• xoxona­thalie
    Äldre 13 Feb 00:01
    8044 visningar
    4 svar
    4
    8044

    Gravid med protein +4 i urin vad kan detta betyda?

    När ja först testades för uvi så hade ja protein +3 vilket var högt berätta läkarn men ja fattade inget?
    Sen fick ja behandling för uvi direkt innan de fått tillbaka bakterieodlingen för att jag är gravid och har haft vääldigt med samandragningar sen vecka 16..

    Hur som helst så var ja in till förlossningen efter en liiiten blödning i vecka 29 då hade jag protein +4 o det var alldeles för högt MEN de berättade att antingen kan de va nått eller så kan det vara helt ofarligt?. Är nu gravid i vecka 30+4.

    Vad tror ni det kan vara?
    Har ni haft så mycket protein i urin?


    Mamma hon fick havandeskapsförgiftning med mig i slutet av graviditeten hon var 19 när hon väntade mig o jag är 20 o väntar mitt första barn.

    Har läst att protein i urin kan vara tidigt tecken på havandeskapsförgiftning stämmer det?

    Jag har inte högt blodtryck eller ja hade inte det senast ja kollade snarare lågt/normalt det har sjunkigt sen första gången jag testade men är nu på väg upp. Ska till bm på måndag igen o kika, har dock inte spec mkt tid o fråga nått för hon har det alltid stressigt.

  • Svar på tråden Gravid med protein +4 i urin vad kan detta betyda?
  • xoxona­thalie
    Äldre 14 Feb 01:44
    #2
    LillaFlingan skrev 2010-02-13 23:33:58 följande:
    KRÄV att få veta och KRÄV tid av din bm!!!! jag hade +3 på urinen MEN ett högt blodtryck också.. när min bm skickade mig till förlossningen.. väl där hade jag +4 på urinen och ännu högre blodtryck.. jag blev igångsatt på studs, hade havandeskapsförgiftning (min mamma hade det också med mig&min syster=tvillingar)... hur mår du i övrigt? ingen magvärk?huvudvärk?ögonflimmer?svullnad i kroppen pga vätska? här kan du läsa jättebra info om havandeskapsförgiftning: hem.passagen.se/sassa.nu/Html/forgiftning0.ht... ring förlossningen om du är orolig tycker jag!
    oj :S.. Men hitills har ja inte haft nå högt blodtryck, bara det där protein som gått upp med 1 då. Huvudvärk har ja faktiskt börjat få mer än vanligt men det kan ju bero på andra orsaker o ögonflimmer är det när ögonen "skakar"? Har vaknat många nätter o inte kunnat fästa blicken för att det kännts som att ögonen liksom skakat. Har inte haft nån svullnad alls mer än benen när ja var utomlands men det var ju för att de var varmt. Okej får göra så. Tack för ditt svar!
  • xoxona­thalie
    Äldre 14 Feb 19:09
    #4
    LillaFlingan skrev 2010-02-14 08:54:11 följande:
    ögonflimmer kan nog mer beskrivas som att man ser ljusprickar framför ögonen... :)
    Det har ja fått några gånger tidigare o en gång idag.. Får se hur blodtrycket är hos bm imån då. Så länge det inte stigit så bör de väll inte va nån fara =)
Svar på tråden Gravid med protein +4 i urin vad kan detta betyda?