Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Min är lugn, håller inte direkt på natten utan man kan sova hur gott som helst. Dock är det dom andra 2 busfröna som kan vakna. Kl 6,15 är jag så jäkla kissinödig så toan måste vara ledig.

Nu har solen äntligen hittat hit men den går nästan lika fort i moln igen.
    Gubben min är ute och försöker fixa sin mur och barnen är ute å leker.

Jag borde ställa mig och vika tvätt ist för att sitta framför datorn {#lang_emotions_dreamer}

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • Lysmasken

Gör som jag har gjort innan. Bebisen får ligga och sova i vagnen med tunn filt el flecé filt om det blåser ut. Ingen kudde el täcke i vagnen.

På natten så är det spjälsängen med kudde och täcke å vanlig pjamas.

• Lysmasken
    Malten skrev 2010-05-23 22:39:45 följande:
    Tack för tipsen! Ang kudde så var det nåt om att barnet kunde få platt huvud utan kudde, medan andra menade att kudde ökade risken för psd. Vi har inte riktigt bestämt om vi alls ska köpa spjälsäng, i så fall blir det nån där ena långsidan går att ta bort så vi kan ha den mot vår säng. Har funderat på snugglenest också. Men nån tunn och nån lite varmare fleecefilt kanske man skulle ta och inhandla iaf....
    Det är sant. Dom får lite platt huvud, det beror på vilket håll bebisen lägger sitt huvuvd.
    Just för psd kan jag inte svara för.

Mina barn har alltid haft kudde i sängen men dock inte i vagnen då man har haft lammskinn i som är mjuk. Men kommer lägga i en kudde eftersom det blir för varmt med lammskinn.
    Har aldrig heller köpt andningslarm.

Har däremot barnvakt.
  • Lysmasken
    SweetLilly skrev 2010-05-24 07:24:56 följande:
    God morgon på er!Usch igår mådde jag jättedåligt när jag skulle sova.. världens halsbränna, mådde illa och andades inge bra alls, kändes som om jag stog på huvet, tryckte i skallen.Vred och vände mig och inte nog med det , så tyckte Pyret att blåsan var ett bra ställe att vila på, så jag fick gå upp 7ggr i natt för att kissa..Helt slut i dag men intte kunde man sova för det, gick upp med maken endå vid 06..
    Inget roligt.
  • Lysmasken

Nu är det frukost som gäller för mig och barnen. Dom skulle varit på dagis idag men den lilla hade lite feber igår så därför beslöt jag mig för att ha dom hemma.

Ikväll ska man på möte. Familjeverkstad, tycker inte att det ger något. Det handlar om positiva sidor, uppmuntra mm. Handledarna, tja vad ska man säga. Den ena är nog yngre än mig och har inga barn och den andra har 18 åringar. Så det är vi övriga deltagare som försöker komma fram till olika lösningar men oftast är det sådant man redan har provat hemma.

Nä, jag vill helst inte fortsätta att gå på dom mötena men det är väl 2-3 gånger kvar.

Idag ska det vikas tvätt då det inte blev gjort igår.
    Har 77 dagar kvar

• Lysmasken
    ssssssss8 skrev 2010-05-24 11:04:39 följande:
    Glukosbelastning! Har någon av er varit på den? hur går det till i såfall? jag ska på onsdag morgon.
    Du fastar kvällen innan. Sista mat intag kl 20 men får dricka fram till 24. Du kommer dit, dom tar ett stick i ett finger. Du får dricka lösningen på 5 minuter inkl lite vatten. Sitta och vänta i 2 timmar för att sen ta ett nytt stick i samma finger igen. Klart!!
  • Lysmasken

Morrn!

SweetLilly: roligt med ul. Längtar till mitt oxå men det är inte förrän den 21 juni.

Drömde nu på morgonen så att jag vaknade utav det och att jag var kissig. Trodde att bebisen hade fötts och vagnen är inte tvättad, ingen ersättningen har man hemma, bebis kläder ligger nerpackad fortfarande, spjälsängen, är inte ändrad el bäddad, ingen bilbarnstol.
    Började fundera på att kanske fixa färdigt dessa saker inom en snar framtid.

Nu är det frukost och ner till tvättstugan.

• Lysmasken

Just det. Gick in i v30 idag endast 76 dagar kvar.

Svåger och svägerskan vill åka till kolmården ihop med oss, fast jag hade pratat med maken om detta innan förra året att vi ska åka till ALV (astrid lindgrens värld) igen då töserna var för små förra året. Men svåger med familj vill åka 19-20 juni. Hittat ett paket för 1 natt och 2 dagars entre till kolmården. Tror att det gick på runt 3400:-

Jag vill hellre hyra en villavagn på lysningsbadet västervik typ fre-sön så hinner man med kolmården och alv.

Någon som har förslag?

• Lysmasken
    Angel20 skrev 2010-05-25 13:21:20 följande:
    lysingsbadet låter juh som ett jätte bra alternativ. d e fint där! =0) (jag e från västervik) hihi.. västervik gör juh att d e nära till allt d ni vill göra!
    Var där förra året =)

Fick tyvärr reda på att svågern med familj kan bara åka på lördag morgon och stanna till söndagen.
  • Lysmasken

Pregga: {#lang_emotions_flower} gumman tur att det inte var något. Förstår att du blev orolig.

Själv har jag haft jätte bråk med min mamma & ena syster så jag bröt med dom. Orkar inte gå in på varför för tillfället men dom är inte värda fem öre för mig längre

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10