Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Har nog bitit av en liten bit amalgan, men det kommer la ut den naturliga vägen? tänker på kvicksilvret?

• Bubbis10
    Angel20 skrev 2010-02-25 12:37:11 följande:
    ja men får du minsta ont av d så gå dit, d kan juh bli dyrare om man väntar... men jag förstår precis va du menar, jag vågar mig nog inte dit förrän trollet e fött om jag inte måste!
    näe det får ju bli så, jag har ju inte ont av det ....än, tack å lov...(ta i trä) men e mer orolig för mitt x e ju hypokondriker...å börjar ju varje gng med kvicksilverförgiftning osv osv....men jag går inte om jag inte måste. tar det när liten e ute..
  • Bubbis10

haha jo mitt x sa det med-har du gråtit mkt? du är mörk under ögonen? sover du inte bra? hahahaha
    jag va inte mörk under ögonen, jag gråter inte pga han utan har gjort ngn gång pga oro-inget annat! å jag sover mkt bra....men han ville väl höra att jag bryter ihop utan han....hahahahah mm, eller hur :)

• Bubbis10
    Angel20 skrev 2010-02-25 13:07:43 följande:
    äsch, säg inget till honom!! =0)  
    haha nje nej jag säjer inte ett ord till det aset, vill inte veta av han! jag har svarat i den andra tråden nu gumman....
    sofie och laura skrev 2010-02-25 13:20:41 följande:
    samma här... Mina tänder är så dåliga har fått ryka ut då vissa inte gått och räddatv=( men men vi får vänta tills ungarna e ute så man får gå till tandläkaren och bli ännu fattigare=)
    Ok, då e jag inte ensam. Pratade med giftinformations centralen nu å det var absolut inget att oroa sig för, amalgan smälter inte utan kommer ut den naturliga vägen! Jo mina tänder rök med min dotter med....jaa å dyrt e det ju, suck...
    den kära leken skrev 2010-02-25 13:25:42 följande:
    Men vad beror det på det där med tänderna? Själv blöder jag i tandköttet som aldrig förr.
    Jag blöder åxå, asså du ger så mkt till liten att din egen kropp blir svagare på flera sätt än ett....hua....har lite molvärk nu efter att ha  spungit som en galen på stan...har köpt mina första mamma byxor, hehe
    carohl skrev 2010-02-25 17:06:51 följande:
    Fyfan vad jag är slut nu! Igår jobbade jag ju ett dygnspass utan att jag ens hade haft det i tankarna och idag efter att ha jobbat 24 tim och 15 min så var jag tvungen att gå på utbildning i några timmar i en mrök lokal. Jag är slut som artist nu!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gumman, jag ringer dig nu, natta e med madde å handlar för mig, hehe gu va bra vänner man har asså...lyckos mig säjer jag....fick skriva en lista så går väninnan å handlar för mig....jag e helt slut...pözz
  • Bubbis10

Har pratat med carohl nu som har bitit av en tand, å hennes tandläkare sa att det kan vänta å det e inte ngt farligt med det.
    men jag har ringt akuten samt sjukvårdsupplysningen å dom sa samma sak.
    Sen när jag gick med lillan så lossade hela innehållet av min tand lagning av amalgan, så jag hade ett hål rakt ner i käken, å gick med detta hela graviditeten...
    å det var ingen fara alls. Så jag väntar....

• Bubbis10

Jag tycker inte om att gå till tandläkaren, spiciellt inte eftr att asen spräckte min käke å jag kräktes av smärta i 3 dar...fick gå dit dagligen å få bedövning. Men som sagt, så länge det bara e en liten flisa som e av så bryr jag mig inte just nu {#lang_emotions_smile}

• Bubbis10

haha mina visdomständer håller sig väck, tack å lov...(tar i trä här)

• Bubbis10
    briogirl skrev 2010-02-25 19:23:14 följande:
    jag skulle inte vänta, farligt att få infektion. kanske man inte får av att bita av en liten flisa av en tand, men jag skulle ändå kolla upp det. den kan bli vass, ge sår i munnen, och det i sin tur kan ge infektion. du måste ringa sjukvårdsupplysningen en del?
    haha men så vass e den inte att det stör mig, å som sagt jag gick i ca 8 månader med ett hål ner i käken utan ngn fyllning när jag väntade dottern. så jag känner mig rätt lugn för det.
    Om jag ringer mkt till sjukvårdsupplysningen?? hahahhaha
    asg, jag lär snart få direktlinje...dom svarar la snart-nej Samantha, det är ingen fara...hahaahahhahah
  • Bubbis10

Nu har jag bestämt mig för att inte vara orolig, utan ska försöka njuta av min graviditet :)

• Bubbis10

Vilka ostar e ok?
    Prästost, hushåll,wästgöta kloster....osv, vilka e farliga typ? som man ska undvika. ngn som vet? jag vill ju gärna smälta osten i micron me örtsalt på...hahaha mums..

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10