Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-07-20 20:19:34 följande:
    elinnnnn skrev 2010-07-20 20:15:35 följande:
    vad skönt att ha del 1 avklarat :D
    tänk snart ligger du där med din lillprins!
    härligt =)

jag kollar på tv3 och läser här under reklampauserna hehe
    hmmm... ni e väl förlåtna då hahahahaha
    sicken tur ;)
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

förresten, någon som vet om man får lov att använda laxermedel, lavemang eller vad det nu heter när man är gravid?
    jag lider ju av mina hemmisar och det är tredje dagen idag dem blöder, jag har lagt till massa frukt och grönsaker i min kost den senaste veckan och dricker 3 liter vatten om dagen och jag har slutat dricka mjölk(har hört att mjölk kan förstoppa så jag slutade, jag drack förut drygt 1 liter mjölk om dagen)

men det funkar liksom inte att fylla på uppifrån med bra saker när det ändå sitter fast i tarmen :(

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-20 20:33:04 följande:
    ok, ja då kanske det inte var det hon gjorde då, å jag har idag stört mig på att dom gjorde så utan att fråga, haha  asså sååå komplicerat, det beroro ju på hur man ser det, jag pratade ju med läkare 2 st på mölhndal då jag låg inne å idag på östra å DÄR sa dom faktikst samma sak allihop, att risken finns med 50% att ngt går fel att det blir akut Ks eller sugklocka å barnet blir stressat å mår dåligt. så det tror jag på å avbokade mitt.
    Jo jag har ju väntat så länge å kämpat så att ett par veckor till kan man ju allt stå ut med, bara han får komma när han känner sig redo å han mår ju bra i magen, det sa dom åxå idag att det är ovanligt att ett barn följer kurvan så exakt som min lille gör :) hon sa-det är inte ofta man ser en bebis följa så fint i en graviditet..hihi *mallig*
    förstår att det känns gumman, man känner sig ju tung å det gör ju jag med fast jag är liten i mig själv...har förstått att det där med vikten e ngt du kämpat med så jag förstår att du vill bli klar nu. 4de barnet, wow asså..haha
    jag vill åxå på ett sätt ha min prins nu, men samtidigt så vill jag att han får hulla på sig lite :)
    klart du vill ha din man med dig, fullt förståeligt å att ni ska hinna ta vara på varandra lite innan sessan kommer, bara rå om varandra, för snart så blir det ju helt annorlunda, även om det är på ett positivt sätt såklart.
    usch nej det låter inge vidare, varken akut KS eller sugklocka *ryser*
    men ja din flicka var väl rättså liten hon med när hon föddes?
    förstår att du vill gå så länge som möjligt ändå så han kan få lite hull ;)
    mina vägde ju runt 3kg och det är ju rättså lagom =)
    men min prinsessa känns färdig nu faktiskt haha men det är hon visst inte, för då hade hon ju kommit ut ;);)

ja alltså vi behöver lite ensamtid nu innan, mer än 2 månader isär ju och det var bara först för mindre än ett år sen då vi började ses dagligen, då vi flyttade ihop. innan dess så har ju jjag bott i sverige och han utomlands och har bara träffats då och då, ibland har det tom gått så länge som 8 månader mellan träffarna :S så vi har missat rättså mycket känns det som, men å andra sidan så har vi verkligen umgåtts med varandra när vi väl träffats och bara njutit av varandras sällskap... sen har man ju varit inloggad på msn och sånt varenda dag i flera timmar så på så sätt har man ju lärt känna varandra också :) men ja, jag längtar så tills han kommer. kan inte riktigt förstå att det är nu på måndag jag kommer vara i hans armar igen och han i mina.
    helt otroligt

jo klart det blir annorlunda nu när de tinte bara kommer vara vi två, men vi är båda glada för våran prinsessa och är överlyckliga
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-20 20:41:21 följande:
    ojoj stackare, ät torkade aprikoser, kartinplommon, å ja undvik mjölk. lavenemang vette tusan, får du nog fråga en bm..du kan ta havregrynsgröt med lin frö tror jag det är....
    fy va jobbigt, ja jag har ju mina med men har inte ont av dom..
    ja alltså jag har jättesvårt för torkad frukt :S men jag tuggar iallafall i mig ca en dl russin om dagen, det borde väl funka på ungefär samma sätt? men problemet är ju att tarmen inte riktigt fungerar som den ska, så allt packas liksom iallafall och så torkas det ju ut om det inte kommer ut i tid... mysig diskussion om bajs hahaha
    och havregrynsgröt... nä jag klöker bara jag tänker på det. :S

jo jag vet det heter snopp haha. jag funderade på vilket ord jag skulle välja såg själv att hon skrivit saken därför skrev jag samma ;)
  • elinnnnn

pregga: jo jag ska som sagt till min BM imorrn och ska fråga om laxeringsmedel......

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-20 21:05:26 följande:
    Jo russin e gott, sen om det har en hjälpande effekt vette tusan..kanske det har. havregryns gröt skyr jag med som pesten, haha vidrigt men jag har hört att det e effektivt. vilken trevlig diskution vi har, hahaha en annan skiter fortfarande kolsvart tjära...men du, byt till duroferon ist.
    var på toa för en liten stund sen å nu har jag molvärk..vet inte om jag hade fått det ändå kanske...?
     haha vad det gäller snopp ordet så drev jag med dig, haha
    elinnnnn skrev 2010-07-20 20:52:38 följande:
    pregga: jo jag ska som sagt till min BM imorrn och ska fråga om laxeringsmedel......
    jo gör det å fråga om duroferon, för mig funkar dom perfekt asså
    jo tror det ska funka på samma sätt, dock har jag hört att katrinplommon är bäst. men det kommer ändå inte hela vägen, som sagt så fastnar det ändå i slutet på tarmen... jaja
    jo mitt är också kolsvart och hårt och rivigt typ och som fårbajs eller vad man nu brukar likna det vid hahaha

ingen aning, jag fick molvärk igår efter att jag varit på toaletten för nummer 2. sen får jag alltid sammandragningar om jag inte kissat på länge och sen när jag tömt blåsan så blir det ännu värre, iallafall en stund sen går det över.

ska fråga om duroferon, fast jag vet att niferex funkar bäst för mitt järnvärde. typiskt också att jag nyss köpt en paket niferex om jag skulle behöva byta liksom....:=)
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-20 21:52:17 följande:
    Jag har gjort det och det är ingen fara. Bara du inte överkonsumerar :)
    fast det finns ju lavemang som bara ska tömma, sen finns det såna som stimulerar tarmen. min tarm behöver lite stimulation men är rädd för att stimulera livmodern också, fast det kanske inte fungerar så?
    vilket har du använt?
  • elinnnnn
    Catsa skrev 2010-07-20 22:25:22 följande:
    Nej, jag tycker citeringsfunktionen är lite konstig ibland. Och jag skulle vilja kunna citera och sen gå till nästa sida och citera därifrån med, men det går ju icke.

Men man måste få skriva fel ibland också ;)
    Jajamen, det heter jag det fast med C ;)
    ja den är det.... om man är 10 sidor tillbaks och skickar ett inlägg så kommer man ju till senaste sidan och inte till den sidan man sist läste... lite störigt men men :)
    ja, jag hade väl för mig det var med C, har ju faktiskt kollat in din blogg ;)
    sofie och laura skrev 2010-07-20 22:33:26 följande:
    Jo men charmtrollet har en tendens att kissa när blöjjan är borta helt!!
    Han kanske hittat sin grej =) skrattar !
    Nä skämt åt sidor=) Försöker bli lite snabbare bara hihihi

Jo hon är guld faktiskt.. Skönt när man inte kan röra sig och Alvin som ammas vågar jag inte riktigt släppa iväg för att gå lååångt till en park med barnen.
    Så mannen och svägerskan är guld med detta!!!

Ja du suuuckar vagnen dn skall lagas imorgon efter vikt kontroll

Hur e det med dig och magen
    aha, trodde det var så att han kissade efter att du direkt lossat på blöjan och tagit bort den, för det brukade mina pojkar göra. oftast räckte det att släppa på pressen från blöjan bara och låta den ligga kvar lätt över snoppen för att dem skulle kunna kissa på den istället för på mig ;)
    nä jag hade heller inte släppt iväg min 1 vecka gamla bebis........ ååååh nej hehe, inte ens om h*n varit ett par månader.
    jo med mig och magen är det bara bra. eller ja gravidmagen mår bra inte den andra haha, det kanske du har sett här på tråden hehe
    lycka till med alla kontroller imorrn!
  • elinnnnn
    Catsa skrev 2010-07-20 22:49:06 följande:
    Ja, men det funkar ju iaf och skriva. Haha. :)

Jaha ja, där ser man ;) Inget kul och läsa där ändå :P

Nu blir det att krypa ner i sängen, är så himla sliten.
    Godnatt på er tjejer :)
    ja det är klart, man får ju nöja sig med det man får :P
    nej men det funkar ju ibland och ibland så får man chansa på att man kommer ihåg vems inlägg man kommenterar hahaha

jo jag gillar att läsa bloggar ;)
    godnatt på dig

sorry att jag inte svarade tidigare men jag kollar hyrbilar....

sov så gott
  • elinnnnn

nä ni sovandes skönheter (ni "måste" ju sova eftersom ni inte är inloggade :P:P:P)

nu ska jag också logga ut.
    imorrn ska jag till BM, skönt för jag har typ 100 saker att ta upp känns det som :P

sov så underbart och dröm härliga drömmar

jag drömde om vår dotter inatt,  hihihi både som nyfödd och som ettåring i samma dröm hahaha crazy
    men söt var hon =)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10