Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

ULE skrev 2010-04-10 14:20:27 följande:
    Är inte så aktiv som ni är på denna tråden, försöker följa med i alla sidor som skrivs :D Nu har vi beställt syskonvagn, carena double swing-olivgrön. Tänkte inte hämta ut den förens i augusti. Lite skrock o lite för lite plats till den. Själv jobbar jag månaden ut, sen ska jag ha semeter en månad. O i juni-juli ha havandeskap (jobbar inom äldreomsorgen) Min son tycker inte om att jag jobbar natt, o protesterar rätt vilt då jag försvinner. + att jag kan ha lite "lyx-liv" med familjen innan lill-killen kommer :D Hur kommer ni ha det den sista tiden innan barnen "ploppar" ut?
    Jag har väldigt lugn tillvaro nu då jag bara pluggar på halvfart. Jobbade som timvikarie med flyktingungdomar men har slutat pga tbc-risk. Min plan är att jobba 11 juni-15 juli på kollo  (för funktionshindrade ungdomar), vilket innebär att jag är ledig 40 dagar innan bf. Hoppas det funkar rent fysiskt, men i annat fall kanske jag kan få hp.... 
  • mammailund85

Hej tjejer! 

Nu har vi varit och shoppat vagn och babyskydd :) Det blev en Brio Go. Vi ska få låna liggdelen av min mans bror så det blev inte så fasligt dyrt ändå. Fick 1000kr rabatt för babyskyddet också. 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-04-11 17:00:29 följande:
    valde att gå till affären längre bort, å vädret va såå skönt.... det e la ingen fara att jag gick mkt? eller långt?
    Mm det är härligt väder här med. Vi åt lunch utomhus vid havet i malmö. Nä gå på du bara sålänge fogarna inte säger ifrån. Själv får jag ont efter ett tag, särskilt om jag gått långt. 
  • mammailund85

Jag är i v21 och har väl gått upp runt 5kg. Är sugen på godsaker konstant nu och har svårt att stå emot, måste nog börja lägga lite band på mig. 

Jag har också endel problem med foglossning, men inte alls så illa som många av er härinne. Men nu har jag fått ont i höften med sen i fredags. Ibland när jag suttit ett tag och går upp kan jag knappt stödja på den sidan. Nån som har liknande? 
  • mammailund85

Hej tjejer! 

Vilken härlig solig dag! Inatt sparkade min lille på som bara den och min man fick äntligen känna lite sparkar också! Tyvärr är mina fogar/höft allt sämre, har svårt att sova och imorse kunde jag knappt gå runt i lägenheten pga höften. Imorn ska jag köpa ett foglossningsbälte, nån som använder det?
  • mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-04-12 16:07:37 följande:
    Hej! Låter som ett härligt väder :) Här är det alldeles för varmt, över 35 grader :S mysigt att ni båda känner er bebis nu :D det är härligt! foglossningsbälte hm, nej jag har aldrig använt men jag gillar att ha tajta toppar som håller ordning på magen lite annars så "skakar" det så när jag går haha. Men har man väldiga problem med foglossning så tror jag det kan hjälpa nåt otroligt. Det är iallafall vad jag hört.
    Oj ja det låter väl varmt. Är det så varmt där året runt? Sjukgymnasten ordinerade mig såbt bälte även om jag bara har vad hon kallade "fogglossning stadie 1". Jag får väl testa och se om det hjälper...
  • mammailund85
    puchelina88 skrev 2010-04-13 18:24:21 följande:
    okej men sen är det bara att äta dom som dom är lr?? ska man ha nått på??
    Smör och salt är gott på! 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-04-14 07:30:44 följande:
    hahhah har pratat en del med en annan go tjej här inne som e sååå rolig, när jag berättade igår att jag vart med lillan å sålt majblommor så sa hon-men undra om det va dig jag såg? jag bara va? jag frågade vart bor du då? hon-sthm...hahahahhahah jag sa, nej nej jag bor i götet...så länkade hon mig denna inatt, jag vaknade nu med lillan å läste högt... vi fick oss rejält gott skratt nu på morrn :) www.familjeliv.se/Forum-5-154/m51951245.html hon e ju bara för rolig asså...hahahahha
    Hahaha 
  • mammailund85

God morgon förresten! 

Puchelina, kul med vagnen! Vad blev det för nån? Vi fick hem vår direkt (i söndags) och har den framme i sovrummet. Men där kanske den inte ska stå ändå tills det är dags...
    Ang. cola så tror jag det är typ 1.5l/dag man kan dricka så det är lugnt. Tror sen att det är 3 koppar kaffe och 6 koppar svart te. Jag dricker väldigt mkt te, men har nästan helt övergått till grönt te så jag slipper noja över det. cola och kaffe dricker jag inte annars heller..... 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10