• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-03-09 10:46:25 följande:
    Sweetlilly: Vilka söta kort på eran bebis! Du som nyss varit på rul hur lång tid var ni inne? För jag har varit på vul 3 ggr hirrills och det är ju inte lång tid utan max 1-2 min men rul måste ju vara längre stund. Jag minns inte med min flicka då hon faktiskt fyller 9 år iår...
    Ja det tog nästan en halvtimme faktiskt! Hon går ju igenom hela kroppen på bebisen från alla möjliga vinklar så det tar en liten stund!
    Lilla pyret väntas 100804
  • den kära leken

För min del kvittar det om jag får reda på det i augusti heller. Det kommer jag ju givetvis att få men det spelar ingen roll för oss. Vi kommer inte göra någon skillnad ändå. Försökte fråga tidigare i tråden varför ni vill veta eller varför det spelar nån roll. Vad det är som ni ska göra annorlunda om det är en tjej eller kille men det var inte så lätt att få svar. Kanske är jag lite knäpp som inte fattar haha :)

carohl skrev 2010-03-09 10:43:22 följande:
    Ja men det är huvudsaken att bebisen mår bra  Vi får se om de ens kan se vad det är för kön på bebisen då får vi väl veta annars blir det att vänta tills i augusti, vilket med fungerar, hihi...
    BF 100817
  • den kära leken

För oss har de också bokat 30 min!

carohl skrev 2010-03-09 10:46:25 följande:
    Sweetlilly: Vilka söta kort på eran bebis! Du som nyss varit på rul hur lång tid var ni inne? För jag har varit på vul 3 ggr hirrills och det är ju inte lång tid utan max 1-2 min men rul måste ju vara längre stund. Jag minns inte med min flicka då hon faktiskt fyller 9 år iår...
    BF 100817
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-03-09 10:48:53 följande:
    Ja det tog nästan en halvtimme faktiskt! Hon går ju igenom hela kroppen på bebisen från alla möjliga vinklar så det tar en liten stund!
    Ok guuuuud vad mysigt! Jag längtar ännu mera nu! Hihi.... Man får inte höra nå då va?

Tänk Pregga håller på lyssnar på bebbe-hjärtat nu. Det är också myspys, det har jag inte fått gjort än.
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-03-09 10:52:14 följande:
    För min del kvittar det om jag får reda på det i augusti heller. Det kommer jag ju givetvis att få men det spelar ingen roll för oss. Vi kommer inte göra någon skillnad ändå. Försökte fråga tidigare i tråden varför ni vill veta eller varför det spelar nån roll. Vad det är som ni ska göra annorlunda om det är en tjej eller kille men det var inte så lätt att få svar. Kanske är jag lite knäpp som inte fattar haha :)
    Alltså jag har ju redan en dotter sen förut. Henne väntade jag med att ta reda på könet. Denna gång hade jag absolut tänkt att vänta också men min flicka har tjatat och tjatat och sen började man ge vika och till slut gillade vi tanken. Nu är jag istället helt inställd på att få veta men som sagt kan de inte se så får vi vänta! {#lang_emotions_smile}
    Jag tycker att det ska bli kul också att få veta för att få göra mig en bild av bebisen än "bara" av en bebis utan kanske som en liten flicka eller pojke. Sen tycker jag självklart att det ska bli roligare att handla. Jag handlar i vilket fall nästan allt neutralt men några plagg könsbestämda hade varit roligt. Tex såg jag en supersöt body som hade "teckning" som en liten kostym, hahahahaha, skit roligt! Nu vet jag inte om jag skulle köpa den men det finns roliga plagg. Samt söta flickigare bodysar...
  • den kära leken

Haha, ja ibland får man ge vika för unga människors starka vilja :) Alltså det där med att kön gör att man kan föreställa sig barnet bättre, alltså jag fattar verkligen inte. Ingen kritik på något sätt. Det är jag som inte förstår. Och vad gäller kläder så kommer jag sätta på min unge de kläderna jag tycker verkar bra. Men där vet jag ju att människor tycker att vissa kläder bara går att ha på pojkar och vissa bara på flickor. Det tycker inte jag. Som tur är får alla göra som de själva vill!

carohl skrev 2010-03-09 10:58:49 följande:
    Alltså jag har ju redan en dotter sen förut. Henne väntade jag med att ta reda på könet. Denna gång hade jag absolut tänkt att vänta också men min flicka har tjatat och tjatat och sen började man ge vika och till slut gillade vi tanken. Nu är jag istället helt inställd på att få veta men som sagt kan de inte se så får vi vänta! Jag tycker att det ska bli kul också att få veta för att få göra mig en bild av bebisen än "bara" av en bebis utan kanske som en liten flicka eller pojke. Sen tycker jag självklart att det ska bli roligare att handla. Jag handlar i vilket fall nästan allt neutralt men några plagg könsbestämda hade varit roligt. Tex såg jag en supersöt body som hade "teckning" som en liten kostym, hahahahaha, skit roligt! Nu vet jag inte om jag skulle köpa den men det finns roliga plagg. Samt söta flickigare bodysar...
    BF 100817
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-03-09 10:53:26 följande:
    Ok guuuuud vad mysigt! Jag längtar ännu mera nu! Hihi.... Man får inte höra nå då va?Tänk Pregga håller på lyssnar på bebbe-hjärtat nu. Det är också myspys, det har jag inte fått gjort än.
    nepp inga ljud  tyvärr!
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-03-09 11:11:21 följande:
    Haha, ja ibland får man ge vika för unga människors starka vilja :) Alltså det där med att kön gör att man kan föreställa sig barnet bättre, alltså jag fattar verkligen inte. Ingen kritik på något sätt. Det är jag som inte förstår. Och vad gäller kläder så kommer jag sätta på min unge de kläderna jag tycker verkar bra. Men där vet jag ju att människor tycker att vissa kläder bara går att ha på pojkar och vissa bara på flickor. Det tycker inte jag. Som tur är får alla göra som de själva vill!
    Jo det är väl så.. Jag har idag en väldigt flickig flicka men sen har hon självklart har många bilar och fått lekt med vad hon vill. Men eftersom jag själv är väldigt tjejjig av mig så blev det väl så naturligt att hon också bleb en tjejjig tjej. {#lang_emotions_laughing}
    Haha sen vore det roligt att få en bra balans i familjen genom att få en kille då vi redan har en tjej. Vi har iaf tänkt att senare i framtiden vi ska skaffa ett till barn men sen får det räcka. Dock så om jag får bestämma vill jag helst inte ha tre flickor, det blir ganska jobbigt med alla hormoner de får. Pojkar har ju också sina bekymmer men det är ändå inte på samma sätt. {#lang_emotions_smile}
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-03-09 11:18:22 följande:
    nepp inga ljud  tyvärr!
    Nähäpp haha nu blev jag girig, hahahaha.
    Aja jag ska till bm 4 dagar efter rul så då hoppas jag att jag får höra då om inte annat så svävar man på små moln efter rul i vilket fall...
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-03-09 11:22:50 följande:
    Nähäpp haha nu blev jag girig, hahahaha.Aja jag ska till bm 4 dagar efter rul så då hoppas jag att jag får höra då om inte annat så svävar man på små moln efter rul i vilket fall...
    jo även om man inte får lyssna så får man ju se hjärtat! Hon zoomar ju in så man ser alla hjärtklaffarna och ser så att blodet rör sig igenom som det ska!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10