Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

kommer bli svårt.... nu måste man ju följa 2 trådar tills den första stängs. jag är SÄKER på att den kommer leva vidare så länge det går ;)

BF: 100808 enligt SM
  • elinnnnn

det blir ny tilläggskommentar varje gång om jag inte har fel för mig. det lär bli en milslång trådstart hehe

• elinnnnn

man BORDE ju kunna gå IN i tilläggskommentaren och ändra.... hm konstigt att inte FAMILJELIV fixat det så. det borde ju vara av intresse av dem flesta som följer trådar med olika listor....

FAMILJELIV FIXA!!!

• elinnnnn

jag har länken i min sidfot.... =)

• elinnnnn

Ang cravings: jag har också typ vecko cravings. först tålde jag inte lukten av smältost, choklad-gjorde att jag mådde jätteilla men efter det ett tag var det rostade mackor med ost på som gällde, sen va det nachos med con carne, ost och allt på, sen var det ris(?), mjölk(fortfarande) nu är det dubbelmackor med salladsblad, tomat, kalkonbröst MUMS!

BF: 100808 enligt SM.....
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-02-21 10:14:13 följande:
    Jag blödde imorse klarblod imorse, tillräckligt mycket. Det rann i toan. Jag blev hysterisk som fan det får inte hända nu jag är i v 14!! Jag ringde 1177 med detsamma, de skulle ringa upp mig 11 min senare. Min karl sov och var ovetandes. Jag ringde hysterisk och grät till vår kära Pregga medan jag väntade på deras samtal. Hon är underbar.Jag har snackat med 1177 nu och de vill att jag ska vila och om jag löder mera eller får ont så ska jag åka in. Jag är mindre orolig, blöder inget och har inte ont.Jag väckte min karl och han lugnade mig lite.Håll tummarna för mig nu jag fixar inte mista en till liten.
    neeeeej! åh gumman....................hoppas det inte är något allvarligt :S jag hade nog åkt in iallafall iom du blödde så pass mycket? även om du inte blöder just nu... men kanske är det bättre med vila? åh mina tankar är hos dig. hoppas din skatt stannar kvar hos dig. många kramar
  • elinnnnn

Godmorgon allihopa!
    Vet ni vad jag kände igår? Bebisen hicka!!! Hahaha, eller ja jag tror iallafall att det var det. Jag har läst lite om hur det ska kännas och det stämde in perfekt. Ni vet hur man ibland kan få spasmer/ticks i ögonlocket? Eller det är kanske bara jag som får det? Hahaha, men så kändes det iallafall fast i magen.
    Imorgon ska jag till MVC, det blev inget i söndags för sköterskan hade bokat in oss på kvällen fastän BM bara jobbar förmiddag. Smart!
    Kanske blir det RUL denna veckan, *hoppas*

Idag går jag in i vecka 17 tjohoooooo!

• elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-02-22 08:29:28 följande:
    Åhh vad underbart att känna bäbisen. Precis så har jag känt och förklarat det. Som om man har såna där ögonryckningar fast i livmodern. Vad roligt att fler känner så. Då kanske jag inte är helt ute och cyklar då ;)Grattis till vecka 17!
    Ja, helt underbart! Nä jag tror inte du är ute och cyklar hehe, jag läste nånstans att när bebisen hickar så är det väldiga regelbundna rörelser, eller "ticks" som jag kallar det, precis så som jag beskrev med dem i ögonlocken. Ditt barn har nog också haft hicka =) Tack!!!
    lillabambi skrev 2010-02-22 08:43:13 följande:
    Nu har jag äntligen börjat känna en massa sprattel i magen...
    Åh underbart!

carohl skrev 2010-02-22 09:00:22 följande:
    Puchelina och Pregga: Grattis till vecka 16!Elinnnnnn: Och grattis till v 17!Godmorgon till er andra!Denna dag är kall!!! Fyfan säger jag bara, när jag gick me min dotter till skolan var det -22 grader och nu är det -21 så det har iaf blivit 1 grad "varmare". Sjukt ju!Jag har ringt till gynkliniken iaf och de har inte fått några återbud än. Fy vad hemsk jag är, här sitter jag och hoppas att någon stackare ska ha blivit sjuk under helgen så att de inte kan gå på sin tid så att jag kan få den. Ego? Kanske, men jag vill verkligen ha en tid idag helst. Helt plötsligt blev väntan till torsdag längre än på länge och då har jag väntat sen v 8.Jag har mått bra men ändå jag vill få det bekräftat av de, det tror jag att ni förstår.
    Tack carohl! Jag förstår din oro och egentligen är det ju inte så att du vill att någon annan blivit sjuk bara att det blivit något återbud. Anledningen till återbudet kanske är att dem är upptagna för att gå på VUL just den dagen eller tiden ;) Jag förstår absolut att väntan tills på torsdag känns alltför lång med tanke på vad som hände igår. Hoppas du får en tidigare tid. Kram!

Grattis Puchelina och Pregga till vecka 16!
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-02-22 10:24:08 följande:
    Hej min vän!Jag förstår dig gumman, du är inte ego du är precis som alla andra gravida =)Ja visst e det kallt ute!Leo och laura sa imorse att de verkligen inte ville gå till dagis, men jag sa åt dem att det blir säkert film!Japp o så blev det, en vänninna vars barn går på samma avdelning som min dotter hade med sig en toppen barn film hahahaha. Näe men dagis personal sa att det e på tok för kallt 25- det eFAN inte klokt ju!Här mår man bra är inne i v 15+4=) snart i v 16, och den 1 mars nästa måndag skall jag på ul =) whiiiiii iiiihhhh Men jag säger som nu att det gömmer sig en liten dotter i min mage=)
    åh kul med UL, vilken vecka kommer du vara i då? 16-17 va?

jag vill också göra ul men vet inte när. jag gick in i vecka 17 idag alltså 16+0
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-02-22 11:26:04 följande:
    Ja !!!16+3 kommer jag att vara på mitt rul?Kanske tidigt men men !!E så nyfiken på vad det kan vara men jag tror att det e en till liten tjejja!För flickor har jag kommit på ett par namn : Nicole, Denise, Julina, en så länge!Har du inte fått tid för rul än gumman? puss
    ah okej =) Är det för tidigt så får du väl göra ett till :P Åh jag är också nyfiken, jag tror dock det gömmer sig en pojke i min mage. Förut trodde jag det var en flicka, var helt säker på det i vaket tillstånd iallafall men sen hade jag en dröm att jag födde en liten pojke, sen dess inga fler drömmar om bebisens kön så nu tror/känner jag att det är en pojke i min mage. Vi får se hihi. Nä, jag har inte fått något UL inbokat, man behöver inte boka tid till det här(vi bor i saudiarabien) men man måste dock ha en remiss från BM. Imorgon ska vi till BM och kommer nog då att fråga om remissen och göra UL under veckan. Jag är ju i vecka 17 nu =) Fina flicknamn. Julina var annorlunda =) Kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10