4-5 åring och göra dumma saker... Å jag var annars ett lugnt och snällt barn...

  • Silversaga

    Hej!

    Jag tycker att det låter som att ni alla är sunda och normala mammor!!! För vilken människa i världen blir inte arg på barn eller något annat i livet. Tror att det är bra för barn att se att även ni inte Accsepterar allt. Hur ska de annars kunna lära sig om gränser och rätt och fel. Sedan är det klart att man får dåligt sammvete för man vill ju inte vara dum mot de man älskar här mäst i världen och i bland så hinner man intte vara så pedagogisk innan bägaren rinner över. Jag tror inte att det skadar barnen om det inte sker dagligen för då kanske man ska se om man kan hitta andra rutiner som inte utlöser de situationer där man vet att tålamodet inte räcker. Man gör bara så gott man kan och mammor inte mer än menniskor.

Svar på tråden Vi som har kännt oss som världens sämsta föräldrar idag...