Pregga skrev 2010-08-14 23:30:07 följande:
hey gumman
åh jag som drömde att ni fått ju...men det kommer snart. Aså snacka om att vissa jobbar inom fel yrke. jag har ju begärt att inte få en av de läkare jag träffar igen pga hans totala nonchalans. hur kollade dom ditt fostervatten? på mig har dom kollat på 2 olika sätt, eller ja 3...första gng kollade dom inuti där nere när en Bm skakade om magen å tryckte lite för å se om det kom vbatten, inte! Å tack å lov för det var tidigt. andra gng nu så tog hon en ph sticka å kollade den vätska som kom fr underlivet, å inte det. utan vattniga flytningar, sen mätte hon via ul. å man kan läcka urin då bebis pressar på...
min prins har ju åxå haft sina mkt lugna dagar då jag blivit utom mig av oro,...tills jag hamnat i väntrummet, då jäklar tar han fart busungen, hihi
lilla stumpan, förstår att du känner dig lite uppgiven nu, bamsekram
Hej vännen!
Nä alltså "undersökningen" tog verkligen bara 2 sekunder. Hon stoppade snabbt in ett kallt spektrum(?) o sedan ut igen och sa: "Nej här är det inget vatten" Inte fick jag heller ligga i någon gynstol utan vi fick som hon så "fint" sa inprovosera!
Kramar
Perssonlund skrev 2010-08-14 23:39:30 följande:
Gud vad arg man blir!!! När jag och min sambo kom in på sjukhuset så visste vi inte riktigt om vi fick gå in genom den dörren utan att någon sagt att det var okej (eftersom eftervård eller vad det heter också ligger där och i och med smittrisk mm) där gick förbi 3st BM som bara nonchalerade oss!!! Där står jag höggravid och vet inte vart jag ska ta vägen!!! Tråkigt att altt skulle ta en sån tid för er!! Dom hade väl iallafall kunnat komma in och säga till om vad som händer?... Kramar till dig
Tack för omtanken och kramar tillbaka till dig!
Nu hoppas jag bara att lilleman snart vill komma annars blir det till bm på måndag för hinnesvepning men hoppas verkligen han vill komma innan dess!