Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ajdå. Är det första barnet? Hoppas det blir bättre sen. Är det sämre för att du inte kan ta mediciner?

SweetLilly skrev 2010-03-04 07:38:41 följande:
    pga min MS. Nu iom graviditeten har jag blivit lite sämre, så jag har svårt att gå, muskelkramper samt fogkänningar och ischiassmärta...
    BF 100817
  • den kära leken

Så länge man vet att det bara är för en tid och att det sen blir bättre så går det ju att stå ut. Bra att du ska få en bra medicin sen. Hoppas du blir piggare snart. Jag börjar känna mig lite piggare men det kan ju va att solen återvänder till oss!

SweetLilly skrev 2010-03-04 07:55:28 följande:
    Jo det är första! Nja på sätt och vis. Vissa blir bättre när de är gravida, men jag hade turen att bli sämre.. :-/ Pga tröttheten så orkar inte kroppen riktigt och då blir besvären lite större. När jag blir trött funkar allt sämre. Som tur är har jag blivit lovad en bra medicin efter förlossningen, får förhoppningsvis amma ett litet tag först, men det beror ju på hur jag mår också.
    BF 100817
  • den kära leken

Åhh visst gör man. Ha med picknick osh titta på solnedgången och nästan börja frysa lite. Vad underbart det ska bli med sommar nu. Längtar. Vill börja ordna med trädgården och landet. Alla fröer har ju kommit. Men det kommer ju att dröja innan det går att plantera. Snart kommer väl hela vardagsrummet vara fullt av småkrukor med försådd i. Haha. Jag längtar så.

SweetLilly skrev 2010-03-04 08:11:03 följande:
    ja underbart med solen! Vi MSdrabbade mår ju alltid sämre vintertid också, så det känns nog mycket bättre bara våren kommer! Längtar tills man kan sitta ute i gräset och njuta!
    BF 100817
  • den kära leken

Jag bara hoppas att vi kommer orka röra oss i hettan. Är lite rädd att bli jättestor och att det ska bli jättevarmt. Haha att jag inte änns ska kunna böja mig ner.

SweetLilly skrev 2010-03-04 08:25:53 följande:
    Ja vi har nyss byggt in verandan och grävt upp rabatterna..så vissa av de blommor jag räddade står ute i lådor, få se om de lyckats övervintra, och var jag ska ha dem!! Vi ska ju bygga ny veranda nu i vår så det blir helt nya rabatter nån annanstans.. Längtar tills man kan ligga i hängmattan i skuggan och läsa en bra bok, att dricka kalla smooties i hettan på varandan..aaaaah..
    BF 100817
  • den kära leken

Själv är det min absolut största skräck att behöva snittas. Har mardrömmar om det.

Jag har börjat sova lite bättre och vaknar inte lika ofta tokhungrig. Går bara upp en ggr per natt nu för att kissa vilket är skönt.

carohl skrev 2010-03-04 08:56:30 följande:
    Tänk att vi har bebisar i våra magar! Vilken grej! Fantastiskt ju åh tänk att om bara några månader ska vi få hålla våra små liv... Visst skulle du snittas? Eller har jag bara fått för mig det? Då blir det ca 2 veckor före bf-datum. Jag skulle få snittas då jag väntade min dotter då jag var livrädd men ändrade mig i sista sekund och tog vaginal förlossning
    BF 100817
  • den kära leken

Cahrol: Självklart ska man ju snittas om det händer något eller man från början vet att det inte kommer att gå. Men det är väl det som är min skräck då, att det ska hända något.

Pregga: God morgon på dig. Tråkigt att du sovit dåligt. Hoppas du kan ta igen dig under dagen =)

BF 100817
  • den kära leken

Det kommer det säkert att göra =)

carohl skrev 2010-03-04 10:00:32 följande:
    Jo det är jag med rädd för, att man skulle bli tvungen att ta ett akutks men aja som sagt vi får se då. Jag tror att det går bra för oss!
    BF 100817
  • den kära leken

Pregga: Det är säkert ingen fara med magen. Tråkigt att bråka men jag antar att det hör till tonåren. Det går ju över om ett par år eller 7 eller så =)

BF 100817
  • den kära leken

Huja, kan tänka mig hur hormonerna hänger i luften hemma hos er ;) Men för din del går det ju över ganska snart. Vet inte om det var 7 år man höll på men ett par var det ju iaf. 12-16 kanske innan jag lugnade ner mig igen. Men det där är ju så olika.

Pregga skrev 2010-03-04 10:13:49 följande:
    Saken e ju den här med att jag e ju inte ensam om att gå runt som en enda stor hormon här nu.....lillan e ju såå underbar, men en jävel nu emellanåt!  gu va arg jag blir...
    BF 100817
  • den kära leken

Sådan mor sådan dotter kanske? Haha. Nä men det går ju lite upp och ner under de åren.

carohl skrev 2010-03-04 10:17:37 följande:
    Hahaha 7 år??? Om det är 7 år kvar för Pregga är det 9 år kvar för mig... suck! Min sessa kan vara ett riktigt monster ibland med som man skulle kunna skänka bort ibland och ändå har hon inte kommit in i riktiga hormonsvängen än. Jag bävar inför det för min sessa har temperament så det heter duga åt det! men for det mesta är hon underbar...
    BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10