Pregga skrev 2010-03-16 13:58:26 följande:
jag instämmer, då e man fa* inte vuxen att ha sex heller! jaså? inte, haha fick det med dottern åxå..trodde alla fick det...haha men du, tror inte jag behöver vara orolig för att jag lyfte ner kartongen fr vinden då?
nä alla får inte det :) det är jag ett bevis för! tack och lov fick jag inga bristningar heller, bara 2 små runt naveln :) håller tummarna för att slippa bristningar denna gången...
nä jag tycker du kan vara lugn. Mår du bra osv så behöver du ju inte oroa dig. Skulle du dock få ont eller börja blöda så ska du ju kolla upp det, såklart. Du kan ju ta upp detta med MVC på fredag, hur tungt kan man bära, hur mycket klarar man av, hur mycket och vad "får" man göra.
Min man och folk runt om mig vill inte ens låta mig sitta i en bil för att göra en resa på några timmar för att dem är rädda om mig. Jag tycker det är lite osannolikt att något skulle hända bara för att man åker bil, men man vet ju aldrig. Bilresan är ändå inte för något jätteintressant så jag struntar gärna i att åka. Men det känns lite jobbigt att bli "förbjuden" att göra massa saker. Fastän jag redan gått igenom 3 graviditeter och lyssnar på min kropp om vad och hur mycket jag klarar av.