Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-03-17 10:53:33 följande:
    haha hm, du har nog rätt...kanske skulle skifta om namnens ordning? hahaha men måste du ha slöja å så där nere? å blir inte ert barn saudiarabisk medborgare?
    nä man måste inte ha slöja på sig. man måste dock ha en lång klänning som kallas abaya på sig. sjal har man med sig i väskan ifall om den religiösa polisen skulle be en täcka håret. Det har hänt mig 2 gånger bara och jag har ändå varit här nästan ett halvår. Nä, vårt barn blir inte saudisk medborgare. Det är bara människor med saudiska föräldrar som blir saudiska medborgare.
    BF: 100810 enligt RUL
  • elinnnnn

åh min lill* håller på att rulla rundor i min mage. jag känner hur h*n buffar på under naveln. haha så himlans mysigt!

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-17 11:05:03 följande:
    ok, men blir dom inte hemsk arga om dom kommer-religösa polisen å du inte har täckt hår fr början? ok...tänkte att det automatiskt blev det då ni bodde där...skulle ju ev följa med en vän som e makedon ner till balkan i sommar. Nu blir det inte så, men då sa han..ja skulle du föda i makedonien så blir det en makedonsk medborgare...det kändes Wierd! haha
    nä dem blir inte hemskt arga eftersom dem inte har det som krav att utlänningar ska ha sjal på sig. kanske är det annat för saudier, jag vet inte. när det har hänt mig har dem nickat till mig på håll och typ dragit handen över sitt hår som för att visa att jag ska täcka det. inte precis som den scenen i filmen "inte utan min dotter" då polisen kommer fram till kvinnan med vapen och riktar dem mot henne för att några hårslingor syns ;);) nä så illa är det VERKLIGEN inte.

aha nä jag hade nog inte heller rest i sommar  haha. ja det är ju lite olika regler beroende på vilket land det gäller. Så är dock inte läget här i saudiarabien :)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-17 11:06:35 följande:
    ska nog ta å studsa in i duchen...gå till kiosken å köpa filmjölk å ngn banan...blev plötsligt sugen på det å den nya lokan....MUMS va god den är :)en sån får det med bli ....hihihi
    okej det skulle jag också vilja, hoppa in i duschen alltså men maken kommer hem vilken minut som helst för lunch så jag väntar nog tills han åkt till jobb igen... åh filmjölk, vad gott! vad är det för smak på nya loka? jag bor ju inte i sverige så jag har ingen aaaaaaaaaning om vad för nya grejer det kommer :) Ska bli spännande sen att "upptäcka" allt nytt sen när jag reser hem :D
  • elinnnnn
    Malten skrev 2010-03-17 11:20:45 följande:
    ok jo jag har redan 2 kuddar under huvudet, men kanske ska utöka med ännu en till då :) Har iof inte testat med tabletter än har för mig att det finns några man kan äta som gravid. 
    haha 3 kuddar kanske är att överdriva, man vill ju inte få nackspärr mitt på allt annat ;) kanske kan du lägga kuddar under madrassen så hela överkroppen kommer högre upp ? så man ligger som när man är på sjukhuset, du vet?

ingen aning om vad det finns för tabletter :) Några råd är annars, undvik att äta fet mat, undvik att äta dig FÖR mätt, undvik att dricka sura drickor typ apelsinjuice, undvik kaffe, undvik stark mat, ja och såklart undvik att äta sent på kvällen strax innan du går till sängs
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-17 11:24:41 följande:
    haha ok, för det e ju lite den bilden man har, som i just den filmen! haha nu har jag med lite tung huvudvärk, kanske blir ättre efter mina 3 min ute till kiosken , haha ja jag tycker flimjölk med skivad banan i kändes lockande nu, så det får d bli. Den nya smaken e krusbär å ngt annat..riktigt god asså. Men när reser ni hem igen då?
    hehe ja jag kan tänka mig det, men det är faktiskt inte så. TACK OCH LOV! =)
    hoppas huvudvärken går över, förresten glöm inte att torka håret innan du går ut. inte bra att gå ut med blött hår ju, ajabaja :P
    mmm krusbär är ju gott fast vet inte om det är så gott som dricka.... hoppas dem har kvar den om ett par månader så jag hinner smaka :P jag reser hem om 2 månader, maken måste jobba men han kommer sen när det närmar sig BF
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-17 11:26:05 följande:
    hehe åå det e mysigt..jag kände min igen igår efter 2 veckor...det va så jag ville börja tjuta av glädje.. men jag ska ju till Mvc på fre å lyssna igen , ska bli skönt. ska även ta upp det här med att bära en matkasse typ...
    ja, jag har heller inte känt min på ett tag så det är ju bara så härligt! jag blir så lycklig när den gör sig tillkänna hihi

ja just det mvc på fredag var det ja :) mmm mysigt att lyssna :) Ja glöm då inte ta upp allt du undrar över ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-17 11:27:46 följande:
    Min morsa var ju med å flyttade när hon va gravid i 6te månaden, å bar ett kylskåp med min pappa,nu e ju det såklart inte att rekommendera men hon var ung å visste inte bättre...å här sitter jag å skriver =)
    haha åh herregud! det hade jag aldrig klarat av. mina armar hade ju inte nått ! jag kommer ha en jättestor mage(baserat på mina 3 tidigare graviditeter med denna gigantiska magen hahaha)

ge dig iväg nu annars så kommer du ju sitta kvar här resten av dagen, vilket i och för sig jag inte har något emot ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-17 11:29:39 följande:
    En FRÅGA till nu, Mina mjukisar satt åt så hårt igår att jag var öm i hela magen även om dom satt nere vid blygbenet. Jag ska nu börja använda mina mamma byxor, för det går inte å få på sig ngt annat nu.MEN kan jag ha skadat livmodern, eller moderkakan pga trycket byxan hade?   Så fort jag tog av dom så släppte det ömma.
    nä det tror jag inte gjort någon skada. förutsatt att du inte haft samma tajthet på byxorna vvarje dag. det är bra att du börjar med mamma byxor. jag får lätt ont i magen bara av användandet av åtsittande trosor. dem måste vara typ 3 storlekar för stora så dem nästan ramlar av, eller mammatrosor som har kanten OVANFÖR bebis magen :D
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-17 11:30:37 följande:
    Jag lagar köttfärs och pastagrätäng här! Blev så jäkla hungrig och jag brukar mest äta nåt lätt på dagen, men nu blir dte stor-lunch Har lite lätt ont i sidorna, nån mer..?
    mmmmm det låter gott!!! jag har precis ätit, köttbullar från gårdagen och makaroner till. orkar/har ingen lust att laga mat  längre :)
    Pregga skrev 2010-03-17 11:31:51 följande:
    Näe kanske ska skriva en lista så jag inte missar ngt! asg....jag som aldrig vart orolig innan...med dottern så gjorde jag allt som behagade mig, tapetserade om, flyttade, ja allt..handlade...var inte det minsta orolig, men med en förlust i bakhuvudet så....e det lite svårare nu..vilket e skitjobigt då jag haft en annars fantastisk graviditet.har inte mått illa en enda dag, inte foglossning än sålänge..tack o lov....
    haha ja gör det skriv en lista. det brukar jag göra för att jag VET att jag annars kommer gå därifrån och komma på: ååååååh meeehhhh jag glömde ju fråga 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en miljon saker hahaha
    jo jag förstår att det känns annorlunda med förlusten i bakhuvet. jag har ju gått runt och trott att jag är för gammal för att bli gravid fastän jag "bara" är 29... Men jag har ju redan fått 3 så jag trodde jag var färdig med graviditeter, men nu känner jag bara att jag inte kunde varit lyckligare än nu :D
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10