• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • puchelina88
    den kära leken skrev 2010-03-08 10:58:32 följande:
    Själv avskyr jag att handla och har bestämt mig för att jag slipper fram till RUL men sen måste jag ta tag i det.Jo det är underbart med solen och våren. Snön smälter massor. I helgen upptäckte jag till min stora glädje att det närmast husväggen, där det är varmast och snön förvunnit, att det sticker upp påskliljor och lite annat :) Underbart. Men vill gärna att snön försvinner från vår lilla grusväg nu. Det är isigt som bara den och går inte riktigt att köra på ännu. Men jag hoppas på slutet av veckan.
    okej jo men vi har sagt att vi ska vänta tills nästa RUL oxå!
    Ååå va skönt att påskliljorna börja komma då är de ju snart vår;)
    hmm undra om man ska lägga sig i sängen en stund har ju vart vaken sen halv7!
  • den kära leken

:) Jag har varit på jobbet sen halv 7. Gick upp halv 6. Älskar tidiga mornar. Sov så gott!

puchelina88 skrev 2010-03-08 11:02:16 följande:
    okej jo men vi har sagt att vi ska vänta tills nästa RUL oxå! Ååå va skönt att påskliljorna börja komma då är de ju snart vår;) hmm undra om man ska lägga sig i sängen en stund har ju vart vaken sen halv7!
    BF 100817
  • puchelina88
    den kära leken skrev 2010-03-08 11:03:47 följande:
    :) Jag har varit på jobbet sen halv 7. Gick upp halv 6. Älskar tidiga mornar. Sov så gott!
    hehe;)
    jo skönt att gå upp tidigt i bland!
    japp ska se om ja somnar en stund!
    men vi får höras senare ha en bra dag;)
  • SweetLilly

hej tjejer! Idag är det RUL!! Är jättenervös men samtidigt jättepirrig och glad!

Svar på preggas fråga; jo torkade aprikoser är laxerande..

Min man kommer hem tidigt idag så ska vi äta lunch ihop här hemma, sen bär det av! Hoppas man hittar dit vi ska, haha. Får åka i GOD tid. Jag tycker det är lite jobbigt att åka till nya platser sådär, men det ska nog gå bra! Har ju honom med mig!

Efteråt ska vi nog äta ute, hoppas på det, känns som man vill "fira" om allt är ok. Få hur han känner för det.

Har gjort en jättelista för att shoppa i Ullared nästa månad, ser dyrt ut

Lilla pyret väntas 100804
  • den kära leken

Åhh så spännande. Klart du är nervös.

Funderar också på en tur till Gekås. Men ska först inventera, skriva lista och gå på RUL. Vi bor ju inte så långt ifrån dock så jag kan åka flera gånger om jag vill.

SweetLilly skrev 2010-03-08 11:13:15 följande:
    hej tjejer! Idag är det RUL!! Är jättenervös men samtidigt jättepirrig och glad! Svar på preggas fråga; jo torkade aprikoser är laxerande.. Min man kommer hem tidigt idag så ska vi äta lunch ihop här hemma, sen bär det av! Hoppas man hittar dit vi ska, haha. Får åka i GOD tid. Jag tycker det är lite jobbigt att åka till nya platser sådär, men det ska nog gå bra! Har ju honom med mig! Efteråt ska vi nog äta ute, hoppas på det, känns som man vill "fira" om allt är ok. Få hur han känner för det. Har gjort en jättelista för att shoppa i Ullared nästa månad, ser dyrt ut
    BF 100817
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-08 11:17:10 följande:
    Åhh så spännande. Klart du är nervös. Funderar också på en tur till Gekås. Men ska först inventera, skriva lista och gå på RUL. Vi bor ju inte så långt ifrån dock så jag kan åka flera gånger om jag vill.
    ok, nja vi har iaf 17 mil så jag vill inte åka varje helg men jag var inte sådär jäteimpad av Gekås när jag var där sist, men då tittade vi iofs inte på barnavdelningen
    Lilla pyret väntas 100804
  • den kära leken

Nej jag tycker inte heller att det är nån höjdare. Men det tar mig 20 min att köra. Det är väldigt sällan jag får med mig allt jag har på listan. Nu låter det som jag är där hela tiden men det rör sig om kanske 1-2 ggr per år.

SweetLilly skrev 2010-03-08 11:20:32 följande:
    ok, nja vi har iaf 17 mil så jag vill inte åka varje helg men jag var inte sådär jäteimpad av Gekås när jag var där sist, men då tittade vi iofs inte på barnavdelningen
    BF 100817
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-03-08 11:13:15 följande:
    hej tjejer! Idag är det RUL!! Är jättenervös men samtidigt jättepirrig och glad!Svar på preggas fråga; jo torkade aprikoser är laxerande..Min man kommer hem tidigt idag så ska vi äta lunch ihop här hemma, sen bär det av! Hoppas man hittar dit vi ska, haha. Får åka i GOD tid. Jag tycker det är lite jobbigt att åka till nya platser sådär, men det ska nog gå bra! Har ju honom med mig!Efteråt ska vi nog äta ute, hoppas på det, känns som man vill "fira" om allt är ok. Få hur han känner för det.Har gjort en jättelista för att shoppa i Ullared nästa månad, ser dyrt ut
    Åh ska du till Ullared nästa månad?
    Vi ska också dit då
    Gissa vem som kommer vara som en hök bland bebiskläderna haha.
    Här lär det springa iväg fleeeera herrans tusen då vi ska handla till alla oss (2 vuxna,2 barn plus en i magen) samt till hemmet osv.
    Hoppas man slipper trängas med massa puckon som ska klämma sig i mellan och knuffas.
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-08 08:29:03 följande:
    God morgon alla. Ligger ni och sover eller?Jag har haft en alldeles underbar helg fylld av kärlek, god mat och massa renoverande. Det har varit bara jag, kärleken, trollet, hunden och katten. Och så en mus som katten släpa in. Men den åkte ut igen och fick inte va med och mysa.
    Hey gumman!

jag har inte haft tillgång till internet på hela fm, å lär inte ha hemma förens senare idag...dom jobbar hemma med å riva hela mitt HEM-byter el på alla ställen....gu det borras å bankas så jag fick fly fältet...gu va jobbigt men imon kommer min nya spis..sen e det klart...men fy vad man har å städa sen asså..
    puchelina88 skrev 2010-03-08 08:30:33 följande:
    så nu har jag rintt och pratat med dom!ok de ska inte vara nått farligt för fostret sa dom skönt att höra!men ja kunde ringa till gyn sa dom men ja vill ju bara veta att fostret mår bra kan man få veta de på gyn?
    Idag går vi in i v 18 gumman, jag tror jag kände en liten putt innan, men e osäker...men har bestämt mig för att den antagligen gömmer sig..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10