Malinski79 skrev 2010-07-19 20:18:23 följande:
elinnnnn skrev 2010-07-19 20:10:51 följande:
hihihi självklart =)
som min mamma brukar förklara det...
kärlek har olika konton.
ju fler du älskar desto fler konton har du så på så vis är det ingen som får mindre kärlek för att du älskar flera.
typ så förklarade hon det för mig när jag väntade mitt andra barn, då jag var lite orolig. tänkte mycket på det "hur ska kärleken räcka till ett barn till?"
Det va väldigt fint sagt

Såååå ska jag oxå tänka!! Är även "rädd" för att Ella helt plötsligt ska känna sig åsidosatt, men det är ju upp till oss att se till att hon inte blir det..Men allt känns helt plötsligt "svårare" med två barn än med ett

ja tycker jag med =)
det kan ju lätt bli så att äldre barn känner sig åsidosatta. men som du sa är det upptill er.
ensamtid med henne då och då både med pappan och med dig.
involvera henne i bebisen. tex att hon kan hämta blöja när ni ska byta, eller kläder, osv.
klart det är en liten skillnad på att ha ett barn och att ha 2. men största skillnaden är ju från att ha noll barn till att ha ett :) så den största förändringen har ni redan gått igenom =) det kommer gå jättebra
Pregga skrev 2010-07-19 20:15:20 följande:
jo men verkeligen å jag som då är 32, asså blir kallad för moraltant för att jag inte tänder på 17åringar, då e jag mer än gärna moraltant.
malinski-hon e ju tvär söt :)
jaja, jättemoget att folk kallar en för moraltant hahahaha, ja men då är jag gärna det jag med, det har jag nog varit hela mitt liv ;)
puchelina88 skrev 2010-07-19 20:21:18 följande:
hmm tjejer någon mera som är öm i sina blygdläppar??typ att dom gör lite ont när man går?
ja ibland. det är ju väldigt mycket blod i kroppen och även i blygdläpparna, det kan vara så att du fått åderbråck i dem, eller bara att trycket från bebis och ökad blodmängd gör att dem känns tunga. tänk på att inte ha för tajt på dig och att inte sitta för länge men heller inte stå upp för mycket