elinnnnn skrev 2010-04-18 22:15:31 följande:
pregga: ska kolla, om det nu funkar. familjeliv fungerar inte som vanligt för mig dessa dagar :( suck ang kliande mage, smörj smörj smörj :) använd vad du har hemma, babyolja, olivolja, vanlig olja, hudlotion etc. allt funkar :D min make erbjöd att köpa kakao smör ller kokos smör lotion eller vad det nu var mot bristningar på magen men jag sa att det inte behövdes. annars var det rättså billigt, endast 40kr. väldigt billigt om man jämför med dem jag sett i sverige. där kostar dem ju ett par hundra. men ja, jag tycker det är ett onödigt inköp eftersom det fungerar lika bra med annat ;D nä nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på csi miami . ha det så bra tjejer! sov gott ses imorrn! kramis
ja tack det får du gärna göra :) men det e la som du säjer, vanligt kött. han sa ju det med, nej nej det e bara nötkött. haha å sen äter dom ju åxå när dom e gravida såå...mitt x köpte ju cocos fett till mig i början att smörja magen med, men jag använder än sålänge lotion, nivea extra dry. å jag har inte fått ngn bristning, men det e sjukt vad jag äter nu...kan inte sluta ju...hahahha cocos fette va dyrt, 179 för en burk...sov så gott gumman, kraam
Malten skrev 2010-04-18 22:16:55 följande:
Hej hej! Idag har jag shoppat lite mammakläder. Provade massa av mina kläder och insåg att jag knappt kan ha några längre. Önskar jag hade lite mer avslappnad syn på min kropp men jag har lite svårt att acceptera viktuppgågen. Jag hade ju inte gått upp nåt första 14v men nu känns det som jag svullat upp ordentligt. Magen är förstås kul att den växer, men jag har lagt på mig lite överallt. Har dessutom varit på fest, kalas nu tre dagar i rad och ätit ofantliga mängder kakor. Känner mig som en valross. Nån mer än jag som tycker det är jobbigt att bli större?
hahaha nej jag tycker inte det e jobbigt att bli större, MEN jag har ju åxå extremt svårt å gå upp i vikt, men rasar flera kg på en vecka....så jag e nöjd :)
elinnnnn skrev 2010-04-18 22:23:30 följande:
ja jag.... för jag har kämpat i flera år att komma ner i normalvikt.. men det är bara till att försöka hindra sig själv från att äta allt man är sugen på om det nu är onyttigt förstås och att tänka på portionerna och inte äta för två. och planera för tiden efter förlossningen. då är det dags att äta rätt igen och kämpa för att komma i form...suck jobbigt och tråkigt och man kommer säkert inte orka ändå med en liten bebis... men men så är livet :D kul med shopping :D jag letade efter en mammakjol i helgen men hittade ingen bra. så nästa helg fortsätter jakten :D nä ska lägga mig i sängen nu... ha en fin kväll allihopa, kramar
kan förstå om man kämpat med viknegång i flera år att man blir lite orolig, men man brukar ju rasa i vikt när man ammar....jag har ju gått på kontroller sen jag va liten å kollat min sköldkörtel men inget fel....jag rasade 6 kg på 1 v efter mitt x. å hade jag inte vart gravid så skulle det nog ta mig ca 5-7 år att komma tillbax i vikt.
det positiva är väl då att läkaren tror jag kommer se likadan ut efter min förlossning som innan jag blev gravid inom kort tid.....kraam