• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-07 13:47:34 följande:
    haha nej nej hon stod framför spegeln å utbrister-my god!!!!!!!! kommer utrusande å helt galen, å hon har jättefina ögonbryn. det är bara en ny fix ide. Å de vackraste ögon man kan föreställa sig. Vi blir stoppade ute för att folk kommenterar hgennes ögon.Nu till maten, efter att jag handlat idag så ska jag tvinga mig sj å frossa igen..suck...låter sunt va? not!
    ah okej :) hoppas hon lugnar ner sig ang dem då ;)

TVINGA dig själv till å frossa? Varför inte bara äta helt normalt?
    Jag har precis ätit en tallrik med ris och gårdagens tacokyckling+2 glas apelsinjuice och en ostmacka.... vad ska jag äta nu`? haha jag tömmer alla skåp hur snabbt som helst, tur vi ska handla ikväll=)
    BF: 100810 enligt RUL
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-07 14:17:54 följande:
    Det med hungern håller jag me dom! Ibland är det en period när jag kan äta hur mycket som helst, och ibland går nästan inget ner!Hoppas ni har en fin söndag! Vi ska iväg till Ikea idag och köpa en garderob till vårt nya gästrum/blivande barnrum.Har bokat in att vi ska till Ullared också i april! det känns skoj!
    Ok, hehe va skönt att det inte bara e mig aptiten avtar för ibland....hoppas du får så trevlig på ikea. alltid kul å investera i ngt nytt =)
    elinnnnn skrev 2010-03-07 14:22:50 följande:
    ah okej :) hoppas hon lugnar ner sig ang dem då ;)TVINGA dig själv till å frossa? Varför inte bara äta helt normalt?Jag har precis ätit en tallrik med ris och gårdagens tacokyckling+2 glas apelsinjuice och en ostmacka.... vad ska jag äta nu`? haha jag tömmer alla skåp hur snabbt som helst, tur vi ska handla ikväll=)
    Mja asså jag har aldrig tagit åt mig av vad andra sagt, men nu sist mitt x var här så ältade han på att jag blivit tjock osv, nu e han ju ett totalt dumhuvve...men just i den vevan så sjönk min aptit, vilket den säkert hade gjort ändå....nu e hon lugn va det gäller ögonbrynen illafall...hahahaha ja här har ju skåpen med tömts så nu ska vi iväg å handla..hihihi massa gött :)
  • puchelina88

hejsan girls!
    hmm fick skit ont i magen innan men nu är det över!!
    hmm undra va de va??
    kanske  ska ringa till barnmoskemotagningen i morrn bitti och se om man kan få en tid så allt ser bra ut!!
    det måste dom väl kunna ge en lr?

• Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-03-07 15:03:03 följande:
    hejsan girls!hmm fick skit ont i magen innan men nu är det över!!hmm undra va de va??kanske  ska ringa till barnmoskemotagningen i morrn bitti och se om man kan få en tid så allt ser bra ut!!det måste dom väl kunna ge en lr?
    kan du vara hård i magen? jag ficksådan molvärk i förigår att det nästan gjorde ont-stenhård i magen. Du vet att tarmarna jobbar mkt långsammare nu....
  • Bubbis10

Såå kom man hem fr affären, har handlar massa gött, å blev bjuden på middag om en stund med...hihihi mums! nu e suget efter frukt stort...fick tom öpnna å äta en i affären hos hon i fruktdisken, haha en saftig go klementin...åå det köpte jag många av. Nu sitter jag å knaprar på torkade aprikoser som visst ska var mkt nyttigt under grav, men fy va vidrigt!

jo iallafall när jag går i affären ,med min dotter å väninna som följde med så kommer en kille med sin fru å unge, han var alban syntes på långa vägar...han smilade åt mig hela tiden, vinkade lite i smyg...tittade på natta å log stort..alla tror ju hon e halv balkan eller nåt. saken e denna att jag känner igen människan så sjukt mkt å VET att vi snackat en hel del på nätet, men guuu jag minns inte vilken sida....hahah men me tanke på hans leende så visste han exakt!
    Min väinna sa det med, men gu va han stirrar på dig å ler....
    haha vi fick ett gott skratt, men jag undrar-varifrån har jag pratat med han?? känner igen han såå väl...men kan inte placera..hahahaahah
    PINSAMT!

• puchelina88
    Pregga skrev 2010-03-07 15:32:16 följande:
    kan du vara hård i magen? jag ficksådan molvärk i förigår att det nästan gjorde ont-stenhård i magen. Du vet att tarmarna jobbar mkt långsammare nu....
    hmm va på toa i morse och då va ja inte hård!!
    men har inte haft ont nu men ska ringa i morrn endå för man blir ju orolig ju bara hoppas att dom förstår det!!
  • SweetLilly

jag har börjar få ont i nedre delen av magen när jag står och går, är lite orolig för vad det kan vara. Känns som ligamenstsmärtorna, men hela tiden? Och så fort jag gör nåt. Känns inte på morgonen så mycket men ökar under dagen..

Måste fråga när jag gör RUL imorgon..

Lilla pyret väntas 100804
  • Ns mamma
    elinnnnn skrev 2010-03-07 10:42:22 följande:
    tack för din kommentar, den gav mig lite lugn såhär i oron. Ja, jag tänker också så lite att om det vore något fel så borde dem ju redan sett det på ultraljudet... men varför göra blodprov för att se hur hög risken är om man ändå kollar samma sak på ultraljudet?? hm.... Vad roligt att du blev framflyttad en hel vecka :) Jag blev ju bakåtflyttad :( I och försig bara 2 dagar, brukar alltid vara runt en vecka tio dagar annars. SÅ det var en överraskning =)
    Hej elinnnnn..
    Blodprovet kan också visa på risk för kromosomavvikelser ex. down syndrom och dessa tror jag inte att man ser på ultraljudet, men nu efter att ha oroat ihjäl mig i en vecka råder jag inte ngn till att göra detta test då det har såpass låg säkerhet. Det är i så fall bättre att göra Kub om man känner oro  för kromosomavvikelser då säkerheten där är ca 90-95%. Men sen är ju båda testen sannolikhetstest och jag har nu läst om många som fått risken 1:2 men barnet ändå varit friskt..
    Så vi får väl tänka som bm sa till mig från början; har man redan fött ett friskt barn och inte har några avvikelser i släkten är risken liten att det skulle vara något med barnet!
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-03-07 19:23:58 följande:
    jag har börjar få ont i nedre delen av magen när jag står och går, är lite orolig för vad det kan vara. Känns som ligamenstsmärtorna, men hela tiden? Och så fort jag gör nåt. Känns inte på morgonen så mycket men ökar under dagen..Måste fråga när jag gör RUL imorgon..
    Jag har också haft ont i helgen. Jag tror dock inte att det är något farligt men man blir rädd när man får jätteont. Det är nog ingen fara.

Spännande med RUL! {#lang_emotions_laughing}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • carohl

Hej förresten!

Jag är hemma nu efter en bortahelg. Jag har haft det bra. Borta bra men hemma bäst {#lang_emotions_wink}

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10