Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-04-06 19:30:05 följande:
    haha jaa det undrar jag med var det ska sluta, spräckte mina mammabyxor häromdan..å kommer inte i dom som jag fick av carohl heller längre....
    Haha det var inte dåligt. Jag går mest i mysbyxor eller tights och klänning. Fick ett par mammamjukbyxor av mamma som är jättresköna. Hon har alltså inte köpt dem som gravid utan bara för att de var sköna runt magen haha. 
  • mammailund85

Hej på er!

lillbambi- jobbigt med magsjuka. Skönt att det gick över så snabbt iaf. 
    Själv är det bra. Har just varit hos sjukgymnasten och fått konstaterat "foglossning steg 1" som hon kallade det. Alltså rätt mild form än sålänge, men det gäller nu att göra rätt så det inte blir värre. Kan dela med mig av lite tips jag fick:
    - stå inte på ett ben när du klär på dig byxor, skor osv. Sitt på en stol
    - Gå med korta kliv och sluta om det gör ont. 
    - använd bäckenbälte
    - bäckenbottenövingar!
    - stärk rygg, bäcken genom övningar, ex bäckenlyft
    - undvik ex dammsugning, trädgårdsarbete som belastar ryggen 
  • mammailund85
    t0va skrev 2010-04-07 12:25:31 följande:
    ajdå, glöm inte att ha en kudde mellan knäna när du ligger i sängen, och variera mellan att stå, gå, sitta och ligga. För allt du gör överansträng dig inte! Jag har gjort förmycket och min foglossning är fruktansvärd, påverkar sömnen nu och jag har så ont så jag nog inte kommer kunna gå så mycket mer. Sen går jag ju inte jättebra sen tidigare då pga. min sjukdom men om man överanstränger sig så kan man fort bli sämre. Så var inte duktig och "ska bara" det straffar sig. Lillabambi: så jobbig att vara magsjuk också, vila på du så du blir bättre :)
    Stackare, låter väldigt jobbigt :( Jag har redan en kudde mellan benen när jag sover. Jo det gäller ju att inte göra för mycket, jag har nog också gjort det periodvis men nu tar jag det rätt lugnt. Nu ska jag iväg på vattengympa iaf och det ska ju vara bra....
  • mammailund85
    puchelina88 skrev 2010-04-08 12:59:22 följande:
    hihi nu känner ja sparkar i magen!de är såå mysigt♥ ska ta och lägga mig ner en stund men vi hörs sen tjejer!! hmm någon som har hört nått i från anna-carin??
    Mys med sparkar :) Här är det fortfarande mest "kittlingar" men det är mys det med! Anna-carin försvann från tråden då när det var massa tjafs, innan vi började i denna nya tråd. Tråkigt =( 
  • mammailund85

Jag är inne i en extremt sötsugs-period. Försöker att undvika allt för mkt godsaker men det är svårt. Nån som har nåt knep? Surt älskar jag också, men det gör jag alltid.... 

• mammailund85

Nallepuhmamma- Så skönt att allt var bra med den lille och att h*n växt till sig! Synd att h*n inte ville fläka ut sig bara. 

• mammailund85

Hej tjejer! 

Idag har jag kommit halvvägs och har också börjat känna sparkar "på riktigt" nu :) Kände både igår em och nu imorse. 
    Igår var jag på konsert (hoffmaestro & Chraa) och det var ingen god ide måste jag säga. Alla studsade runt och jag höll mig i bakgrunden för att inte bli påhoppad. Tillslut orkade jag inte ens stå utan satt i ett hörn med ett glas vatten och nötter. Nä om det blir fler konserter får det helst bli sånna lugnare där man kan sitta.  
  • mammailund85

Pregga vad tråkigt med klockan. Men det är ingen fara för din bebis att du känner dig upprörd. Hoppas att det känns bättre idag! kraam

• mammailund85

Hej tjejer! Här missar man mycket på ett dygn. Ang. dop ska vi nog inte ha det, är inte kristna och gifte oss borgligt. Däremot nån namngivningsceremoni låter ju trevligt....

Imorn blir det barnvagnsshopping:) Vi kan få låna en Brio Go liggdel av mannens bror, så du lutar åt en sån. Men samtidigt är de väldigt dyra även utan liggdel. Hmm
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10