• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • ssssssss8

Förstår precis hur det känns jag var så säker på att bebis hade dött nu förra veckan för jag hade inte kännt den på flera dagar så när det var dags att höra på hjärtljuden vid rådgivningsbesöket sa jag att den inte rörts på flera dagar, men det var fina hjärtljud och då rörde den sig för hon fick hela tiden söka på nytt för att få tag på bebisen och då sa hon att den ligger långt mot ryggraden.

Pregga skrev 2010-03-07 10:43:59 följande:
    Har inte kännt liten sen i ons.....börjar bli sjukt orolig...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-07 11:09:21 följande:
    så lite så. som jag sagt förut så är bebisrörelser inget vi ska förvänta oss att känna dagligen, även fast vi gjort det förut. det är inte förräns efter v.25 som vi har anledning till att känna oro om vi inte känner bebisen dagligen.Och som sagt detta är mitt fjärde barn, och enligt vad "alla" säger så skulle jag ha känt mitt barn sen typ v.14 och dagligen sen dess. Sånt kan ju oroa dem som är förstföderskor eller även sån som jag som redan fött 3 barn...Men det är olika för alla!Sen måste vi ju se på faktan. Vi har varit på ultraljud, ALLT såg bra ut. Magen växer osv. Sen om man inte känner p å dagen kanske betyder att bebisen är som mest aktiv när vi sover? Man vet ju aldrig. Sen är det ju det med att när bebisen ligger närmast ryggen så känner man mindre, eller INGENTING!. Tråkigt men inget att oroa sig för =)Kram till alla härliga tjejer!
    Åå känns genast bättre, saken hör till med att mina sd har typ upphört, MEN å andra sidan så har jag inte ansträngt mig ett skvatt, å inte stressat heller å det va ju då dom kom...du har nog rätt....får bara vänta å se, den kanske lekar kurragömma i ryggen eller nåt...jag såg det lilla pyret i ons å då sa läkaren att allt såg toppen ut, å om du väntar ditt 4de å inte kännt på ett tag, åallt såg bra ut...så får jag försöka slappna av...Tack så mkt gumman :){#lang_emotions_heart}
    ssssssss8 skrev 2010-03-07 11:50:07 följande:
    Förstår precis hur det känns jag var så säker på att bebis hade dött nu förra veckan för jag hade inte kännt den på flera dagar så när det var dags att höra på hjärtljuden vid rådgivningsbesöket sa jag att den inte rörts på flera dagar, men det var fina hjärtljud och då rörde den sig för hon fick hela tiden söka på nytt för att få tag på bebisen och då sa hon att den ligger långt mot ryggraden.
    Jo man känner ju nästan att man e på väg å bli manisk! När jag va på ul i ons så va den så lugn å hjärtatat tickade i normal takt, men bebisars hjärta ska ju slå fortare, MEN den sov ju å då går la hjärtfrekvensen ner...haha han puttade ju lite på den å den sparkade till irriterat å fortsatte sova...å hade det vart ngt fel så hade han väl sett det då...kan ju vara så som ni säjer att den ligger långt bak nu bara....
  • Bubbis10

Första 2-3 månaderna så åt jag som en häst, sjukt mkt....kunde inte sluta å var hungrig hela tiden. Nu äter jag mer normalt....ngn annan som känner igen detta eller äter ni fortfarande kopiöst mkt?

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-07 12:45:24 följande:
    Första 2-3 månaderna så åt jag som en häst, sjukt mkt....kunde inte sluta å var hungrig hela tiden. Nu äter jag mer normalt....ngn annan som känner igen detta eller äter ni fortfarande kopiöst mkt?
    jag hade en period på ca 2-3 veckor då jag åt mer som jag brukar. men för en vecka sen slog hungern till igen . det går lit eupp och ner.
    skönt att dina SD avtagit
    BF: 100810 enligt RUL
  • elinnnnn
    elinnnnn skrev 2010-03-07 12:55:04 följande:
    jag hade en period på ca 2-3 veckor då jag åt mer som jag brukar. men för en vecka sen slog hungern till igen . det går lit eupp och ner.skönt att dina SD avtagit
    jag menar förstås: jag hade en period för 2-3 veckor sen då jag åt som jag brukar, dvs mindre...
    tyckte det lät konstigt när jag läste det jag skrev första gången, men ni kanske fatta ändå hehe
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-07 12:57:38 följande:
    jag menar förstås: jag hade en period för 2-3 veckor sen då jag åt som jag brukar, dvs mindre...tyckte det lät konstigt när jag läste det jag skrev första gången, men ni kanske fatta ändå hehe
    haha ok, då e jag med {#lang_emotions_smile} jo för nu de sista 2 veckorna så har hungern avtagit en del...å jag äter mer normalt, men jag e ju inte hungrig på samma sätt, kanske det kommer tillbax...ska iväg å handla sen å köpa massa gott, hihihi
    saknar saltgurkan så mkt asså....
  • Bubbis10

hahhahaha döör av skratt, min dotter fick sig ett spel här....över vad? jo sina ögonbryn...hahahahahahha
    hon vrålade -du bara skrattar hela FUCKIN TIDEN!!!!!  jag vill inte se ut som ett mc-donals M
    hahahaha tjuetr av skratt, ka säja att det e inget fel på henne sögonbryn...asg

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-07 13:19:01 följande:
    hahhahaha döör av skratt, min dotter fick sig ett spel här....över vad? jo sina ögonbryn...hahahahahahhahon vrålade -du bara skrattar hela FUCKIN TIDEN!!!!!  jag vill inte se ut som ett mc-donals Mhahahaha tjuetr av skratt, ka säja att det e inget fel på henne sögonbryn...asg
    stackarn...kanske är det nån i skolan som sagt något om dem?
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-07 13:45:15 följande:
    stackarn...kanske är det nån i skolan som sagt något om dem?
    haha nej nej hon stod framför spegeln å utbrister-my god!!!!!!!! kommer utrusande å helt galen, å hon har jättefina ögonbryn. det är bara en ny fix ide. Å de vackraste ögon man kan föreställa sig. Vi blir stoppade ute för att folk kommenterar hgennes ögon.

Nu till maten, efter att jag handlat idag så ska jag tvinga mig sj å frossa igen..suck...låter sunt va? not!
  • SweetLilly

Det med hungern håller jag me dom! Ibland är det en period när jag kan äta hur mycket som helst, och ibland går nästan inget ner!

Hoppas ni har en fin söndag! Vi ska iväg till Ikea idag och köpa en garderob till vårt nya gästrum/blivande barnrum.

Har bokat in att vi ska till Ullared också i april! det känns skoj!

Lilla pyret väntas 100804
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10