Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

lillabambi skrev 2010-03-12 18:30:54 följande:
    Fasen va gött... Nu blir jag en aning avis faktiskt Ha en bra kväll :)
    ¨hihi ja det var supergott! Tack detsamma!
    Lilla pyret väntas 100804
  • SweetLilly

hej på er!

Underbart väder idag! Man blir så glad!

Idag blir det pizzakväll med makens brors familj och så melodifestivalen med lite gotta! Lagom skön helg.
    Nu ska vi åka iväg och handla lite inför pizza baket! Ha det gott tjejer!

Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly

Usch Tova, att kämpa är så jobbigt när man är sjuk, och myndiheter vill alltid att man ska ge upp! men kämpa så gott du kan, det blir bra i slutändan, på nåt sätt! Kramar till dig!

• SweetLilly
    t0va skrev 2010-03-14 19:28:27 följande:
    Tack, jo det går frammåt i alla fall. Och får sambon jobbet så vi kan slippa soc så blir det mycket lättare, jag slipper hålla på att tjaffsa med handläggaren där. Nu sist när jag pratade med henne så det enda hon gjorde var att gnälla över att lägenheten vi ska flytta till är så dyr. Trots att den ligger 500kr under normen... Orkar inte ens berätta om graviditeten. Så det är mer än ett heltidsjobb att tjaffsa med myndigheter. Vi har ansökt om en godman som skulle avlasta mig på den punkten, och ta myndighetsbråkandet. Men komunen anser inte att vi behöver en sån och inte tingsrätten heller... ändå har komunen letat upp folk och senast för 1.5vecka sedan var det en kvinna som hörde av sig, men nu ska komunen utreda om vi kan få den hjälpen via LSS istället. Helt sannslöst var snart ett år sedan vi ansökte om godman och ingen har sagt till oss att de inte tycker vi ska ha någon sådan... inte förrens tingsrätten undrade varför det tog så lång tid. Min tanke var att få extra hjälp att bråka så jag kommer frammåt någon gång, för när jag får det stöd jag har rätt till så klarar jag mig mer än väl själv. Så det är så tröttsamt att springa i hamsterhjulet men aldrig komma frammåt. Men nu börjar folk runt oss tröttna och kan ställa lite krav som tur är.
    Ja det är ju ett väldigt stort stöd att få hjälpt med myndigheterna! Sen är det ju så att när man får tjaffsa och bråka och vara orolig så mår man ju så mycket sämre, både psykiskt och fysiskt. Hoppas iaf det löser sig snart för er!
  • SweetLilly

morrn morrn! Jag vaknade tidigt idag, kunde inte somna om, har så ont i ryggen idag.
    hade en kanonhelg iaf, mycket god mat och trevliga människor

• SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-15 07:36:39 följande:
    Godmorgon!Vaknade några ggr i natt av att jag kände mig pigg och hungrig *jobbigt*.Fick tvinga mig att somna om men gick upp tidigt iaf för det inte gick att sova vidare nu pga min jävla panik (Hatar det).Kan inte någon av er blåsa bort denna j*vla snön nu så vi slipper möget och får barmark och värme?Jaha dags snart att gå igenom räkningarna och bli x antal tusen fattigare Får se om man kanske har råd att åka en sväng till Gekås/Ullared nästa vecka *Hoppas*
    Ja men nu går det fort! Jösses här försvinner snön i rasande takt!

Skoj med ullared, vi ska dit i april här!
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-15 08:01:56 följande:
    Vad skönt. Vart bor du?Finns själv i skåne och här har kommit liiite mer faktist Ja jag hoppas jag får med min man till ullared annars får jag med snällt vänta tills i April
    Jag bor västkusten! Vi har haft soligt i 2 veckor nu med runt nollgradigt! Så där det har varit skottat syns gräset nu! Sen tror jag snödjupet minskat med minst 20 cm!

Jag har tur som har en man som är med på allt jag ber honom om Han tycker det är helt ok att åka dit, och nu ska vi ju köpa prylar till Pyret, det tycker han ska bli skoj!
  • SweetLilly
    puchelina88 skrev 2010-03-15 08:45:14 följande:
    Hmm är det någon som är öm där nere på skelettet innan musen??någon som förstår vad jag menar;)
    jodå man har en fog där som kan trilskas, jag känner av den också, speciellt när jag står  och går en stund.
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-15 08:45:16 följande:
    Min man jobbar så jag hoppas iaf han kan ta ledigt och han gillar ju att gå på shoppingrunda men har ett litet höftfel (Barnskada) så ibland orkar han inte riktigt
    Ok, ja då är det klart det blir lite jobbigt, Jag har ju också problem med att gå, så jag ska försöka fixa rullstoll tills vi ska till Gekås.

Vi ska åka mitt i veckan innan löning, så då brukar det ju vara lite lugnare iaf!
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-03-15 10:39:33 följande:
    Såå e man tillbax efter att ha vart bannad sen i tors! Å nej jag blev inte det pga jag vart onödigt otrevlig, hahaasså en brud skrev en tråd om att hon hade gjort 7 aborter å skulle göra fler om det krävdes för det var bara en oönskad slemklump ändå.å ja jag blev lite smått irriterad!men men nu e jag inne, å går idag in i V 19 :)wiiiiKöpte barnvagn igår, ett riktigt fynd. En Emmaljunga med alla tillbehör, en snygg skötväska fr baby proffsen, allt för 600 kr å i nyskick.haha hon hade dåligt med pengar..Japp jag e supernöjd :)Nu ska jag rusa iväg, å göra ärenden....kram på er....
    haha att du aldrig lär dig!

Billig vagn, jag tyckte vi gjorde ett kap när vi köpte vår för 1500
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10