• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-09-05 16:15:49 följande:
    Tack!!!!!! {#emotions_dlg.flower}
    carohl skrev 2010-09-05 16:07:37 följande:
    Det blev mycket klaga där ser jag. Jag älskar att amma min flicka men jag skulle vilja att hon blev mätt längre så att jag fick mera bara...
    Ja bara för att de äter mycket är det ju inte säkert att man faktiskt har tillräckligt tjock mjölk Obestämd Det är ju sååå svårt att veta...Lycka till!!!!!
    Jag ska ta upp de med de som sagt. Hon stiger i vikt jättebra men hon bor ju vid tutten så det är inte konstigt... Jag har ju barn sen tidigare och jag kan säga att så här var det inte, jag vet att alla barn är olika men jag funderar som sagt. Nu måste jag gå och ta henne då hon har gjort i blöjan och jag är ensam hemma så det är bara jag som kan ta henne. Sambon har åkt på tjänsteresa till Tyskland så nu är man gräsänka till tisdag kväll...
    Tack för ditt lycka till, det behövs! Glad
    (¯`°?.¸ ღ♥Vår vackra prinsessa kom 100816♥ღ ¸.?°´¯)
  • carohl
    elinnnnn skrev 2010-09-06 03:18:26 följande:
    ja efter att jag fått ut min mjölkstockning tog det ändå flera dagar att bli av med febern och må bättre. jag fick feberfrossa varje gång efter att jag ammat det andra bröstet, så tänk på att amma på det stockade bröstet först varenda gång så du håller det tomt så mycket som möjligt.

min lilla fick ers igår kl.20 efter att jag ammat henne i typ 2 timmar och hon var fortfarande inte nöjd, hon åt 50 ml av ers och somnade sen och har inte vaknat ännu (klockan är 3 nu) fast jag väckte henne vid 1.30 för att få henne att äta lite, ammade segt i en timme, hon sov som sagt och var inte jätteintresserad av bröstet. hon tömde inte bröstet men nu får hon fortsätta sova..

för mig går det bra att amma på dagen men framåt 17-18 tiden så vill hon helst ha bröstet hela tiden, och oftast så tömmer hon det rättså snabbt. bröstet hinner liksom inte fyllas på ordentligt mellan gångerna på dagen. :S jag vill verkligen ha tillräckligt med mjölk så jag kan helamma henne. men det verkar inte riktigt vilja till sig det för min del.

hoppas du får svar på amningskliniken!
    och hoppas du mår bättre snart.
    kramar
    tetta skrev 2010-09-05 14:55:43 följande:
    Det trodde inte min bm med men efter som såren var så fula så tog de en odling ifall att. Uppsamlingskopp är jätte bra. Ta en toarulle om du inte har ngn. Gick hemma med med t-shirt hela dagarna. Fick ju byta emellan åt..   haha
    Jag har efter mycket tänkande och ett långt samtal med pregga i tel igår bestämt mig för att börja pumpa ur så att vi kan starta natten så iaf. Alexis sväljer så himla mycket luft så när hon väl har ätit ska jag rapa henne i 30-60 min det ger mig ingen tid till nattsömn överhuvudtaget. Med flaskan sväljer hon förhoppningsvis inte lika mycket luft.
    Lillan här äter också så ofta att jag inte tror att det hinner fyllas upp riktigt... Herregud att det kunde vara så här krångligt att amma hade jag ingen aning om då det gick som på räls med Michelle.
    Skönt att det fungerar för dig och din lilla iaf! Det är klart att du vill helamma henne men man gör så gott man kan. Fast man blir uppgiven, jag vet du skulle bara ha hört mig när jag snackade med Pregga i tel igår...

Kramen
  • carohl
    Angel20 skrev 2010-09-06 07:57:14 följande:
    gomorron på er alla!

Ja d här me små bebisar e inte lätt, jag har nog varit lite för naiv tror jag.. eller levt i någon annan värld för d här me maten funkar visst inte speciellt problemfritt!
    Jag har haft problem från början me att lillskruttan inte tar bröstet som hon ska och hon verkar inte nöjd. jag va förberedd att få  kompletera med lite ersättning,även att jag velat amma helt.
    Men nu har  d blivit mer å mer eresättning för varje dag och jag har fått ändra mig helt angående amning och inse att antagligen kommer d bli  ersättning på heltid! FINE, d skulle väl inte bli nått större problem... tjena!!!
    Nu har vår lilla prinsessa fått problem med gaser i magen och igår va vi på barnakuten för att hon var förstoppad, lillan har så ont i magen och jag vet varken ut eller in.. inget funkar juh!!!
    Jag har hört att de flaskor du har ska vara bra men jag har köpt nuks flaskor då jag hade med michelle också och de fungerade jättebra. De är anpassade så att de inte ska svälja så mycket luft. De flaskorna finns på babyproffsen butikerna.
    Mot förstoppning är som nallepuhmamma skrev messmör jättebra men du kan även ha en slurk olivolja i flaskan
  • carohl
    Angel20 skrev 2010-09-06 07:57:14 följande:
    gomorron på er alla!

Ja d här me små bebisar e inte lätt, jag har nog varit lite för naiv tror jag.. eller levt i någon annan värld för d här me maten funkar visst inte speciellt problemfritt!
    Jag har haft problem från början me att lillskruttan inte tar bröstet som hon ska och hon verkar inte nöjd. jag va förberedd att få  kompletera med lite ersättning,även att jag velat amma helt.
    Men nu har  d blivit mer å mer eresättning för varje dag och jag har fått ändra mig helt angående amning och inse att antagligen kommer d bli  ersättning på heltid! FINE, d skulle väl inte bli nått större problem... tjena!!!
    Nu har vår lilla prinsessa fått problem med gaser i magen och igår va vi på barnakuten för att hon var förstoppad, lillan har så ont i magen och jag vet varken ut eller in.. inget funkar juh!!!
    Massera din bebis mage ofta medsols på naveln neråt till blygbenet typ... runt runt. Du kan cykla med hennes ben med, det sätter fart på magen. Skulle du nån gång behöva hjälpa henne att bajsa kan du ta tippen av rumptempen och vigda lite försiktigt åt sidorna...
  • carohl
    Malinski79 skrev 2010-09-06 09:45:06 följande:
    Sitter här bf+5 idag å va in till förlossningen för kontroll för vi misstänkte ev att jag läckte fostervatten + jag tyckte jag känt bebisen mindre...

men det va inte fostervatten å bebisen mådde bra iaf Men så skulle hon känna efter om tappen va mogen för att isf göra en hinnsvepning men ICKE...Omogen fortfarande *SUCK* men det kan gå fort sa hon, så hon sa till sambon att nu skulle det färdknäppas!!!!!! Hahaha, han vill verkligen inte det..Men jag ska ge honom en order ikväll ändå Men har iaf suttit här med en molande mage så man kan ju hoppas att det går åt RÄTT håll

Nu ska jag backa i tråden å se va ni skrivit för spännande
    Att hon var där och kände kan ju reta tappen, hoppas! Det kan ju sätta igång det hela... Glad
  • carohl

Måste rusa nu!

Kram

• carohl

Hej tjejer!

Jag lider med er som lunkar på övertid...
    Perssonlund: det verkar ju hända saker iaf!

Undrar om Malinski ligger inne? Hon är himla tyst... hoppas hoppas!

• carohl
    Malinski79 skrev 2010-09-08 17:10:00 följande:
    Hej tjejer!!!!! Man blir alldeles rörd när man läser att ni verkligen bryr er å saknar en när man inte är här

HjärtaJag skrev här senast natten till i tisdags kl. 03 och kan meddela att kl. 06.44 kom vår efterlängtade å älskade lilla Moa till världen 3500g å 51 cm å alldeles perfekt Hjärta

Kan lova att det gick undan i svängarna, blev kallaad raketmamman av bm som va med...Vi kom in kl. 04.45 å sen fick jag ligga med ctg kurva i 1 tim å därefter konstaterade bm att jag va öppen 4 cm...DÅ va kl. 05.50 å kl. 06.20 är jag öppen 5 cm och 25 min senare är hon ute!!!!!! Så det gick undan på slutet kan kag säga Fick skrika till bm att NUUUU kommer hon, så hon hann precis fram å ta emot bebisen

Åhhhhhh ni kan inte ana vad jag håller alla mina tummar å tår nu att inte ni andra behöver gå längre med värkar å dyligt längre utan att ni får ut era bebisar!!!!!!!
    Åhhhh vad glad jag blir för din skull! GRATTIS!!!! Jag blir alldeles tårögd! Det var verkligen din tur, vi har följts åt från början och det är ju så roligt att se bebisarna ploppa ut och ut hihi...
    GRATTIS i massor iaf! Och Malinski du skålar jämt för alla andra så SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SkålSkålSkål
  • carohl
    Perssonlund skrev 2010-09-08 17:13:18 följande:
    GRATTIS!!! SKÅÅÅÅÅÅÅÅL Skål ! Härligt att det gick så snabbt om det inte var för snabbt vill säga. Jag sa ju att jag skulle vara med dig hela vägen Skrattande. Undra om det får lov att vara min tur nu? Flört. Hoppas att allt gick bra iallafall och att ni mår bra! {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas det är din tur nu gumman Glad
  • carohl

Jag måste gå och byta bajsblöja nu... Grattis ännu en gång!
    Kram

• carohl

Malinski: Vilken sötis! Jag förstår att du måste snusa på henne hela tiden! Åh man blir så glad av att se allas bebisar! Glad
    Jag tycker också att de resterande 3 som är kvar kan få komma nu!
    Som du säger så verkar Perssonlund mystiskt borta, hon är säkert inne nu och får bebis!!!

• carohl
    Perssonlund: Grattis till din lilla guldklimp!
  • carohl

Tjejer vad söta era pojkar är!

Jag hinner inte heller vara inne mycket då jag har som alla andra sin familj att sköta Glad
    Alexis tar en massa tid såklart då hon bara är en månad, Michelle skka också ha sin tid och min kärlek står tyvärr just nu mycket i skymundan för mig då min tid inte räcker till speciellt...

• carohl

Nallepuhmamma och oväntad verkar vara borta, nu kanske de får sina!

• carohl

Nallepuhmamma: GRATTIS TILL TÖSEN!!!! Vad skönt för dig att hon är här nu Skrattande

Elinnnn: till mig sa de att det är helt normalt om de går upp 200-350 i veckan så de ska inte vara några problem. Synd när de ska skrämma en så genom att säga såna saker...

Ang alkoholen så gör alla som de vill men sen tjejen-på stranden-med-ölen-incidenten så vet ni vad jag anser om alkohol när man är gravid eller ammar. Alla gör som de vill men även om det är nya rön så är det ändå alkohol det är snack om...

• carohl

Pregga: dopklänningen är jättefin! Glad

Elinnnn: Man får nog hitta det som passar en och ens bebis bäst tycker jag. Man kan ta massa tips och råd och se vad som sagt passar en bäst. Lillan här har jag börjat ligga och amma ofta då hon "drunknar" i mjölken. Det väller ut och de rekommenderade därför på amningskliniken att ligga och amma då det rinner saktare då. Du gör inte fel tycker jag utan du har väl hittat erat sätt helt enkelt Flört

• carohl
    Oväntad skrev 2010-09-19 12:34:19 följande:
    Min lilla pojk.. Borde vara sist av alla va? Tungan ute Kom i fredags efter andra igångsättningen.. Onsdagens igångsättning tog inte alls.

Så på dag +18.. Sinnessjukt att man kan få gå så länge.. doh..

Jag har inte förlorat så mycket blod men hade väldigt lågt blodvärde innan och det gör mig såå trött.. Ska kolla hb i morgon på återbesöket. Bebisen var inte så liten som de trodde.. Han vägde 4110g och var 52 cm lång..

Så nu ammar, vilar, ammar jag och är rätt off.. Grät igår för hormonerna misstänker jag. Så typiskt jag ska ju vara lycklig nu...
    Grattis till din bebis! Skrattande
  • carohl

Tänk tjejer att vi har följts åt i så m¨nga månader och nu har vi alla fått våra små vackra mirakel. Underbart är det.

Min flicka blev också en månad i torsdags och det är skönt att första månaden har gått även om det har varit mysigt så är alltid den första månaden tuffast. Nu "känner" vi varandra bättre, nu kan jag läsa Alexis signaler ganska bra tycker jag. I början gick det inte att gå ut och gå med henne i vagnen men nu så gör vi det varje dag, flera timmar om dagen. Nätterna fungerar bra också så nu är det bara att börja luta sig bakåt och njuta. Nu är bollen igång, det är bara att börja med rutinerna Hjärta

• carohl

Här inne händer ju inget nu så jag loggar ut.
    Men Pregga: vad skönt att han inte hade kolik, jobbigt annars... stackars liten...

Kram och hej!

• carohl

Hej tjejer!

Nu var det ett tag sen jag var in här... Ser att månag har åkt på mjölkstockning vilket är bara att beklaga Rynkar på näsan Då jag åkte på det så sa de åt mig från amningskliniken att ta 2 alvedon+1 ipren till en början var 4:e timme. Då jag blev bättre så skulle jag ta andra dygnet då jag mådde bättre skulle jag ta var 6:e timme. Jag sååå mycket bättre då jag fick i mig tabletterna men jag var fortfarande öm såklart men det gick över till slut. Tabletterna går inte över till barnet sa de.

Elinnnnn: Jag svarar här också om du inte ser mitt svar på bloggen Glad Alexis hål gjorde vi själva då de inte vill göra på bebisar här heller. Det visste jag sen jag hade Michelle liten, då gjorde vi också på henne själva. Vi gör det med ett vasst örhänge som sen får sitta kvar. Den vassa kanten tar inte i sen i barnets baksida av öronen då pluppen till örhänget har som en båge för att skydda just baksidan. Det är örhängen jag har från Chile. Man brukar sätta i såna på barn/bebisar där.
    Jo salvan jag rekommenderade Pregga är just Michelle blev lätt röd i rumpan då hon var bebis så pass att huden sprack på henne men inotyol fixar bort det på några timmar, max en dag! Vilken gör den till fantastisk enligt mig Skrattande

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10