Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Scnappi- Jag beklagar verkligen och håller tummarna hårt för att det ska gå vägen i alla fall! Förstår att det känns så orättvist, inte minst då det är så ovanligt. Massa kramar till dig

• mammailund85

Knyzzel- då kanske vi träffar på varann imorn på sjukhuset. Är det förresten på kk man gör RUL? Måste kolla i mina papper....Hjälp vad jag är nervös nu, blir nog inte lätt att somna inatt. 

Elinn- Tack för den söta nallen :)
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-03-25 22:08:18 följande:
    Lycka till imorgon, det kommer att gå bra! Jag vet inte om det här är ditt första barn. Jag har ett barn sen tidigare (snart 9 år) men seriöst, jag hade glömt vad underbart det var på rul!! Inte alls som de vul man varit på...
    Tack! Jo det är första barnet..inte första UL men RUL är ju ändå annorlunda.
  • mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-03-25 21:36:15 följande:
    Ser att ni pratar lite om det här med barn och vänskapskretsen.. Min man är 12år äldre än mig, och det är ju klart att alla hans vänenr, ja de flesta iaf, har barn och faktiskt många av mina med.. så vi ligger lite efter i vår vänkrets men det är på ett sätt bra, man har många erfarna mammor att fråga om råd
    Jag är 24 år och min man 27 och vi är först med barn i vår bekantskapskrets här nere i skåne. Hans bror fick barn i oktober, men de bor i sthlm så vi ses inte så ofta. Vi gifte oss först av alla också, men flera ska gifta sig nu i sommar så det kanske blir fler barn också framöver :)
  • mammailund85

Carohl- skatteåterbäring sitter alltid fint. Jag ska få 5500 :) Det kommer dessutom alltid i glappet mellan csn och sommarjopbb om man pluggar och är därför välbehövligt. 

Nä nu ska jag gå och lägga mig, får se om det går att sova. Hoppas på att få  komma med glada besked från mitt RUL imorn....
    Godnatt!
  • mammailund85

Hej tjejer och tack för alla lyckönskningar! Allt såg fint ut på RUL! Den lille sprattlade runt och ville inte riktigt vara med på kort hehe. Moderkakan låg i framvägg och jag blev bakåtflyttad 4 dagar till 26/8. Jag är så glaad nu :)

• mammailund85

Hej tjejer! jag har inte varit inne sedan fredags fm, är hos föräldrarna och har haft fullt upp. Har iaf läst igenom allt ni skrivit nu. Jag har ju som tOva och nån mer haft rätt mycket sd och lämnade urinprov i fredags. de sa att det skulle dröja några dagar innan jag fick svaret. Har också haft lite svagt aprikosa flytningar. Nåt jag borde oroa mig för? (hade inte sett det om jag inte haft vita trosor). har ju känt av den lille mycket sista dagarna. 

Vad skönt Knyzzel att allt såg fint ut med din lille! mitt RUL gick fint, inga konstigheter alls.   

Nu ska jag snart träffa mormor och berätta att hon ska bli mormorsmor :)

• mammailund85
    t0va skrev 2010-03-28 12:43:20 följande:
    Du fick inte penicilin nu? Mitt första prov såg ok ut men de skrev ut penicillin ändå eftersom jag hade sd och var öm över urinblåsan. Ska kolla om de fått svaret imorgon när vi ändå ska till mvc på ul, men man kan ha uvi även om det inte syns i odlingarna så jag tror de inte ville chansa och avvakta i mitt fall. Var inte lika öm inatt så jag slapp ta en alvedon, men det gjorde ont efter att jag tömt blåsan. Fattar inte riktigt varför för tidigare så har det svidigt när jag kissat inte gjort ont efteråt. Men om bebis mår bra imorgon så känns det nog lite bättre ändå. Tror jag har känt den sparkat några gånger de senste dagarna.
    nä jag fick inget penicilin. hon sa bara att de skulle höra av sig om de hittar nåt i testet. har inte känt nåt utöver sd och de har inte gjort ont och inatt kände jag inget. Gör dina ont?
  • mammailund85

Hej tjejer! Nu är jag hemma igen från föräldrarna. Hade mycket sd inatt igen, vaknade ett flertal gånger. det känns obehagligt och jag blir rädd, särskilt nu när jag inte hade min man med. har ju redan pratat med en bm som inte tyckte det verkade va nån fara, men det känns inte helt normalt. det har ju varit nu nån vecka där jag nästan varje natt vaknat av detta. får väl ringa bm igen, men min egen går aldrig att få tag på.... 

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10