Inlägg från: ssssssss8 |Visa alla inlägg
  • ssssssss8

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-08-02 19:40:35 följande:
    Håller tummarna för dig!!!
    Tack för de!
  • ssssssss8

TIPS på fina pojknamn som också finska mormor kan uttala så svårt
    Flicknamn har jag hur många som helst
    Ida, Inez, Isabell, Jaana, Lova, Julia, Emelie

• ssssssss8

Grattis catsa och knyzzel ! Önskar jag också vore i mål men på måndag blir jag igångsatt eventuellt då är jag lite närmare målet också.
    Jag älskar verkligen inte att vara gravid, Ont i höfterna, all denna oro gör mig galen, Svårt att vända sig i sängen på nätterna, och att sova överhuvudtaget så jag hoppas jag får hålla min underbara bebis senast på tisdag, men den kommer ju ändå inte förrän den är redo.
    Igångsättning retar ju igång förlossning lite så jag hoppas på det bästa.

Knyzzel: Sweetlily fick väl typ samma dag som dig eller där nära iaf.

• ssssssss8
    elinnnnn skrev 2010-08-05 07:28:29 följande:
    tjohoooo! någon mer som är inloggad =)

Jasså ev igångsatt på måndag? Hur kommer det sig? Har du gått över redan eller pga annat?

Efter att min lilla har sjunkit så kan jag nu promenera utan att få ont. Och det är otroligt befriande, jag kan tom sitta "skräddare" det har jag inte kunnat på flera månader. superskönt. hoppas du också kunde få slippa smärtan
    kram
    Ja det är p.g.a av min förlossningsrädsla och för att förra barnet var så stort 4,3kg, skönt att du kan promenera men det får jag nog bara glömma jag har försökt nu två dagar och det går bara inte får jätteont men snart har jag min bebis här och då är alla smärtor glömda
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-08-06 13:02:32 följande:
    Ska du bli igångsatt på mån??
    Jo kanske, jag ska iaf in på kontroll men kommer nog att kräva igångsättning orkar verkligen inte med detta.
    Varmt som jag vet inte vad och så har jag börjat må lite dåligt och jätteont i ryggen! "gnäll gnäll gnäll
    Det tar på humöret eftersom jag tillika är lite rädd för förlossningen.
    Min förra var ju inte av denna värld pojken hade inte alls kommit ner och sen blev den jättelång och bedövningen tog inte på och m.m.

Sen har jag en sjuåring som börjar skolan den 17:e och då vill jag vara på fötterna igen för att kunna vara som stöd för henne hon behöver verlkligen sin mamma och pappa nu för hon är så ängslig av sig nu just.
    Är jag gravid då fortfarande orkar jag inte på samma sätt med henne.
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-08-07 16:50:19 följande:
    Ok, men nu e du ju såpass lång gånget om jag inte minns fel att den lille skulle ju klara det galant..men du vet åxå hur det e att bli igångsatt? har dom förklarat? kram
    Nej! Jag har inte fått förklarat för mig än iaf. men jag har flera vänner som blivit igångsatta och inget problem men men...
    Är det något jag missat?
  • ssssssss8

Jo, men det är ju just det att båda mina andra förlossningar inte heller varit speciellt "graciösa" klarat mig dock utan sugklocka, men jag vet faktiskt inte vad som är bättre.
    Jag har ju iaf inatt haft värkar i två timmar men sen har det varit lungt  men bebis rör på sig som bara den hela tiden utom på natten.

• ssssssss8

Jo jag brukar också fundera om det tar ont åt bebisen när dom trycker och knycker och knycklar men tydligen inte

Då jag hört om de också som tyckt att den bästa förlossningen var när dom blev ingångsatt men ska se vad dom säger på måndag åt mig hoppas jag ¨åker in i natt istället med värkar förståss men det är nog för mycketr begärt.
    Sd har ändrat lite också så att det känns mera liksom neråt  och trycker mer på och lite onda också konstig känsla att förklara..

• ssssssss8

Usch jag var till läkaren idag på undersökning för att se om jag var mogen nog att bli igångsatt.
    Första reaktionen var när jag blev uppropad:
    Doften av gammal herrparfym blandad med tobak URK!

Han gjorde både inre och yttre undersökning när jag ligger där pumpar han upp stolen i taket och utan ett ljud stoppar han upp två fingrar i muttan och vrider runt som värsta gräddvispning UTAN glidmedel, det gjorde så ont så jag nästan skrek!
    Sen låg jag där en evighet när han höll  ul:et på min mage vilket gjorde fruktansvärt ont eftersom han tryckte så hårt, jag har säkert blå mage imorgon+ att en rysk kollega står bredvid, kände mig verkligen som ett utställnings objekt!

Efter att jag legat där och hört ryska en lång stund och inte ens fått se våran bebis på skärmen blir ha äntligen klar!!!
    Då lutar han sig fram tittar mig i ögonen och säger:Ditt förra barn var stort, detta är litet knappt 3 kg vi väntar med igångsättning och ser om det startat av sig själv inom en vecka.
    Du kommer att föda som när äpplet faller från ett träd HAHA!
    (Var det verkligen meningen jag skulle skratta?)

När jag gick på wc efteråt så började jag gråta floder kände mig våldtagen, äcklad, utlämnad helt avskyvärt!
    Jag ville bara försvinna och aldrig återkomma.
    Glad är jag att det inte blev igångsättning jag hade aldrig pallat en hel dag denna pucko till läkare.

Sååå full av förväntningar åkte jag in på morgonen och kom därfrån med dessa känslor!

Ja och tappen var ännu 2,5 cm och inte alls mogen så nu väntar jag lite till men nu känns det helt okej jag åker aldrig in om han är där då fy ändå!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10