Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

nä nu ska vi försöka hitta på nåt att göra idag.... regnigt och skönt fast inte så roligt att vara ute i regnet kanske....
    vad hittar ni på idag????

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-08 13:04:48 följande:
    Skämms för att säja det men GODMORGON *gäsp* vaknade nu.....
    asså va e detta, kan det vara så som läkaren sa igår-strax innan fl så blir mamman onaturligt trött för att vila upp sig inför sista spurten bf. Jo jag har egentelihgen den 18de men dom kollade min journal igår å sa typ-knappast att det tar så lång tid, men vi får se.....
    haha godmorgon!!!

jo fast här är det typ 2 dagar som jag är helt slut och inte orkar göra någonting, knappt ens ta en dusch, sen har jag 2-3 dagar som jag är "normaltrött" höggravid som man är och sen tröttdagar igen.. så jag tror nog mer att det går i perioder särskilt nu i slutet.
    Pregga skrev 2010-08-08 13:05:56 följande:
    Gumman, jag menade absolut inte att du inte var tacksam över att vara gravid, var INTE så jag menade alls....jag menar bara att tänk vad välsignade vi är :)
    Vaknade nu av att lilleman puttade på mig, hahah såå mys :)
    nädå såklart du inte menade det :) men ville bara förtydliga att jag älskar att vara gravid och har absolut njutit av den, men jag tycker som sagt att det räcker nu hahaha, vill ju ha ut vår fina dotter =)
    Pregga skrev 2010-08-08 13:24:43 följande:
    Naaw så fint gumman, å såå sant :)
    lillabambi skrev 2010-08-08 12:18:49 följande:
    hej tjejerna!
    Inatt var en jobbig natt! regelbundna värkar i ca 1,5 timma med 5 minuter emellenan men bara 17 sek långa, avvaktade såklart och så dom avtog. så kanske de är nå på g. jag hoppas idag har jag som mensvärk i rygg o mage plus lite små värkar. :)
    Hej gumman :)
    oj då, haha jag vaknade ngn gng av värkar men tänkte-näe du din busunge jag går inte på det å så somnade jag om igen, hahahaah
    haha, ja det sistnämnda gör jag också. särskilt under natten. jag har kommit på det att jag har rättså många sd och värkar när jag sover. för jag vaknar helt plötsligt av att magen är stenhård, men nej ingen bebis än. förhoppningsvis nästa vecka =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-08 13:32:59 följande:
    haha men läkaren sa till mig att det e mkt vanligt innan bf sätter igång på riktigt, att kroppen ställer in sig på vila....jag skrek just till HÖGT här, helsike va ont jag fick i muttan...lillan kom springandes..kändes som om jag sprack lite på insidan, helsike va ont det gjorde... haha klart du vill ha er fina dotter, jag känner ju samma sak, kom ut nu din lille buse...samtidigt så e detta min sista grav så blandade känslor. haha min dotter sa igår, sät till XXXX att jag vill ha ett syskon till sen, hahahaha
    jo vi får hoppas nu att det händer ngt å det snart :)
    aha... hoppas läkaren har rätt ;)

haha stackars dig, och lillan som du skrämmer på det där viset :P

alltså jag har fortfarande inte kommit på vad man kan göra idag. vad gör ni? bara hemma och tar det lugnt?
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-08-08 21:32:13 följande:
    hej hej
    den 6/8 kom våran son;)
    ååååh grattis!!!!
    vikt och längd? :) så nyfiken ju!!
    hoppas både du och pojke och nyblivna pappan mår superbra!

många kramar
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-08-08 23:41:03 följande:
    så nu är jag här igen!
    kom hem i dag skönt att vara hemma.
    värkarna började natten til fredag kl 1 vakna jag väkte sambon kl 3 ringde fl kl 4 va inne på fl kl 5 då hade ja öppnat mig 5 cm redan så ingen ryggbedövning skulle hjälpa sa dom så jag fick ta lustgasen;)
    sen kl 13.18 kom han ut han vägde då 4140 och va 50 cm och 34.5 om huvudet!
    fick sy lite på vänstersidan men inte så farligt!
    men guud va öm man är,i dag rinner brösten till och ja är sååå öm:(aj aj aj aj!
    men min prins mår bra ;)
    ne nu ska ja mysa med prinsen och den ny blivande pappan;)
    ha en bra kväll alla
    åh det låter ju bra! vilken snabb förlossning också, hoppas du hann med iallafall hehe
    tur din prins kom lite tidigare än beräknat, jisses 4140gr :D

grattis igen och lycka till med allt. kramis
    Catsa skrev 2010-08-09 01:02:04 följande:

Kikar in för och säga att vi mår bra, men det är fullt upp hela tiden :)

Stort grattis till alla bebbar, och nu hoppas vi på flera så det blir bebisprat :D

Stor kram från mig och väran Nellie :)

naw, nellie... vilket gulligt namn =)
    kram tillbaks
  • elinnnnn

godmorgon alla sömntutor!!!

hoppas ni sover/sovit gott!

jag sitter och klämmer i mig lite vattenmelon sen ska jag nog gå och lägga mig en stund till.
    det regnar här och är så grått och tråkigt :S

39+6 fullgångna veckor idag, dvs BF!

Mandy kom igen nu, du och jag åker till förlossningen och föder idag!!! Okej?!?!
    Haha

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 06:45:58 följande:

Godmorgon tjejer!

Hur går det för er här inne?

Idag har då bannemig tösen i magen gömt sig för min mage är borta *Poff*

Antar hon ligger lustigt kanske?

Här regnar det fortfarande och det är så underbart för det behövs verkligen.

Idag finns inga planer för dagen mer än att mannnens semester är slut nu och han börjar jobba idag igen.

Godmorgon!
    Min tös sparkade så mycket igår kväll så jag trodde nästan hon skulle sparka sig ut.
    Min kropp hänger visst inte riktigt med, lillan vill ut, JAG vill ha ut henne, men kroppen sätter inte igång sig...
    Oschysst ;)

Här regnar det också, men jag tycker inte det är något vidare skönt.
    Jag blir så trött och uttråkad.
    Det hade ju varit bättre om det regnat under nätterna och varit fint väder dvs uppehåll om dagarna :D
    Vi har heller inga planer för dagen... Vad kan man göra när det regnar liksom? :(
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 07:09:17 följande:

Men vänta nu elinnnn,,,Har inte du BF idag????

vad är det för envis bebeis du har haha.

Du får testa denna underbara äckliga "mirakeldrycken", sex, gå i trappor/backar m.m. idag så ni får eran sötnos nu

jo jag har BF idag...... men det verkar inte vara någon som tar det på allvar ;)
    envis ja..... typiskt att både jag och pappan är envisa haha, fast oftast brukar vi vara envisa på ett positivt sätt ;)

mirakeldryck? tell me tell me!!
    sex funkar inte, orkar inte flera ggr hahhaa
    trappor och backar verkar bara göra mig trött.... försökte det för ett par dagar sen inte ens en sammandragning fick jag!
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 07:23:04 följande:

Sex funkade iaf för mig (Men då hade ju iof jag gått över tiden även denna drycken gjorde susen men även där var jag på övertid men värkarna startade strax efter iaf )

MIRAKELDRYCKEN: (Recept från en BM)

* 1,5 Liter vatten

* 2 st pressade Citroner

* 2-4 msk Honung eller lönnsirap

* 2 msk färskriven Ingefära

* 2 tsk Cayennepeppar

BLANDA DETTA OCH DRICK HÄLFTEN.

HAR INGET HÄNT EFTER CA ETT DYGN SÅ DRIK RESTERANDE.

DETTA SKALL DRICKAS OCH TILLAGAS KALLT!

Lycka till!

Tack för tipset ;)
    mums låter verkligen smarrigt hahahaha

usch ja, får se om maken går med på att åka och handla massa mystiska ingredienser :P hahaha
    han är ju så: ta det lugntttttt hon kommer när hon kommer!

åh jag är helt ivrig och deppig för att hon inte kommit än hahahaha
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-09 07:27:56 följande:

Haha som min man då.

Han säjer redan att jag absolut inte skall räkna med att han skall hjälpa med färdknäppen osv.

Han säjer "du får vänta tills det är dags och du går iaf över tiden eftersom du gjorde det alla de andra ggr".

Behöver jag äns nämna att jag blir rosenrasande när han säjer så?

Man blir ju inte mindre deppig för det haha

hahaha nej precis! min man förstår inte varför jag ens är deppig överhuvudtaget, det är ju IDAG jag har BF. men jag trodde faktiskt jag skulle få ett par dagar tidigare som förra gången.
    kanske räknas jag som förstföderska iallafall och förväntas gå över tiden. fick mitt förra barn 2006 + att detta är en annan pappa.
    ja, det är hans fel helt enkelt att jag kommer gå över tiden :P:P:P:P
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10