Inlägg från: Familjen Mu |Visa alla inlägg
  • Familjen Mu

Vi fortsätter, Bf aug 10

Karin86 skrev 2010-08-13 12:13:03 följande:
    Hej alla, ville bara säga att våran son kom den 10 aug kl 05:53 vägde 3930g och va 50 lång så en liten tjockis blev det :).....E så lycklig att allt är över!!!!
    Kom hem igår, dom tyckte kanske jag skulle stannat en dag till då förlossningne va lite jobbig men vi ville hem. ska tillbaka imån på återkontroll av oss båda :)

Hoppas verkligen för er alla att era bebisar kommer snart för det är sååååå mysigt att snutta på en :D...

nä nu vill han ha mat så nu ska jag kila kram på er alla!!!
    Åh grattis till er helt underbart söta son Viktor! Nu längtar man ju bara ännu mer.
    LillSkruttet skrev 2010-08-13 12:25:51 följande:
    Åh rosa!!! Nu händer det grejer ska du se!!
    Ja jag hoppas verkligen det. Ännu mer molande värk i ryggen idag! Håll tummen! Glad
    Pregga skrev 2010-08-13 12:41:57 följande:
    hey babe :)
    tjooohoooo rosa på pappret kan ju bara nu vara positivt, va spännande...MEN du sa att jag skulle vänta in dig, såååå HOLD your horses nu...haha
    kramar
    Tja snäckan!

Ah vi hoppas på det var Tungan ute
    Japp gör så gott jag kan haha!
    Kramar
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    Önskar alla lycka till...

Själv hoppas jag så innerligt att vår prins tittar ut idag/nu i helgen Glad

Ska göra oss iordning nu, ta en sväng till stan och promenera som bara den så kanske det sätter igång snart.

Kramar på er alla underbara! 
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu

Gokväll tjejer...

Orkar inte läsa allt ni skrivit men förstår att ni tror att baby anlänt.

Tråkigt nog så stämmer inte det Rynkar på näsan Vart dock en sväng till förlossning idag  pga misstänkt sipprande vatten...samt att jag känt lilleman mindre och ökade värkar o sammandragningar.

När väl någon "brydde sig" så fick jag ha ctg i över en timme som visade mina täta sammandragningar men lilleman han satt även igång han. Inte så konstigt då jag hade täta sammandragningar som kom varannan vartredje minut. Barnmorskans enda kommentar var "Vilken vild baby du har"
    Jag sa: "Kan det vara för alla sammandragningar kanske"

Barnmorskan skulle sedan kolla så att jag inte sipprade fostervatten och jag kan lova er att det var den snabbaste undersökningen jag varit med om...ca 2 sek tog den. Hon kollade inte ens om jag öppnat mig eller om hon kunde se om/att slemproppen gått. Jag kände mig verkligen nonchalerad till 100!

Hon sa sedan att en läkare skulle undersöka mig med ultraljud men att det kunde ta en liten stund innan läkaren hade tid. Efter ca 1½ timme så hade ingen kommit tillbaka och jag började bli "galen" av att vänta samt att jag inte fått någon mat i mig. Jag kände ju även hur lilleman var full av liv....

Så jag sa till personalen att nu vill jag hem för detta tar för lång tid, jag vill hem till min familj. Så jag fick mina papper och så begav jag mig hem igen.

• Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-08-14 23:30:07 följande:
    hey gumman Hjärta

åh jag som drömde att ni fått ju...men det kommer snart. Aså snacka om att vissa jobbar inom fel yrke. jag har ju begärt att inte få en av de läkare jag träffar igen pga hans totala nonchalans. hur kollade dom ditt fostervatten? på mig har dom kollat på 2 olika sätt, eller ja 3...första gng kollade dom inuti där nere när en Bm skakade om magen å tryckte lite för å se om det kom vbatten, inte! Å tack å lov för det var tidigt. andra gng nu så tog hon en ph sticka å kollade den vätska som kom fr underlivet, å inte det. utan vattniga flytningar, sen mätte hon via ul. å man kan läcka urin då bebis pressar på...
    min prins har ju åxå haft sina mkt lugna dagar då jag blivit utom mig av oro,...tills jag hamnat i väntrummet, då jäklar tar han fart busungen, hihi

lilla stumpan, förstår att du känner dig lite uppgiven nu, bamsekram
    Hej vännen!

Nä alltså "undersökningen" tog verkligen bara 2 sekunder. Hon stoppade snabbt in ett kallt spektrum(?) o sedan ut igen och sa: "Nej här är det inget vatten" Inte fick jag heller ligga i någon gynstol utan vi fick som hon så "fint" sa inprovosera!

Kramar
    Perssonlund skrev 2010-08-14 23:39:30 följande:

Gud vad arg man blir!!! När jag och min sambo kom in på sjukhuset så visste vi inte riktigt om vi fick gå in genom den dörren utan att någon sagt att det var okej (eftersom eftervård eller vad det heter också ligger där och i och med smittrisk mm) där gick förbi 3st BM som bara nonchalerade oss!!! Där står jag höggravid och vet inte vart jag ska ta vägen!!! Tråkigt att altt skulle ta en sån tid för er!! Dom hade väl iallafall kunnat komma in och säga till om vad som händer?... Kramar till dig
    Tack för omtanken och kramar tillbaka till dig!

Nu hoppas jag bara att lilleman snart vill komma annars blir det till bm på måndag för hinnesvepning men hoppas verkligen han vill komma innan dess!
  • Familjen Mu

Nä nu får jag gå och lägga mig min kära vänner och fina tjejer Tungan ute

Jag hoppas att vi som snart har bf och haft bf (men ej fått än) snart får träffa våra små mirakel och för er andra hoppas jag och önskar att ni (och vi) ska få en fortsatt fin graviditet.

Sov nu så sött alla underbara! Kramar

• Familjen Mu

Hej igen tjejer och tack för alla varma ord!

Här har lilleman vänt sig...nej nej han ligger fortfarande med huvudet ned o är fixerad men han har flyttat sin rumpa från höger till vänster hehe. Är ju inte alls van att känna sparkar på höger sida Tungan ute

Idag fortsätter han att vara väldigt busig och jag hoppas bara det kan resultera i att han retar hinnorna så att dem snart brister hehe!

• Familjen Mu

Morrn morrn alla söta tjejer!

elinnnnn: Hoppas verkligen er baby kommer snart, kan förstå att det är jobbigt att gå över tiden. Jag själv har 2 dagar kvar till bf men är så otålig redan, vill att han ska komma nuuuu!

Kommer ingen baby innan klockan 15.00 så har jag tid då för hinnesvepning hos min bm och hoppas att det gör susen Solig 

• Familjen Mu
    Malinski79 skrev 2010-08-16 08:53:08 följande:

Go morgon tjejer!!!

det där med hinnsvepning verkar ju inte va någon vidare effekt...Är väl ingen här inne som lyckats va?!?

Jodå...När jag väntade vår dotter så gjorde min dåvarande bm en hinnsvepning på mig 4 dagar innan bf och 1 timme senare gick vattnet och ytterligare efter 12 timmar var sessan ute

Jag har förstått att det inte är så vanligt att det går så smidigt men vi kan väl hoppas att jag även denna gången har tur! Tungan ute
  • Familjen Mu
    Malinski79 skrev 2010-08-16 08:53:08 följande:

det där med hinnsvepning verkar ju inte va någon vidare effekt...Är väl ingen här inne som lyckats va?!? Jag är med i fler augusti trådar å det är knappt nån där heller som lyckats med det Man måste nog verkligen va MOOOOGEN i tapp å "allt"

HOPPAS sååå innerligt att det blir någon liten bebis idag!!!!!!

Ah kan nog hålla med dig att man måste nog vara någonlunda ha en mogen tapp osv...Men efter att ha haft förvärkar i över 1 månad så tror jag nog den är mer än mogen hehe Tungan ute
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-08-16 09:01:17 följande:
    Flickor....Ingen bebis hos mig inatt..

MEN IMORSE KL 06.48 SÅ FÖDDES EN LITEN PRINSESSA SOM VAR 49 CM LÅNG Å VÄGDE 2944 G, vÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN LILLA ALEXI.

GRATTIS CAROHL TILL ERT MIRAKEL....GRINAR SOM EN TOK HÄR.....

MALINSKI, Å NI ANDRA DÅ HÖJER VI VÅRA GLAS ÅTER IGEN-SKÅÅÅÅÅL TA MIG TUSAN Å CAROHL GRATTISSkålSkål
    Ååååh vad roligt!

Stort grattis till Carohl med partner! Hurra hurra...{#emotions_dlg.flower} Skål
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10