Inlägg från: sommarblomma1 |Visa alla inlägg
  • sommarblomma1

Vi fortsätter, Bf aug 10

Jag har nog fått magkatarr! Får ont i magen mellan revbenen och naveln strax efter att jag ätit och blir mätt efter bara någon tugga. Ska till vårdcentralen nu under förmiddagen.

Har nu gått ner två kg sedan jag blev gravid pågrund av att jag knappt får i mig någon mat. Var magsjuk för 8 veckor sedan och har inte kunnat äta normala portioner sedan dess. Även fast jag är mätt tvingar jag i mig ett par tuggor till bara för att få i mig näring. Är så less på att inte ha någon energi pga brist på mat.

För någon vecka sedan var jag för första gången så där graviditetshungrig att jag kände att jag var så hungrig att jag måste ha mat inom fem minuter. Jag tog en tugga sedan var jag mätt...

Syskon BF 100810 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • sommarblomma1
    knyzzel skrev 2010-03-09 23:29:52 följande:
    Nä, nu ska jag sova. blev sur på min gubbe. Han tycker inte om något av mina namnförslag, men han kommer inte med ett endaste seriöst namn själv, utan bara sitter å fular sig i soffan. Så nu går jag å lägger mig istället. Ha d gött gumman. Blir nog sen i morron me ska var på d obligatoriska smörgåsbordet till 21:00 minst. karm på dej å er andra. Sov gott
    Här kör vi den lätta vägen med namnförslag. Jag kollar igenom namnlistor och skriver ner alla jag kan tänka mig, sedan stryker sambon de han inte tycker om. Sedan är det inte många kvar och det är då lättare att komma överrens med namn man båda tycker om.
  • sommarblomma1
    den kära leken skrev 2010-03-10 11:42:39 följande:
    Jo det varierar nog. Jag hade med jättefina järnvärden så BM tyckte vi skulle vänta tills vecka 20 med några tabletter om det behövs. Känner mig inte särskilt snurrig så det är nog ingen fara. Äter ju mycket mat som är järnrikt med. Kalcium är inga problem för mig. Älskar mjölk just nu och fil :) Mer mat till oss!
    Jag klarade mig bra med järnvärdet i första graviditeten på Kvinna vitamineral. Behövde aldrig någort extra tillskott trots att jag inte äter så mycket järnrik mat.
  • sommarblomma1
    knyzzel skrev 2010-03-28 09:34:52 följande:
    Jga sitter just nu å tittar på ikea. Skulle behöva en juniorsäng till dottern. Hon har lärt sig att klättra över nu  Tittade på kritters juniorsäng, vit. tyckte att den var söt. tyvärr så e d mesta färsk frukt, grönsaker å färdig potatisgratäng.. (suck)
    Vi köpte nyligen en Kritter till vår dotter som är 1 1/2 år. Hon ääälskar sin nya säng! När hon började försöka klättra ur spjälsängen tog vi bort ena långsidan.

Det var svårt att få henne att somna de två första nätterna med långsidan borttagen då hon skulle klättra ur sängen hela tiden och gjorde det till en lek oavsett om vi lugnt sa till henne eller blev arga på henne. Det blev till att sitta brevis sängen tills hon somna och lägga i henne så fort hon klättrade ur. Sedan efter de två nätterna har det gått smidigt!

Så var beredda på en strid!
  • sommarblomma1
    carohl skrev 2010-03-28 09:52:48 följande:
    Hej hej! Nu är jag hemma igen, underbart skönt. I fredags var jag till min bm och då fick vi en hel lunta med brochyrer från bb bla. Hur som helst så sa hon att jag ska börja ta järntabletter nu. Men för att vänja magen så skulle jag ta de varann dag i två veckors tid. Jag började i fredags kväll så jag har bara tagit en tablett hittills och med risk att det här är för mycket info för er så när jag var på toa och gjorde nr 2 så var bajset svart. Jag vet att det blir så av järntabletter men blir det av en?! Aja ikväll blir tablett nr2.
    Blutsaft är skonsammare för magen! Inte gott alls att dricka dock!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10