• Äldre 2 Mar 09:54
    151758 visningar
    2830 svar
    2830
    151758

    MajMammor 2007 15

    Ja nu verkar det ha gett med sig. Inatt hände inget och idag har han bajsat och det var inte vatten . Men jag fick en lite lindrig sort igår med magknip och kass mage. Och ingen aptit så jag åt lite makaroner på hela dan.
    Men idag känns det bättre . Så nu hoppas jag på att det är över!


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 3 Mar 09:23

    Här så har nog koffe åkt på det. Feber hostar som sjutton och spyr. Vet ej om han spyr mest för att han hostar men jag tror inte det. För sen så kom det fast han inte hostade. Men inte mycket. Förkyld är han me . Och emil börjar bli såååååå utråkad här hemma! Vet inte riktit vad man ska hitta på med han, men får väl följa med han ut lite och va på gången till garaget. Går ju inte direkt och va ute och leka i denna snön.
    Fy jag klagar ju bara när jag skriver här. Förlåt, ska bli lite bättre på att skriva här om roliga och bra saker me !


    Tess82 skrev 2010-03-02 20:42:11 följande:
    Här har vi också (peppar peppar) klarat oss från magsjuka hittills. Såg att det går vattkoppor på dagis nu men det är väl ingen större fara om hon får det, jobbigt om det kliar men förr eller senare så får hon det ju så bra om det blir avklarat. Nu tog sambon pappaledigt denna vecka så hon är ju inte på dagis, bara igår så vi får väl se hur det går. Blev uppringd om ett jobb idag så jag ska på en till intervju imorgon. Ett vikariat från den 22 mars och minst till sista juli som jag förstod det. Heltid var det också. Skulle vara klart denna vecka så jag får då ett snabbt besked denna gång, skönt att slippa vänta så länge. Håll tummarna för mig imorgon eftermiddag.
    Håller också tummarna för dig idag !!
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 4 Mar 18:27

    Fy nu klagar jag igen. KOffe hostar lite mindre idag, men verkar mer sjuk? Han hade 39 och har väl vart uppe sammanlagt 1 timme idag. Sen har han luggit i sängen. Haft ont i magen och har ätit pyttlite. Åt en galss men den kom upp en liten stund senare. Vad tror ni, är det magsjuka eller nåt annat?


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 4 Mar 22:07
    FruHeo skrev 2010-03-04 22:02:04 följande:
    Hur ser kräkningarna ut? Mest slem eller är det maginnehåll? Hursomhaver försök undvika mjölkprodukter oavsett om det bara är nått förkylningsaktigt eller om det är magsjuka. Jag tippar dock på förkylning, för man brukar väl inte få feber vid magsjuka eller??? Men åter till mjölkprodukter, dels blir man mer slemmig av dem men framförallt, om det är magsjuka, så är de rätt elaka för tarmen. Dels jobbiga att bryta vilket gör att man kan få ondare/kräkas mer. Även om glass brukar gå ned bra så kan det vara bättre med nått annat. Kakor, godis etc.
    Det mesta är nog slem/vatten. Han åt en hamburgare igår och den kom upp efter en stund. Men han har ju inte ätit så mycket, han dricker ju mest. Men han lyckas ju själva hela tiden så det kommer inte så mycket. Och det tycker jag ju verkar lite konstigt om det skulle va magsjuka för den kan man ju knappt hejda. Men nu sover han igen så jag hoppas på bättre dag imorgon.
    Men han har pulmicort och aiormir vilket han inte har behövt andvända på jätte länge men jag gav han dos av båda nu innan han somna. För han är liksom lite häsig.
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 5 Mar 10:18

    Tjoho, han är bättre idag . Men det hörs att han är förkyld och hes och han hostar ju än ganska mycket. Så nu kan man väl säga att han hade oturen och åkte på magsjuka och en rejäl förkylning samtidigt. Men är nu på bättringsväg .
    Emil har börjat och hosta mer så nu ska väl han få en släng av denna förkylning. Emil fick med sig magsjuka och koffe förkylning från dagis!

    Igår så hade vi en underbar dag, emil gick efter mig hela tiden och var mycket varför och jag kan! Höll på och bli helt galen! Hna har börjat bli ännu värre med sånt. Kan allt och ska göra allt och jag har inte tålamod till det just nu. Fast idag känns det lite lättre då koffe är bättre .
    Hahaha han skulle bada i badkaret igår och det tyckte jag var kanon då jag fick liten pause från han. MEN han var väl i 10 min kanske. Skit unge . Massa såna skaer gjorde han igår och jag förökte verkligen hitta på saker med han men efter en hel helg hemma och vecka så kan man väl förstå han.

    Tess: Som dom andra säger, vad skönt att du ändå har nåt annat . Då får vi hoppas på att det blir lite längre


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 11 Mar 08:56
    2små2stora skrev 2010-03-11 08:46:20 följande:
    Det kan de.Jag hann vara 2 tim på jobbet innan maken ringde och sa att J kräktes. Och hon kräktes stora mängder med ett Hoppsan. 2 gånger sedan har hon sovit hela natten fast oroligt.
    Fy då .
    Här vet jag inte om det har kommit en ny släng magsjuka eller bara lös i magen på den äldste=(. Han var på toa och det var lite löst och sen skulle han fisa och då kom det lite i kalsongerna. Så vi får la se..
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 11 Mar 09:01
    2Fina skrev 2010-03-11 08:57:50 följande:
    Nu är jag säker på vattkoppor, hade fått ett antal fler koppor + att hon nu har temp 38.Syrra, jobbigt med kräk, magsjuka?
    Tänk, mina har inte haft vattenkoppor(vad jag vet)! Fast här har det inte gått på dagis direkt. Och när det har gått så har nog det vart när inte mina har varit där. Min är ju 8, 5 och då emil . Men jag skulle gärna vilja att dom fick det snart för det blir la värre ju äldre dom blir?
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 11 Mar 09:19
    2Fina skrev 2010-03-11 09:14:37 följande:
    Kristallen, här har det gått på dagis ända sen förra året så hon har klarat sig länge ändå. Skulle nog aldrig springa runt och jaga vattkoppor men samtidigt är det skönt att hon har det nu och inte senare... Än så länge lider hon inte nämnvärt men det är väl bara en fråga om tid... hon har ju fått i rumpan också och dom har tyvärr börjat klia lite...
    Nä det har ju inte vi heller gjort . Känner mest att får dom så får dom, men jag letar ju inte upp dom som har vattenkopper. Ja fy, det kan ju bli jätte jobbigt med kliandet . Kommer ihåg att jag hade vattenkopper som ganska stor, tror jag va närmare 8-9 år. Men minns inte att det var jätte jobbigt, men det kanske man har förträngt !
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 16 Mar 19:01
    2små2stora skrev 2010-03-16 17:03:53 följande:
    Nu har vi nog fått en förklaring på varför J har varit så dålig under vintern. Fick en lapp från köket idag att de nu har upptäckt att den sås de har gett till J har det varit soja i. Har funderat under en längre tid varför hon är så kass i magen titt som tätt.
    Nämen vad dumt! Men vad skönt ändå att ni fått veta det .
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 12 Apr 14:17

    Sitter här och väntar på om man har blivit faster igen=)!! Faskien vad man själv längtar nu!!


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 12 Apr 16:46

    Känns så skönt att emil aldrig har velat ha napp=).

    Och vid 3 blev jag faster på nytt igen=). Min bror har 3 tjejer och fick nu en grabb=). Kul!


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 13 Apr 16:04

    Tack så mycket för grattisen . Är jätte glad för deras skull att dom fick en grabb nu=).
    Han var rätt stor me, vägde ju 4990 och var 54 lång .Men tydligen hade han lite lågt sockervärde vilket jag gissar mig till kan ha och göra med att ha nbehöver mer mat? Eller nåt sånt.
    Väntar på att hon ska orka prata i telefon så man kan få lite detaljer=)


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 13 Apr 20:11
    2små2stora skrev 2010-04-13 17:28:50 följande:
    Kristallen: den storleken på bebis tyder lite på grav.diabetes. Hoppas att det räcker med bara mat och att det inte behövs dropp.
    Hon hade havandeskapsförgiftning på slutet men ingen gravdiabetes. Ja det får vi hoppas=). Han sover visst hela tiden typ, knappt vill vakna för att äta.
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 19 Apr 17:16

    3busfrön: Grattis i efterskott {#lang_emotions_flower}

    Tyckte jag läste nåt om att inte vilja ha plåster! Emil blir helt förstörd när han se plåster! Han går hellre och smyger om han har skärt sig eller nåt sånt. Som igår, vi har ett litet fönster som han aldrig har vart på innan men igår skulle han va på det och stack in ett finger. Och jag kom ut precis när han hade gjort detta och frågade om han skärde sig men nääädå det hade han ju inte gjort! Men tillslut så fick jag bända upp fingrarna och visst hade han det. Inget stort som tur va men det underlättar ju lite att få på plåster så han inte går och blöder ner överallt. Men då gick han hellre och höll papper runt tills det inte blöde mer. Han är ju för rolig. Fattar inte varför han inte vill ha det! Och varför han har fått för sig att det är så otäckt med plåster!


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 7 May 09:13

    Grattis Evsi !!
    Lite kuligt är att om man slänger om dina sista bokstäver i ditt nick så blir det vad jag kallas för Evis . Har läst fel flera gånger .

    Idag blir emil 3 år !!! Sjutton vad tiden går fort !


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 7 May 20:28

    Emil tackar så mycket för alla grattis !!


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 11 May 14:22
    Evsi skrev 2010-05-11 13:39:44 följande:
    Fick missfall idag så det blir ingen januari bebis iallafall. Nu har jag fått ett Ma i v.19 och mf i v.7....nästa gång vill jag ha bebis i v.40!!!Ska försöka plugga lite körkorts teori nu, uppkörning imorgon *nervös*
    Näää men fy vad tråkigt .
    Men lycka till med uppkörningen=)
    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Äldre 12 Jul 11:58

    Emil är en riktig badkruka, han går bara till knäna sen är det så bra så .
    Det är skönt för man har ju även två till att hålla koll på.
    Men jag har inte vart med vid badet än. Har ju Linus och sen får jag soleksem. Lite tråkigt, men sen kan jag ju inte bada än(har avslag än) och då är det olidligt att va vid havet eller sjön.
    Men nu är barna i falkenberg med deras mormor så jag hoppas att dom får va på straden mycket nu .

    Emil är inte blöjfri än, han vill inte helt enkelt. Han får ju springa bar nu när dom har vart ute hela dagarna i vattenspridaren och så men då kissar han ju där han står och även bajsar i gräset. Så han har inte riktigt knas på  detta än. Fast i nästa stund kan han komma och säga att han vill ha blöja på sig och då kan han bajsa och kissa i blöjan. Så undra om han ändå hajar lite fast han är för bekväm?


    Älskar mina 4 söner och maken också
  • Äldre 28 Nov 23:11

    Hej på er

    Var ett tag sen!

    Här är allt bara bra, linus är nu 5 mån .
    Hoppas allt är bra med er !

    Emil vägrar ha kalsonger på sig! Blir helt galen om han inte får ha blöja. Vet inte hur man ska göra för att få han intresserad! Men det kanske kommer, nån gång .
    Just nu har emil värsta hostan och är förkyld. Hade även lite krupp inatt men det gick över bra.

    Nä nu ska jag sova!


    Älskar mina 4 söner och maken också
Svar på tråden MajMammor 2007 15