Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Oväntad skrev 2010-08-15 19:17:27 följande:
    hehe om jag kunde.. Glad
    det var snällt :D är ju tanken som räknas {#emotions_dlg.flower}

men hoppas dem leder till nåt om det är nära BF, annars att dem försvinner så du slipper ha ont
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

CAROHL!!!! Hoppas både du och lillan mår bra och att hon (helst) har kommit ut :)
    jag håller tummar och tår för det.
    ni är i mina tankar och ber för att ni mår bra!
    många kramar Hjärta{#emotions_dlg.flower}

• elinnnnn

Godmorgon alla tjejer!

Hoppas så ni mår bra !

Jag mår bara finfint, i kroppen iallafall, i psyket är jag såååå trött så trött..
    BF+7 idag...För varje dag blir jag mer och mer frustrerad och på något sätt arg/sur på mig själv(som om det är mitt fel att lillan inte vill komma ut-sjukt jag vet men så är läget iallafall)
    Jag försöker hålla mig upptagen med annat så tiden inte går så himlans långsamt..
    På tal om saker man kan göra för att få igång/snabba på förlossningen:
    stark mat, sex, promenader

ja det sägs ju hjälpa iallafall. dem nämnda 3 sakerna gjorde jag igår och vad fick jag?
    ryggvärk, 1-2 förvärkar och ABSOLUT inget mer än så

bara till att inse, här är det VERKLIGEN inget på G överhuvudtaget.

Jag ska till förlossningen på onsdag (dem vill hålla mer koll på mig därför har dem bytt ut mina MVC tider)
    hoppas på att det sätts igång av sig självt innan dess... Annars blir det nog igångsättning i slutet av veckan eller i början på nästa...
    Ja, enligt dem är jag ju på BF+9 idag.

Hoppas alla bebisar ploppar ut snart så vi kan få ett slut på detta...
    Augusti bebisar är visst väldigt ENVISA och Sega......TYpiskt :P

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-16 07:03:12 följande:

Godmorgon!

Jag är slö och matt och orkar inte läsa igenom alla sidorna nu,men hur har det gått för CAROHL?

Hur går det för er andra på övertid eller ni som är i mål nu?

Godmorgon!

Det senaste jag läste om Carohl var från Pregga(vem annars hehe) att carohl var öppen 2.5 cm bara.. både hon och bebisen mådde bra iallafall.... hoppas innerligt att hon fick bebis inatt

jag är ju på övertid, BF+7 och det är hemskt rent ut sagt. pallar inte mer, vill helst bara sova tills hon kommit ut....På onsdag ska jag till förlossningen, kolla så bebis fortfarande mår bra och kanske prata om igångsättning...vill allra helst att det ska sättas igång av sig själv, men verkar lite dåligt på den fronten.

igår åt jag superkryddig mat, hade 6 och gick en hel timme i rask promenad....
    1-2 ynka förvärkar fick jag bara (efter mat och promenaden)
    hade det varit på gång redan hade det väl kommit igång på riktigt, men nej då här är det cool lugnt i magen :(((((((((((((((((((((((((((((
    var det idag du skulle till BM och kanske få hinnsvepning?
  • elinnnnn
    elinnnnn skrev 2010-08-16 07:24:56 följande:
    Godmorgon!

Det senaste jag läste om Carohl var från Pregga(vem annars hehe) att carohl var öppen 2.5 cm bara.. både hon och bebisen mådde bra iallafall.... hoppas innerligt att hon fick bebis inatt

jag är ju på övertid, BF+7 och det är hemskt rent ut sagt. pallar inte mer, vill helst bara sova tills hon kommit ut....På onsdag ska jag till förlossningen, kolla så bebis fortfarande mår bra och kanske prata om igångsättning...vill allra helst att det ska sättas igång av sig själv, men verkar lite dåligt på den fronten.

igår åt jag superkryddig mat, hade 6 och gick en hel timme i rask promenad....
    1-2 ynka förvärkar fick jag bara (efter mat och promenaden)
    hade det varit på gång redan hade det väl kommit igång på riktigt, men nej då här är det cool lugnt i magen :(((((((((((((((((((((((((((((
    var det idag du skulle till BM och kanske få hinnsvepning?
    gick en hel timme i rask takt menar jag såklart Cool
  • elinnnnn

nej nu har jag ätit frukost, dags att gå och lägga sig igen ........................

• elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-08-16 13:12:42 följande:
    Liten uppdatering från BM besök idag..Järnvärdet har gått upp för första gången under graviditeten, ligger nu på 127, yeey!

Magen har börjat sjunka..huvudet var ruckbart sist, nu rörligt men ändå satt sig fast..hum..

Livmodertappen mjuk och mogen 1,5cm - fattar fortfarande inte så mkt kring detta....

Ingen hinnsvepning! Hon kunde inte komma åt att göra det, antar att jag kanske behövt öppna mig mer för det..?

Ska tillbaka på torsdag eftersom blodtrycket höjt sig en del, men allt som allt så verkade det positivt
    Har fått flytningar nu sedan besöket, kanske alltid någonting iallafall Solig
    tror 1.5 cm betyder att det var så mycket du var öppen... jag var bara öppen 1 cm och min livmoderhals var 2.5 cm lång men hon kom ändå åt att göra hinnsvepning. men det kan ju också skilja sig på hur livmodertappen är och hur djup man är i slidan, och hur långa fingrar BM har :P

skönt att ditt järnvärde gått upp också! mitt gick upp från 123 till 135 på 3 veckor med en brustablett som består av järn + vitamin C. den heter Fexim, rekommenderar den verkligen särskilt för alla som har svårt att svälja tabletter och/eller blir dålig i magen av andra järntabletter.
  • elinnnnn

Mandy: lycka till, hoppas du slipper gå över nå'  mer...

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-16 13:57:58 följande:
    Men min tapp e 1 ,5 cm nu från förra veckan då den var 4 cm å hård, nu e den mjuk.
    ?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10