Vi fortsätter, Bf aug 10
In i mina favoriter också nu!
In i mina favoriter också nu!
Min bebis har rört sig väldigt lite nu i tre dagar och jag är sjukt nervös hela tiden men sen kommer de en liten kick och jag vet att den lever.
Hur är det för er som är i v 16-17 och känner fosterrörelser är det olika från dag till dag eller sparkar den lika vilt hela tiden?
Först var jag rädd för missfall och nu är jag rädd att den ska dö varför inte bara njuta?
Så skönt ! idag var jag till min bm och hon hittade hjärtljuden som vanligt även om jag inte kännt så mycket sparkar nu, hon sa att den ligger längre mot ryggen nu och när de är så här små (v.16) har de ofta viloperioder så det är helt normalt att jag känner den mindre nu som då.
Ligga på rygg är helt otänkbart också för då är HELA magen stenhård och jag som har så ont i höfterna av att ligga på sida så det blir inte långa sovtimmar för mig inte men huvudsaken bebis mår bra.
Jag ska på kontroll imorgon kväll så får vi se vad läkaren tycker om jag ska jobba eller vila.
Havandeskapspenning får vi söka i ca v 20 nångång här i Finland.
Förstår precis hur det känns jag var så säker på att bebis hade dött nu förra veckan för jag hade inte kännt den på flera dagar så när det var dags att höra på hjärtljuden vid rådgivningsbesöket sa jag att den inte rörts på flera dagar, men det var fina hjärtljud och då rörde den sig för hon fick hela tiden söka på nytt för att få tag på bebisen och då sa hon att den ligger långt mot ryggraden.
Jag har också varit på RUL denna vecka och allt var som det skulle hjärtat, magsäck,njurar ingen vattenskalle hel ryggrad helt underbart och mina sammandragningar är inget att bry sig om.
Han sa till mig att har du inga sammandragningar före v 20 så blir det svårare förlossning det är bara livmodern som förbereder sig.
Undrar om jag ska tro på det där med enklare förlossning.
Ni pratar om vår här har vi - 20 och träden är vackert vita SUCK!
Det började så bra förra veckan med + 5 och solsken t.o.m regn en dag och snön försvann hur mycket som helst.
Igår kom det meeer snö och idag som sagt -20grader brrrr.
Nalle puh mamma : Jag var också vaken i natt och var hungrig och pigg men tvingade mig att sova men det är ju inte det lättaste.