Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-07-19 19:47:18 följande:

Måste bara lägga in en bild på min prinsessa Hjärta Varje kväll så ska hon smörja in bebisen har hon fått för sig! Så då sitter hon sådär och så tar hon hudlotion å sen smörjer å smörjer hon!!!

hahahaha gud vilken sötnos du har!
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-07-19 20:07:19 följande:
    Tack Ja hon är för gooo...Det är ju helt sjukt att man ska "kunna" älska ett barn till lika mycket som jag älskar henne...Även om jag vet att det ABSOLUT inte kommer va några problem,så fort bebisen är ute så är man ju helt nerkärad
    hihihi självklart =)
    som min mamma brukar förklara det...
    kärlek har olika konton.
    ju fler du älskar desto fler konton har du så på så vis är det ingen som får mindre kärlek för att du älskar flera.

typ så förklarade hon det för mig när jag väntade mitt andra barn, då jag var lite orolig. tänkte mycket på det "hur ska kärleken räcka till ett barn till?"
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-07-19 20:18:23 följande:
    elinnnnn skrev 2010-07-19 20:10:51 följande:
    hihihi självklart =)
    som min mamma brukar förklara det...
    kärlek har olika konton.
    ju fler du älskar desto fler konton har du så på så vis är det ingen som får mindre kärlek för att du älskar flera.

typ så förklarade hon det för mig när jag väntade mitt andra barn, då jag var lite orolig. tänkte mycket på det "hur ska kärleken räcka till ett barn till?"
    Det va väldigt fint sagt Såååå ska jag oxå tänka!! Är även "rädd" för att Ella helt plötsligt ska känna sig åsidosatt, men det är ju upp till oss att se till att hon inte blir det..Men allt känns helt plötsligt "svårare" med två barn än med ett
    ja tycker jag med =)
    det kan ju lätt bli så att äldre barn känner sig åsidosatta. men som du sa är det upptill er.
    ensamtid med henne då och då både med pappan och med dig.
    involvera henne i bebisen. tex att hon kan hämta blöja när ni ska byta, eller kläder, osv.

klart det är en liten skillnad på att ha ett barn och att ha 2. men största skillnaden är ju från att ha noll barn till att ha ett :) så den största förändringen har ni redan gått igenom =) det kommer gå jättebra
    Pregga skrev 2010-07-19 20:15:20 följande:
    jo men verkeligen å jag som då är 32, asså blir kallad för moraltant för att jag inte tänder på 17åringar, då e jag mer än gärna moraltant.

malinski-hon e ju tvär söt :)
    jaja, jättemoget att folk kallar en för moraltant hahahaha, ja men då är jag gärna det jag med, det har jag nog varit hela mitt liv ;)
    puchelina88 skrev 2010-07-19 20:21:18 följande:
    hmm tjejer någon mera som är öm i sina blygdläppar??typ att dom gör lite ont när man går?
    ja ibland. det är ju väldigt mycket blod i kroppen och även i blygdläpparna, det kan vara så att du fått åderbråck i dem, eller bara att trycket från bebis och ökad blodmängd gör att dem känns tunga. tänk på att inte ha för tajt på dig och att inte sitta för länge men heller inte stå upp för mycket
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-19 20:28:49 följande:
    okej hmm kanske är svamp??faan vill inte ha de har haft det en gång de räker.men men ska se om de går över dom svullnar lite och gör ont när man trycker på dom lr känner på dom typ!
    jag har ingen aning om hur det känns att ha svamp så jag vet inte.... mina svullnar upp pga trycket och ökad blodmängd som jag sa. har du andra symptom på att det skulle vara svamp? isåfall bör du nog kontakta din BM och få behandling...
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-19 20:34:13 följande:
    okej då får ja ligga ner mycket:)
    hoppas de gått över i morrn annars tar jag upp det hos barnmoskan i morrn!
    men tack för tipset vill inte att de ska vara svamp;/
    nä svamp låter inget roligt ;)
    vila lite så försvinner det kanske :) jasså du ska till BM imorrn? så lägligt hihi
    jag ska dit på onsdag och vi ska även köra till förlossningen då så vi vet vägen när det väl är dags ;) ;)
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-19 20:38:33 följande:
    hihi okej jo bra om man hittar till förlossningen;)
    jo ska ju till henne i morrn svärmor ska följa med;)
    jo ska vila lite se om de är bättre i morrn!
    jo jag tänkte också det, rättså bra att känna till vägen dit, vill liksom inte köra vilse när det är dags att föda hahaha
    jasså svärmor får följa med :) verkar som ni har en fin relation? härligt isåfall
    ha en skön vila och hoppas det känns bättre imorrn {#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-07-19 20:52:56 följande:
    Tack åter igen för alla svar!

Glömde bort Alvin är ju nummer 1 i tråden!!
    Och nu behöver jag tipps och råd med ALLT!

Hur skall jag göra så att inte min mjölk försvinner, Alvin har ju lite svårt med sugreflexen så jag får trycka på tutten så mjölken typ rinner i hans mun när jag ser att han försöker suga!
    se till bara att bröstet töms ordentligt så kommer produktionen fortsätta =)
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-07-19 21:23:13 följande:
    Hej hej alla som e här å inte e inne. Va ju hos BM idag. Allt var jätte bra med oss. Han vaknade ju när hon hade varit igång å tryckt på honom å då va han uppe i 150, men d va ingen fara sa BM.

Imorron Ska jag till Lunds KK för INSKRIVNING inför mitt snitt på Torsdag. Nu e jag nervös på riktigt. Thyra ska vara hos min mamma under tiden, för undersökningen tar mellan 2-4 timmar å d e hon nog inte så pigg på att vara stilla å LUGN... hon e ju lik mej hahahahaha

Vi ska ha en pojke som ska heta Devin Lennox (efternamn)
    hej hej :) vad skönt att det gick bra hos BM. jag förstår inte varför dem trycker och kollar sånt innan dem kollar bebisens hjärtslag. förra gången blev vi skickade till förlossningen just pga av det. denna gången, på onsdag alltså när jag ska dit igen ska jag se till att BM lyssnar på hjärtslagen först av allt. orkar/vill inte åka till förlossningen i onödan =)

oj herregud, det är ju på torsdag!!! hihi, men inskrivning imorgon? åker du hem sen eller du stannar kvar?
    jo förståeligt att din lilla thyra ska vara hos mormor =)
  • elinnnnn
    Catsa skrev 2010-07-19 21:53:38 följande:
    Förstår att du är trött. Det tar nog på krafterna att ha ont. Lär väl få känna på det framöver jag också :)
    Tack :) Nu känns det inte som att det är länge kvar. :) Man börjar närma sig målet liksom :)
    Okej, men vad är det för något? Har aldrig hört talas om det.
    Härligt att det är bra med dig annars :) Prinsen kanske kan vänta en stund till iallafall ;)

Ja, nu är det lite bättre med värken. Men det blir nog ännu bättre efter en natts vila.
    Och jag hör redan hur sängen ropar på mig, så det dröjer nog inte tills jag sover. Men ska nog försöka läsa lite i en bok innan :)

Tack elinnnnn :)

Och stort grattis till Sofie&laura, och välkommen till världen Alvin :)

Nej godnatt på er sötisar :)
    godnatt tjejen, sov gott och dröm sött =)
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-19 21:29:14 följande:
    Lycka till nu!!!Håller tummarna......

Här har man varit en sväng på förlossningen igen..
    Har ju sån hosta och mellan detta så tyckte jag att det rann vatten och då så ville de kolla lite xtra. Så det blev en tripp till kss. Hjärtljuden låg på 120 så det var ok sa de. Tappen är mogen. Så det kan ju bli när som helst. men det var inte vattnet vad de kunde se. Så nu går man här hemma med sd och väntar tills det ska komma igång.
    Så nu är man helt slut i kroppen. Barnen blev sura för de ville sova över hos farmor och farfar. :)
    ojdå förlossningen, jaja =) spännande ;)
    vad roligt att få höra att det går framåt ju, mogen tapp osv.
    hoppas du får vila lite innan det sätter igång på riktigt.
    naw söte barn som vill vara hos farmor och farfar hihihi

Nu ska jag logga ut och gå och lägga mig. Supertrött är jag idag.
    Fortfarande problem i baken :( haha låter roligt, men det är det INTE *fniss*
    och prinsessan buffar neråt och ilningarna har varit många idag...
    men men för varje dag bör det ju hända något även om det är lite. tillslut ska hon ju uuuuuut :P

godnatt alla fina tjejer! sov gott, hoppas ni alla får en helt underbart skön natt med god sömn och förhoppningsvis få toabesök om ens några överhuvudtaget =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10