Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Morrn.

Ska snabb tvätta mina byxor strax så man kan ha något på sig i em.

Besöket hos bm igår gick bra. Har gått upp 9 kg sammanlagt och det gick jag upp förra omgången men då vart jag mkt ute och gick.
    Hb 114
    Glucos 4,2
    Blodtryck 110/65
    Hjärtljud 142
    Sf 31 fick höra att det var lite högt

Igår var det varmt/kvavt och nu fast att klockan är snart 7,30 så är det väldigt varmt här 17 grader

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • Lysmasken

Grattis pregga och tetta till ny vecka.

Kanske skulle leta fram ett par byxor som man kan ha nu i denna värmen. Linne har man på sig

• Lysmasken

Hade vadkramp i ena benet inatt/morse och varm som en gris.

Fick hugg i sidan igår kväll igen innan jag skulle åka. Frågade bm när jag var där men hon kunde inte säga vad det var. Konstigt.

Den äldsta tösen dagis kompis mamma skickar precis sms och undra om barnen kunde leka nu...
    Varför kan man inte höra av sig dagen innan el nått. Likadant maken har ett företag. I söndags skickade hon sms och frågade vad vi har för material och vad det kostar och det har hon frågat innan.
    Men varför skickar hon det till mig? Tror hon att hon ska få det billigare el vad. Hon har även frågat mig om vi inte har mark vi kan sälja till dom. Va den marken behöver vi.

• Lysmasken

Pregga: ja man börjar undra om dom är snåla... Men alltså seriöst tror dom att jag och maken har lust att sitta och prata jobb på helgerna. Hans pappa stänger av sin mobil på helgerna. Dom försöker laga saker på helgen och sen har man ju eget att göra hemma.

Jag skulle ju inte riktigt ringa till henne på helgen och be henne fixa mina naglar, men du jag får det för halva priset va...

Jag vill inte förmedla mellan maken och andra personer som man känner ang material. Då får dom hellre numret som dom kan ringa ist.

• Lysmasken

Ja snyltare fy fasiken.

Ett par kompisar till oss fick faktiskt lite rabatt, sen hade dom ett par kompisar som vi känner lite. Par nr2 trodde att par nr1 fick material gratis och förväntade sig att dom oxå skulle få det. Vissa är ju inte kloka.

• Lysmasken

Morrn

Får till och från mina hugg i sidan. Gillar inte alls det. Nu för en liten stund sen började maken undra hur jag ska klara fl då min kondis inte är på toppen. Äh sa jag, det fixar jag. Får börja ut och små gå i lugn takt.

Nu är det frukost som gäller, sen ner i tvättstugan och sen får man väl ut och gå med 2 barn och 2 hundar. Det blir ju skoj.

Åskan kom aldrig hit igår men däremot så har det regnat inatt som vi inte har märkt.

Tänkte överraska min make idag med att åka iväg och handla samt köpa en gasolgrill till honom. Den andra hade rostat sönder. Märkte vi för några veckor sedan.

Idag har man 80 dagar kvar {#lang_emotions_laughing}

• Lysmasken

Alltså vart ska man ringa om mina kramper typ? Bm kunde ju inte säga vad det var. Men jag får så ont i höger sidan 1-3 gånger om dagen. Börjar ju undra vad det är. I em så var jag så nära att börja fälla tårar för så ont gjorde det. Dom håller i från 1-10 min.

För det kan väl inte vara förvärkar va...

• Lysmasken
    Pregga skrev 2010-05-22 17:38:14 följande:
    jag tror inte det är förvärkar, du e längre gången å det kan vara din buse till bebis som lagt sig så att den klämmer eller trycker till ngn nerv, det blir ju mer trångt nu.min lille prins känner jag men inte alls på samma sätt längre, utan mer att han bökar lite..
    Ja det är det jag funderar på om det är en nerv den rör på. Har bara känt det denna vecka. Men jag ser och känner bebisen röra på sig.

Annars är jag inte nojig förutom detta.

Btw maken blev super överraskad igår. Ringde honom när jag körde in till stan för andra gången då matvarorna inte skulle få plats i bilen.
    Sa till honom att han fick köra hem och kolla till hundarna. Men sa han när jag ringde här står en grill. Vems är den och hur/när kom den hit????

Hihi, glad blev han. Nu är den ihop monterad och vi ska grilla ikväll med svåger och fru. Grillade hos dom igår.

Hmm, det har blivit mkt grillning nu på senaste tiden
  • Lysmasken

Snart god middag säg.

Har tvättat och tänkte hänga ut den men här lyser solen med sin frånvaro. Så det blir väl in i torktumlaren ist.

• Lysmasken

Japp då är tvättmaskinen i full gång. Ska man bara ställa sig och vika tvätt. Tänkte att idag ska jag byta minstingens täcke och kudde till större strl. Div hon har bebistäcke och kudde nu.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10