• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Ajdå. Är det första barnet? Hoppas det blir bättre sen. Är det sämre för att du inte kan ta mediciner?

SweetLilly skrev 2010-03-04 07:38:41 följande:
    pga min MS. Nu iom graviditeten har jag blivit lite sämre, så jag har svårt att gå, muskelkramper samt fogkänningar och ischiassmärta...
    BF 100817
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-04 07:46:11 följande:
    Ajdå. Är det första barnet? Hoppas det blir bättre sen. Är det sämre för att du inte kan ta mediciner?
    Jo det är första! Nja på sätt och vis. Vissa blir bättre när de är gravida, men jag hade turen att bli sämre.. :-/ Pga tröttheten så orkar inte kroppen riktigt och då blir besvären lite större. När jag blir trött funkar allt sämre.
    Som tur är har jag blivit lovad en bra medicin efter förlossningen, får förhoppningsvis amma ett litet tag först, men det beror ju på hur jag mår också.
    Lilla pyret väntas 100804
  • den kära leken

Så länge man vet att det bara är för en tid och att det sen blir bättre så går det ju att stå ut. Bra att du ska få en bra medicin sen. Hoppas du blir piggare snart. Jag börjar känna mig lite piggare men det kan ju va att solen återvänder till oss!

SweetLilly skrev 2010-03-04 07:55:28 följande:
    Jo det är första! Nja på sätt och vis. Vissa blir bättre när de är gravida, men jag hade turen att bli sämre.. :-/ Pga tröttheten så orkar inte kroppen riktigt och då blir besvären lite större. När jag blir trött funkar allt sämre. Som tur är har jag blivit lovad en bra medicin efter förlossningen, får förhoppningsvis amma ett litet tag först, men det beror ju på hur jag mår också.
    BF 100817
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-04 08:00:45 följande:
    Så länge man vet att det bara är för en tid och att det sen blir bättre så går det ju att stå ut. Bra att du ska få en bra medicin sen. Hoppas du blir piggare snart. Jag börjar känna mig lite piggare men det kan ju va att solen återvänder till oss!
    ja underbart med solen! Vi MSdrabbade mår ju alltid sämre vintertid också, så det känns nog mycket bättre bara våren kommer!
    Längtar tills man kan sitta ute i gräset och njuta!
  • den kära leken

Åhh visst gör man. Ha med picknick osh titta på solnedgången och nästan börja frysa lite. Vad underbart det ska bli med sommar nu. Längtar. Vill börja ordna med trädgården och landet. Alla fröer har ju kommit. Men det kommer ju att dröja innan det går att plantera. Snart kommer väl hela vardagsrummet vara fullt av småkrukor med försådd i. Haha. Jag längtar så.

SweetLilly skrev 2010-03-04 08:11:03 följande:
    ja underbart med solen! Vi MSdrabbade mår ju alltid sämre vintertid också, så det känns nog mycket bättre bara våren kommer! Längtar tills man kan sitta ute i gräset och njuta!
    BF 100817
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-04 08:14:44 följande:
    Åhh visst gör man. Ha med picknick osh titta på solnedgången och nästan börja frysa lite. Vad underbart det ska bli med sommar nu. Längtar. Vill börja ordna med trädgården och landet. Alla fröer har ju kommit. Men det kommer ju att dröja innan det går att plantera. Snart kommer väl hela vardagsrummet vara fullt av småkrukor med försådd i. Haha. Jag längtar så.
    Ja vi har nyss byggt in verandan och grävt upp rabatterna..så vissa av de blommor jag räddade står ute i lådor, få se om de lyckats övervintra, och var jag ska ha dem!! Vi ska ju bygga ny veranda nu i vår så det blir helt nya rabatter nån annanstans..

Längtar tills man kan ligga i hängmattan i skuggan och läsa en bra bok, att dricka kalla smooties i hettan på varandan..aaaaah..
  • den kära leken

Jag bara hoppas att vi kommer orka röra oss i hettan. Är lite rädd att bli jättestor och att det ska bli jättevarmt. Haha att jag inte änns ska kunna böja mig ner.

SweetLilly skrev 2010-03-04 08:25:53 följande:
    Ja vi har nyss byggt in verandan och grävt upp rabatterna..så vissa av de blommor jag räddade står ute i lådor, få se om de lyckats övervintra, och var jag ska ha dem!! Vi ska ju bygga ny veranda nu i vår så det blir helt nya rabatter nån annanstans.. Längtar tills man kan ligga i hängmattan i skuggan och läsa en bra bok, att dricka kalla smooties i hettan på varandan..aaaaah..
    BF 100817
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-04 08:30:41 följande:
    Jag bara hoppas att vi kommer orka röra oss i hettan. Är lite rädd att bli jättestor och att det ska bli jättevarmt. Haha att jag inte änns ska kunna böja mig ner.
    Nej jag är också orolig för det, hoppas på lagom hetta Inte kul att sitta som en flodhäst och bara svettas och stöna, haha
  • carohl

Hej tjejer!

Det är inte bara jag som vaknar tokhungrig då {#lang_emotions_smile} Jag har faktiskt haft turen att slippa kliva upp på nätterna iaf. Jag har gjort det en gång tror jag under graviditeten. Hur som helst så har jag börjat sovit uruselt på slutet, jag vaknar åtminstone en gång per natt (jag somnar med detsamma men ändå) och jag vaknar alltid en halvtimme före klockan.
    Hur är det med er?

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • carohl

Jag är också rädd för hur sommaren kommer att bli även om jag tål solen/hettan bra då jag kommer ifrån chile, men vad spelar det för roll när man är gravid? {#lang_emotions_surprised}

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10