• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 07:57:30 följande:

Jag vill också ha en Augustitös då sonen är född i Juni, Tösen i Juli och så denna borde ju komma i aug så det blir en i varje månad där haha.

Ja enl Bm har jag bf 7:e sep, MEN enligt efter då jag faktist plussade och jag viste jag var gravid så är det den 26:e aug...

Det är ju kruxet med det hela att jag blev ju bakåtflyttad så långt fast jag redan plussat så jag har enl bm blivit gravid efter plusset haha...

Vi får helt enkelt se. Antingen är jag på onsdag i v 37 eller så är jag i v 39 nu typ.

Vet inte vilket man skall rätta sig efter för pluss pås tickan är ju ett säkert bevis det med samma som bm säjer om rul.

Hehe jadu otålig förstår jag du lär bli. Det är jag redan. Man vill ju så gärna sitta där med sin lilla bebbe i famnen och bara beundra det lilla livet

Jaha ok...
    Jag absolut efter rul:et. Jag tänker att de vet ju vad de gör så så fel kan de inte ha. Men sen har jag varit på flera ul och alla ggr stämmer mitt bf-datum med det de sa på rul:et.
    Men vad skumt att du plussade på stickan... du kanske hade ett skitbra test som visade tidigt?
    (¯`°?.¸ ღ♥Vår prinsessa väntas 100825♥ღ ¸.?°´¯)
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 08:03:22 följande:

Haha ingen aning, men jag har ju varigt på flera ul och många säjer olika.

Så jag får bara vänta och se helt enkelt

Är dock rädd för alla ul man gjort nu.

Många säjer ju att det inte är bra med många ul och vissa säjer att det inte är farligt alls

Jag tror inte att det är farligt om de gör det, annars skulle läkarna säga ifrån.
    Jag kan berätta för dig att när jag väntade Michelle så fick jag gå varannan vecka den sista tiden för de ville hålla koll på sessan och henne blev det inga fel på...
    Jag tror dock att man inte ska hålla på och lyssna med någon doppler hemma då BM rekommenderar att INTE göra det.
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 08:09:10 följande:

Nä det har jag också hört då min bm också sa det att man absolut inte skulle köpa en sådan grej för att lyssna hela tiden.

var det något med din dotter som gjorde att dom var tvungna att kolla så ofta?

De ville hålla koll på hennes vikt och så... Jag är otroligt liten. De var rädda först för att hon växte så snabbt, sen bara slutade hon att gå upp. Hon kom ut som en normalviktig iaf. 3120 gr och det var alldeles lagomt för mig. Aja de ville väl kolla då jag är den första i min släkt som födde vaginalt och jag är extremt liten...
    Å andra sidan så är jag påläst där! Det där med höfter och allt sånt snacka är just bara snack. Det som räknas är hur brett bäckenbenet är och de kan tas reda på endast via röntgen vilket de fick göra på mig då... Och det var 10 cm.
  • carohl

Nu du Nallepuhmamma måste jag gå och äta, jag är dödshungrig nu!
    Vi kanske "ses" fler ggr idag...

• carohl
    Mandy86 skrev 2010-08-09 09:04:38 följande:
    Gomorron! Så är jag också inne..fan vad ni skiver, har knappt hunnit läsa i kapp sen igårkväll!

Elinnnnn: Ja, va fan..nu får det sätta igång! =) På senaste UL (v.32) sa dem att hon växte enl. måtten precis på dagen så då borde hon komma alldeles snart.

Känner fortfarande INGENTING, men efter att ha läst Nallepuhmamma att det kan starta bara sådär utan förvarning så är det vad jag hoppas på!

Puchelina88 grattis till pojken, skönt att du slapp mera väntan!!
    Herregud du har ju också BF idag! Jag hoppas att ni tjejer får idag, det är ju inge roligt att gå över...
  • carohl
    Mandy86 skrev 2010-08-09 09:39:08 följande:
    tiden går så fort! snart mitten på augusti!!

vem var det som skrev om fredagen den 13e? jag är halvt skrockfull haha..föder säkert då!
    Jag skrev det... hahaha!!!
    Nädå du föder inte då och skulle du göra det då blir det ingen olycksdag för er utan ni gör om den till en lyckodag! Skrattande
  • carohl

Tjejer! Jag pratade nyss med lillabambi på FB och hon ville att jag skulle hälsa till er Skrattande
    Hur som helst så ligger hon inne med VÄRKAR så nu håller vi tummarna för henne!!!

• carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 10:23:53 följande:

Åhh vad skoj

Här ploppar det ut hejvilt nu

Hahaha det gör det! Skrattande
    tetta skrev 2010-08-09 10:20:26 följande:
    Åå, vad skoj!
    Håller tummarna!!!

Puchelina88   
    Grattis!!!!!   Skål!!
    Ja det gör vi! Flört
  • carohl

sssssss8: Usch din stackare! Vilket as till läkare!! Stryk ska han ha! IDIOTER det finns...

• carohl

Hej tjejer!

Jag har varit till BM nyss för kontroll. Min nya sf-mått var 35 så jag ligger liiiiiite över medelkurvan igen men det är normalt så det är ok.
    Hur som helst så vet ni vad? Jag tror att det har hänt lite grejer här idag... jag tror att sessan vill ut snart och som trott att hon vill stanna tiden ut, vi får se. mina värkar har hållt på sen igår men men vi får se.
    Jag säger isåf till...

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10