Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-03-18 10:49:28 följande:
    jag vågar inte färga.. man kan få jättekonstig färg just nu..Jag ser ut som en jäkla halmbuske just nu med med jättetrist utväxt, sådär grådaskigt konstigt, men det får gå, det hör ju till att se sliten ut när man är gravid, haha
    puchelina88 skrev 2010-03-18 10:55:10 följande:
    Hmm mm får väl hoppas på att solen bleker de i sommar;)
     hahaha ja jag har också sån snygg utväxt. jag bestämde mig efter mitt bröllop att låta mitt hår växa ut så min man kan få se min riktiga hårfärg. hahaha fast nu är ju min utväxt typ 7 cm lång, alltså halva håret, ser jättedumt och fult ut, men vad gör man inte :D rätt skönt att slippa hålla på att färga i och för sig.
    Pregga skrev 2010-03-18 10:50:10 följande:
    haha ok, ja du kan nog vara glad att det var hårinpackning å inte färg...haha va bra att det e lent nu, asg....hm..hade jag med behövt....:)
    ja absolut haha, herregud hade det varit färg hade jag nog inte haft nåt hår kvar.... ja gör hårinpackning, det hjälper ju verkligen. jag gör en gång i veckan :D
    BF: 100810 enligt RUL
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-18 11:03:30 följande:
    ja jag ska prova inpackning asså, inte å sova med färg i håret =)
    ja prova! hahaha , usch nej vad hemskt. det skulle vara det värsta, tappa allt håret eller tappa alla tänderna, aaaaaaaaaaaaaaah! hihi

nä nu måste jag stänga ner. maken kommer och hämtar mig snart, skynda skynda jag har inte ens fönat håret!

önskar er alla fina underbara tjejer härinne en helt underbar dag! kramar
  • elinnnnn

agn hårinpackning: jag kör med garnier fructis här eftersom den är 20 kr billigare än loreals (den använder jag i sverige, loreals elvital anti breakage) gör det 1gång/veckan.

Ang hår: mitt hår är rättså som det brukar, fast mycket torrare i hårbotten. Jag tvättar mitt hår typ var tredje dag beroende på om det varit sandstorm eller ej :P Och inte ens då är det fettigt som det brukade vara iallafall i hårbotten... Jag tappar nog lite mindre hår än förut.Fast förut brukade jag tappa extremt mycket hår dagligen.

GRATTIS TILL ALLA MED LYCKADE RUL och grattis till dig med 2 pojkar sen innan och nu en tös! Förlåt jag minns inte vem det var, efter alla sidor i tråden jag vart tvungen att läsa.... Vågar jag gissa på att det var Belly??

Vi har ju tagit upp hemorrojder för ett par veckor sen, men nu igår märkte jag typ liknande fast inne i slidan!! Jag blev skitskraj och tänkte att nej nu har jag fått en tumör eller nåt, i slidan av alla ställen liksom. men efter lite googling så har jag insett att det nog bara är ett åderbråck. Läskigt!

Annars är allt bara bra med mig, hinkar i mig mjölk som besatt. Det är så gott, choklad och iskall mjölk hehe

• elinnnnn

och angående vikt så har jag gått upp 5 kg ungefär. Jag vägde 59kg när jag plussade och när jag vägde mig sist vägde jag 64(en vecka sen). Rättså lagom, jag hoppas att jag inte går upp så mycket mera. Vill helst ligga under 70 kg vid BF, men det känns ju som en osannolikhet, det är ju bara 5 kg till på 20 veckor!!

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-20 14:21:52 följande:
    haha det du märkte i underlivet är med stor sannolikhet bråck, pratade med min Bm om detta i fre. ganska så vanligt när det trycker på å blir tungt. mitt hår e hm...som vanligt..kanske lite mer tunt? eller ja vet inte..haha va det gäller vikt så lär jag gå upp än mer.Kan inte sluta äta nu, om ett par min e det dags för fiskbullar med potatis, sen till midda blir det hemmalagade köttfärsbiffar med potatis....hahaha HUNGRIG =)  Idag har lillan hjälpt mig å dammsuga å jag skurat, sen e det bara tvätten kl 4 så e det fint här hemma, skönt...japp mjölk e göttans, hinkar i mig mellan 2-3 l om dan =)
    jo jag tror också det, är rättså säker på det. Men ska ändå ta upp det när jag kommer till Sverige få det undersökt.

Nä jag kan inte heller sluta äta, allt är så gott och jag är sugen/hungrig hela tiden. Men jag har nyss lyckats gått ner i vikt. Jag går upp i vikt alldeles för lätt och får kämpa skithårt för att gå ner sen igen, därför hoppas jag på total viktökning under graviditeten 10kg. Men du var ju (väldigt?) smal från början, enligt vad jag sett på dina foto,  så då gör det inte så värst om du går upp lite mer :)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-20 14:33:43 följande:
    Jo men gör du så., när kommer du hem till sverige då? jo men har man haft svårt med sin vikt så förstår jag ju att man vill hålla det nere, dom säjer ju att med bebbe, fostervatten, mm så väger det ca 12 kg. jo jag e mkt späd i kroppen å har alltid varit, men mina 9 kg sitter ju på magen å brösten nu, haha
    jo det blir nog i maj så detär ju inte såååå långt kvar tills dess :)
    ja men 9kg på dem områdena gör väl inte så mycket? :) jag har också fått större byst, det tackar vi för hahahaha

jag har nyss ätit pringles chips=sourcream & onion såklart och druckit ett stort glas mjölk. hade jag inte varit gravid hade det nog varit en jätteäcklig kombination men gud så gott det var! mjölk passar till allt nuförtiden. Synd att mjölken nyss tog slut :(((
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-20 15:04:01 följande:
    men det e ju inte så långt kvar...haha näe det gör inget, jage  glad för mina kg =) jo men bysten dock har blivit så tung så dom, japp HÄNGER!!  chips e ngt jag aldrig vart svag för...men jag håller med dig om att mjölk e livet =) hahahahadu det bråcket du fått i muttan, hur märkte du det?jag får ju ont, eller ömmar emellanåt nertill...framförallt när jag suttit vid datan för länge...på trästolen, har ju barord med sådana höga barstolar med träsist...å det känns ju lite efter en stund...tror inte jag har bråck än....å hoppas slippa...såhär står det i min mvc bok om åderbråckådrorna på benen å underlivet brukar vidgas.det beror på tryck fr den växande livmodern och på att vävnaden i ådrorna blir slappare. det kan ge åderbråck på benen eller hemorrojder. hemmorojder går tillbaka och försvinner oftast efter fölossningen.Åderbråck kan däremot vara kvar även om de minskar.också i nderlivet kan du få åderbråck,det ger svullnad å värk i blygläpparna och det kan vara svårt att sitta,sådana besvär brukar inte komma förens den allra sista tiden före förlossningen och brukar inte störa förlossningen.hm....jag e ju öm i underlivet emellanåt, men inte jämt. hur känner du det?
    jjo, jag har förut känt min livmodertapp och tom öppningen. den har liksom känts öppen förut, innan graviditeten, jag har ju ändå fått 3 barn förut så jag antar att det beror på det ;) men så ville bara känna efter om den kändes nåt annorlunda, jjag hann inte så långt upp eftersom den här "grejen" stal min uppmärksamhet. Du vet hur hemorrojder kan kännas, som typ stora eller minismå vindruvor? Så känns det 1-2 cm in i slidan på slidväggen. Att jag hittade den var liksom en tillfällighet så jag vet inte hur länge jag haft den men jag är ganska säker ändå på att jag fått den under denna graviditeten.

sen har jag ju åderbråck i blygdläpparna också mest på höger sida, fast dem kan jag inte känna genom att stryka fingret över dem som med den inuti. dem på blygdläpparna syns ju som röda stora prickar och området där dem är känns inte helt slätt
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-20 16:28:48 följande:
    Hejsan på er!Ser att ni pratar vikt, jag har gått upp snart 7kg, är v21. Men man kan juinte göra så mycket åt vikten om man äter ritigt, och det är inte "fint" att bara gå upp 3 kg under en graviditet, det är nån slags vikthets ibland som jag tror man blir påverkad av..Idag har jag varit på en barn-loppis, köpte snygga mamma-snickarbyxor för 10 kr, en söt mysdress(ny)strl56 för 15kr och en läragåvagn för 50 kr..FYND.OCH imorse låg jag och maken och förösklte känna på magen, och jag kände ett lite bubbel och han säger direkt; "nu tror jag jag kände nåt!" Så nu har vi båda kännt det! MYS!!
    hej hej! nämen åh vad mysigt! Grattis!!

för mig är det ingen vikthets utifrån som jag blivit påverkad av. jag har länge varit överviktig och min vikt har varit ett problem för mig ända sen tonåringen, jag hade även stora problem såklart med motion och kost. under 2006 gick jag med i viktklubben och ändrade mitt liv totalt vad gäller attityd, kost och motion. jag motionerade varje dag och åt enligt recepten på viktklubben. jag gick ner ca 10 kg med deras hjälp. sen tog medlemskapet slut och jag kände att jag kunde klara det på egen hand. jag hade då 14 kg som jag ville gå ner. jag hann gå ner 11 kg till innan graviditeten.

anledningen till att jag inte vill gå upp så mycket i vikt under graviditeten är för att jag får kämpa stenhårt för att bli av med den sen. Jag mår bäst när jag tränar och äter rätt. Det kan jag inte göra nu för jag kan inte stå emot mina egna sug under graviditeten som förresten är en miljon gånger starkare än vanligt och dessutom så har jag ingen ork till att träna. Vikten är viktig för mig, jag mår bäst när jag mår bra inuti och ser bra utanpå och det gör jag bäst runt 60kg(jag är 1.65 m lång-så det är inte helt orimligt)

Jag ville bara klargöra hur det är för mig och varför JAG inte vill gå upp mer än ca 10 kg. Sen om jag kommer gå upp 20 kg så får det väl vara så, men då har jag fler kg att kämpa med. Så därför hoppas jag på att inte gå upp såå mycket :) Dessutom får jag så ont i knäna när jag väger lite för mycket...
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-20 16:28:48 följande:
    Hejsan på er!Ser att ni pratar vikt, jag har gått upp snart 7kg, är v21. Men man kan juinte göra så mycket åt vikten om man äter ritigt, och det är inte "fint" att bara gå upp 3 kg under en graviditet, det är nån slags vikthets ibland som jag tror man blir påverkad av..Idag har jag varit på en barn-loppis, köpte snygga mamma-snickarbyxor för 10 kr, en söt mysdress(ny)strl56 för 15kr och en läragåvagn för 50 kr..FYND.OCH imorse låg jag och maken och förösklte känna på magen, och jag kände ett lite bubbel och han säger direkt; "nu tror jag jag kände nåt!" Så nu har vi båda kännt det! MYS!!
    grattis till dina fynd, det var verkligen billigt :) jag älskar när man får fynda, man känner sig som en vinnare hihihi
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-20 17:45:01 följande:
    Ok, tack för ditt svar, trots att det kan vara lite känsligt. =) jag har nu tagit fram häcksaxen å rakat mig, trots att det va svårt å se....tog fram en spegel å kikade..men ser inget av det du beskriver. dock har jag inte kännt efter. men det stor ju att detta uppkommer oftast i slutet av en grav?? beror det då på att du fått barn tidigare? Hihi åå va mys att även din man har kännt den lille nu å grattis till dina fynd, vilka bra priser =) håller med dig ang vik, e man gravid så ska det ju synas , hihi eller iallafall så vill jag det...å med mina 9 nya kg så syns det.
    jag kan väl anta att det har med mina tidigare graviditeter att göra, man blir ju inte precis som vanligt efter graviditeterna . men det gör ju inte ont och det är inte farligt så det är inget att oroa sig för. men jag ska hålla koll, för växer den kan den ju vara ivägen vid olika aktiviteter ;)
    Pregga skrev 2010-03-20 17:48:04 följande:
    Jo men gumman du ska inte behöva känna att du måste försvara dig ang din vikt eller sin syn på det! Det är så individuellt å du vet sj vad DU mår bäst av! Har haft samma probs som dig, fast tvärtom-har haft skitsvårt å gå upp i vikt. nästinitill omöjligt. så jag e ju såklart glad att jag fått lagt på mig lite =)
    nä men jo jag ville bara klargöra att det inte är alla som blir helt galna för att dem går upp ett gram typ under graviditeten, jag räknar ändå 10 kg och det är ju helt normalt :) jag gillar min mage jättemycket men vill inte gå upp ONÖDIGT mycket i vikt just bara för att det är så svårt att bli av med dem efteråt, iallafall är det så för mig :)
    SweetLilly skrev 2010-03-20 17:52:50 följande:
    Hoppas verkligen inte du tog illa upp av det jag skrev! De jag hade i tanke var såna tjejer som utseendefixerade från början och "skryter" om attd e bara går upp si och så och gör allt för att nästan banta.. du förstår säkert vilken typ av folk jag menar!JAg är som dig, jag var rund förut men la ommitt liv och gick ner 25kg, och trivdes som allra bäst runt 60kg (167cm lång) och vill inte heller gå upp så mycket helst, men man får bara hänga med acceptera kroppens förändringar..tyvärr. Men jagtror att man man blir mer eller mindre påverkad av vikthets i allmänhet, att man känner sig fet som gravid, fast det är helt normalt.
    nej nej nej gumman inte alls så. men ville bara klargöra att det är inte sån jag är jag förstår vilka du menar, men jag snackar ändå om 10 kg :) klart man kommer gå upp 3 kg, 6 kg och mer! 10 kg är ju verkligen minimum :)
    jag känner mig inte alls fet , jag gillar min runda nya fina mage:) det borde ALLA gravida göra, det är ju en bebis där inuti =)

grattis till 25 kgs viktnedgång!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10