• Minafina

    vi som skall loosa våra gravidkilos med nintendo wii fit =)

    Hallå!

    Födde en dotter med planerat kejsarsnitt för 4månader sedan och nu har jag köpt ett nintendo wii + fit =)

    Fler som skall försöka få bort gravidkilona med wii???
    Följas åt?

    Jag gick upp 20kg och har nu 13kg kvar...

    Vill gärna fixa det till sommaren men jag helammar så jag vill inte stressa min viktnedgång heller..

    Kram


  • Svar på tråden vi som skall loosa våra gravidkilos med nintendo wii fit =)
  • LoviLovi

    jag köpte ett Wii fit för, vad kan det vara 2 år sedan, men har inte andvänt det så flitigt nu efter förlossningen faktiskt men ska ta tag i det tänkte jag. JJag använde mig utav det innan jag blev med barn och lyckades loosa 14 kg. Köpte fit plus efter gravidieten nu så det blir till att ställa sig med den. Men jag börjar nog på Måndag... {#lang_emotions_wink}


  • Lotta83

    Va kul! Vill också va med. Fick en dotter i december och har några extrakilon jag vill bli av med. Har just börjat köra lite med mitt wii efter förlossningen. Jag delammar för tillfället.

  • LadyCharlotte

    Har noll koll när det gäller tekniska saker o har aldrig varit intressead av spela spel på datorer och tv spel men detta är jag ett uns nyfiken på

    Så ursäkta lite korkade frågor...he he

    Vad behövs för detta spelet
    Vad kostar det
    Var sak för sig alltså..
    Vilket sorts Nintendo behövs 

  • LoviLovi
    LadyCharlotte skrev 2010-02-13 10:16:03 följande:
    Har noll koll när det gäller tekniska saker o har aldrig varit intressead av spela spel på datorer och tv spel men detta är jag ett uns nyfiken påSå ursäkta lite korkade frågor...he heVad behövs för detta speletVad kostar detVar sak för sig alltså..Vilket sorts Nintendo behövs 
    Ett nintendo wii, som konsollen heter, ligger väl runt 2500 kronor.
    Spelet wii fit med balansbrädan kostar ungefär 1000 kronor.
    Hm... Ja det var nog svar på dina frågor tror jag.
  • LinaJo83

    Hänger med här oxå... behöver ryckas upp lite så jag kommer igång. Har iofs bara 2 kilo kvar sen förlossningen, MEN har ju säkert 15 kilo att gå ner ändå... har hittils gått ner 5 kilo... men har tappat lite motivation nu, så... peppa mig... :)

  • Vevvis

    Hänger också gärna med här  

    Fick mitt tredje barn för 8 mån sen. Gick upp 18 kg under graviditeten och har lyckats tappa en del men har ändå minst 6 kg kvar att gå ner. Fast för mig är inte det viktigaste vad vågen visar utan jag vill kunna ha mina gamla kläder igen och då måste flera (ganska många) cm bort, framförallt runt magen.

    Fick fit plus nu i jan, innan det tränade jag en del med hjälp av active och vanliga fit. Jag helammar nästan helt fortfarande men försöker att tänka lite mer på vad jag stoppar i mig. Inte lika mycket läsk, godis och annat onödigt.

  • LadyCharlotte
    LoviLovi skrev 2010-02-13 10:58:56 följande:
    Ett nintendo wii, som konsollen heter, ligger väl runt 2500 kronor.Spelet wii fit med balansbrädan kostar ungefär 1000 kronor.Hm... Ja det var nog svar på dina frågor tror jag.
    Är det ett speciellt Nintendo?
    Eller går det att använda de gamla vanliga?
    Puh det är en krussidullig värld det där med spel..Hahahaha
  • LoviLovi
    Vevvis skrev 2010-02-13 11:45:57 följande:
    Fick fit plus nu i jan, innan det tränade jag en del med hjälp av active och vanliga fit. Jag helammar nästan helt fortfarande men försöker att tänka lite mer på vad jag stoppar i mig. Inte lika mycket läsk, godis och annat onödigt.
    Hur tycker du att fit plus är? Jag tycker att det nya fräscha övningar och nya funktioner som är bra. Jag gick upp 21 kg under graviditeten men hade tappat 14 utav dem bara veckan efter förlossningen. Tyvärr kom jul lite mellan här och några kg kom tillbaka men just nu tror jag att det är ungefär 8 kg kvar tills ingångsvikten vid graviditeten. Sedan är det absolut att jag vill ner några kg till men det tar vi senare.
  • LoviLovi
    LadyCharlotte skrev 2010-02-13 12:08:50 följande:
    Är det ett speciellt Nintendo?Eller går det att använda de gamla vanliga?Puh det är en krussidullig värld det där med spel..Hahahaha
    Och med gamla vanliga menar du? Wii är den vita lilla Nintendokonsolen där du har som fjärrkontroller till kontroll. En konsoll som ska bidraga till att man är lite aktiv så att säga.
Svar på tråden vi som skall loosa våra gravidkilos med nintendo wii fit =)