• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-03-09 11:11:21 följande:
    Haha, ja ibland får man ge vika för unga människors starka vilja :) Alltså det där med att kön gör att man kan föreställa sig barnet bättre, alltså jag fattar verkligen inte. Ingen kritik på något sätt. Det är jag som inte förstår. Och vad gäller kläder så kommer jag sätta på min unge de kläderna jag tycker verkar bra. Men där vet jag ju att människor tycker att vissa kläder bara går att ha på pojkar och vissa bara på flickor. Det tycker inte jag. Som tur är får alla göra som de själva vill!
    Jo det är väl så.. Jag har idag en väldigt flickig flicka men sen har hon självklart har många bilar och fått lekt med vad hon vill. Men eftersom jag själv är väldigt tjejjig av mig så blev det väl så naturligt att hon också bleb en tjejjig tjej. {#lang_emotions_laughing}
    Haha sen vore det roligt att få en bra balans i familjen genom att få en kille då vi redan har en tjej. Vi har iaf tänkt att senare i framtiden vi ska skaffa ett till barn men sen får det räcka. Dock så om jag får bestämma vill jag helst inte ha tre flickor, det blir ganska jobbigt med alla hormoner de får. Pojkar har ju också sina bekymmer men det är ändå inte på samma sätt. {#lang_emotions_smile}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-03-09 11:18:22 följande:
    nepp inga ljud  tyvärr!
    Nähäpp haha nu blev jag girig, hahahaha.
    Aja jag ska till bm 4 dagar efter rul så då hoppas jag att jag får höra då om inte annat så svävar man på små moln efter rul i vilket fall...
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-03-09 11:42:41 följande:
    jo även om man inte får lyssna så får man ju se hjärtat! Hon zoomar ju in så man ser alla hjärtklaffarna och ser så att blodet rör sig igenom som det ska!
    Det låter ju hur mysigt som helst. Tänk att jag inte minns det med min dotter... jaja det var väl länge sen jag var gravid {#lang_emotions_smile}
  • carohl
    Ns mamma skrev 2010-03-09 11:57:07 följande:
    Jag hade inte tänkt att kolla kön den här gången heller, men när jag fick beskedet att det var hög risk att bebisen hade ryggmärgsbråck och jag läste på om det och i princip hade ställt in mig på att få avbryta min graviditet skärmade jag av graviditeten helt. Så jag bestämde dagen innan ultraljudet att om bebben mår bra så skulle jag fråga efter kön, och detta har på något sätt gjort att anknytningen känns starkare. Det är jättesvårt att förklara med ord, men nu ser jag min lilla pojke framför mig och pratar med HONOM osv.. 
    Ok jobbigt att få ett sånt besked. Men du får tänka på att de har sagt att det är en risk även om hög så är det inte konstaterat...
    Mysigt att få föreställa sig sin pojk framför sig {#lang_emotions_smile}
  • carohl

Jag minns förut att jag fick lysnna på min dotters hjärta när hon var i magen men när vet jag inte. Sen efter rul fick jag gå på täta ul kontroller då de tyckte att hon växte för snabbt i mig vilket skrämde vettet ur mig då jag var aprädd då för att föda vaginalt. Så jag har faktiskt för mig att från v 30 fick jag gå på kontroll varann vecka. Då det var dags för mitt planerade ks ångrade jag mig i sista sek, haha, det var ju bra för min förlossning gick jättebra.

• carohl
    Ns mamma skrev 2010-03-09 12:25:06 följande:
    Ja, det var ett jobbigt besked..Även om jag visste att det inte betydde att det var så så ställde hjärnan ändå in sig på det, antagligen för att det hade varit svårare att hantera situationen om man istället tänkt tvärtom.. Men som sagt, nu vet jag att det ligger en liten pojke som mår bra i magen :)Har du någon känsla för vad det är för kön på din bebis?
    Nä alltså alla säger att det är en pojke, jag tror att det är en flicka. Vi får se, det kan ju bara vara det ena eller det andra...{#lang_emotions_smile}
  • carohl
    Pregga skrev 2010-03-09 12:26:44 följande:
    Heeej babe =)Jag mår...tatatatattaaaaa TOPPEN=) jag vill inte hålla hemligt vad hjärtat slog på, men hon sa det lite flummigt å inga raka svar direkt, men sist på mitt vul så va det på 158.Hjärtat slog så fint, hehe dom hörde bara mitt först så sa hon, vi ska fånga in liten bakom livmodern, så hon kupade handen över min mage å presade lite å VIPS så hörde man litens hjärta så fint direkt =)jag kommer få min bebis tjejer Hon sa att det där me dörrhandtaget va INGEN som helst fara...jag e så lycklig. Hon sa det med att dom undviker att lyssna före OBS v 20-25 pga det strålar lite på bebis.MEN att förr lyssnade dom redan i v 14 å då gjorde man det varje vecka. Så det va INGEN fara att lyssna i ngn min, men man ska absolut INTE HA EN HEMMA!!!!!å lyssna för mkt å länge. det ger en värme till fostret som dom inte vet hur det påverkar.Men en snabbis lyssnade vi...å jag e såå glad.Tack underbara tjejer, nu ska jag til väninnan en sväng men kikar in senare...PUSS PÅ ER
    Vad härligt att höra gumman!
    Och INGE mera oro nu.... du vet att du har direktlinje till mig och vi bollar ju våra tankar me varandra {#lang_emotions_wink}
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-09 12:38:57 följande:
    Fan vad bra läkare ni verkar ha i eran stad som tar emot er och kollar såfort ni blir oroliga.Jag har varigt orolig fleeera ggr men inte fasen har nöthålen viljat hjälpa eller kolla.
    Vart bor du?
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-09 12:56:04 följande:
    Skåne närmare bestämt i Hässleholm hålan men får vända mig till kristianstad om man ska få hjälp typ OM man nu får det också
    Ok jag bor i gävle och här är de väl inte heller jättegenerösa men om man är tillräckligt tjatig så får man komma. Jag menar är man jätteorolig ska man ju självklart få komma in...
  • carohl

Dena kära leken: Hoppas du har fått svar på hur vi andra som vill veta kön tänker. Som sagt alla är olika och därför tänker alla olika.

Pratade med Pregga nyss och hon ska också ta reda på könet om de ser vad det är. {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10