Inlägg från: augustibarn10 |Visa alla inlägg
  • augustibarn10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej hej!
    Hoppas att alla har haft en bra helg!
    Idag ska vi få lyssna på hjärtat :) Första tecknet från bebisen förutom lite fladder. Kan inte riktigt koncentrera mig på något annat utan vill att klockan ska bli tre nu! ;) Men medan jag väntar får jag äta lite av mammas smörgåstårta som jag snodde med mig hem igår ;)

• augustibarn10
    den kära leken skrev 2010-02-22 12:29:09 följande:
    Verkar som alla är på massa besök hos BM. Är det rutin hos er eller? Vi har bara varit på inskrivning och då vår ordinarie BM var sjuk då så har vi fått ett extra besök inbokat i vecka 20. Men inget innan dess. Gör ni extra besök?
    Det här är vårt första besök sen inskrivningen så här är det inte så många besök. Vet inte alls hur många besök man brukar gå på.
  • augustibarn10

Nu har vi varit och lyssnat på bebisens hjärta :D Det var en väldigt häftig upplevelse. Fick även en tid för rul den 18 mars så nu har man ett till mål att räkna ned till :)

• augustibarn10
    lillabambi skrev 2010-02-22 18:09:45 följande:
    Härligt att höra bebbens hjärtljud... Då vet man verkligen att man har nått litet i magen :) Härligt med ul jag längtar jag med.... Fick tid den 30 mars :/ lååångt dit
    Mm, verkligen. Det va ju första gången vi fick ett tecken på att det verkligen finns en bebis där inne så det kändes jätteskönt. Har varit så nervös hela dagen. När vi var hos bm så frågade jag när vi skulle boka tid för ul och då blev hon jätteförvånad över att vi inte hade fått en tid redan så hon ringde till lasarettet och då sa de att vi hade fått tid den 17 april men det va lite väl sent tyckte de så vi fick den 18 mars istället :)
  • augustibarn10
    Lysmasken skrev 2010-02-22 18:28:50 följande:
    Gjort glukosbelastning idag Gått upp 1,8 kg sen inskrivningen å UL har jag nästa vecka. Gick in i v17 igår
    Det ska jag göra runt v. 30 :( Ser verkligen inte fram emot det!
    lillabambi skrev 2010-02-22 18:36:07 följande:
    åhh härligt :) Vilken vecka är du i ?
    Jag är i v. 15, 14+5.
    Vilken vecka är du i?
  • augustibarn10
    lillabambi skrev 2010-02-22 19:12:09 följande:
    jag är i v 14 ....13+4 Vad är glykosbelastning...har för mej jag gjorde de me sonen men minns inte va de är...
    Det är för att se om man har utvecklat graviditetsdiabetes. Min mamma har diabetes så därför måste de hålla extra koll på det.
  • augustibarn10
    carohl skrev 2010-02-22 19:15:36 följande:
    En fråga till er... bor ALLA neråt??? Är det någon som bor uppåt??
    Jag bor i småland så jag bor neråt :)
  • augustibarn10
    icka84 skrev 2010-02-23 06:38:33 följande:
    Sura och salta godisar har jag blvit galen i! Men försöker hålla mig till bara helgerna. Gick upp 30 kg med mitt första barn så jag är lite nojjig över att göra det igen. Kan säga att det var mindre kul att se ut som en "padda" sen efter förlossningen. Men nu har jag äntligtn kämpat mig ner till min normala vikt. Så denna gången hoppas jag att jag blir fint gravid Har gått upp 2kg än så länge är i v. 13+3. Åh härligt att höra hjärtljuden, jag vill me! Fick ni göra det på KUB UL ? Eller gör man det på inskrivningen? Ska på inskrivningen idag Ha en bra dag tjejer!!
    I Kronoberg är det rutin på att lyssna på fosterljud i vecka 15 första gången. Vi var bara hos bm på samtal och fick tillbaka resultaten på blodproverna. Jag har inte gjort nåt ul än utan väntar till rul.

Lycka till på inskrivningen idag och hoppas att du får lyssna på hjärtat för det var verkligen en häftig upplevelse. Min man blev också väldigt rörd utav det :)
  • augustibarn10
    den kära leken skrev 2010-02-24 06:58:39 följande:
    God morgon! Vecka 16 idag. =)
    Samma här :) Nu är det bara fyra veckor kvar till halvvägs ;)
  • augustibarn10
    Lysmasken skrev 2010-02-24 14:50:00 följande:
    Jag har inte tid förrän att träffa min bm förrän i v25 det ni å då har jag inte fått lyssna på hjärtljud än
    Men du måste väl gå på rul innan dess?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10