Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Här börjar bli ganska varmt har dock inte kollat temperaturen än men solen lyser rätt så bra.

Usch ungarna har slängt 2 el 3 våtservetter på golvet och jag har 2 men jag tror att valpen har ätit upp en. Är väldigt osäker. Har dock ringt till vetrinären och dom sa att jag skulle ge honom matolja och vatten och hålla koll på honom. Om han nu har svalt en och den inte kommer ut så blir det åka till djursjukhus. Jippi SkrikandesRynkar på näsan

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • Lysmasken

SweetLilly: tråkigt att det ska hållas på å krånglas och skylla ifrån sig. Hoppas att du får veta ganska snart.

Har åkt på en dunder förkyldning igår kväll så här springer man och snyter sig och nyser ofta. Nä nu vill jag att det ska vara augusti så man kan få gosa med bebis

• Lysmasken

Hallå

Är helt död av förkyldningen och inte blir det bättre utav värmen.

Skönhets operationer är jag för. Har en hel del övervikt som jag vill gå ner först men sen så vill jag gärna ta bort hänget och förminska mina tuttar har 90K och då har dom inte ökat nu pga av grav.
    Låren får gärnas fixas oxå

• Lysmasken

Morrn

Har hantverkare här hemma. Dom ska byta ytterdörrar men det går inte så bra för dom. Kört med såg och stökar ner helt för jävligt. Tur att man inte dammsög eller torkade golvet igår. Å det är inte 1 dörr utan 2 dom ska byta. Deras chef har tydligen glömt oxå att vi har en ny renoverad toa som dom skulle sätta upp foder på oxå.

Ahh hantverkare...

• Lysmasken
    den kära leken skrev 2010-06-07 08:43:56 följande:
    Haha. Har en rolig berättelse om hantverkare och dörrbyten. En gång när jag bodde i hyreslägenhet så skulle de byta ytterdörr till nån som var brandgodkänd osv. Det var bara min i hela trappen som inte var godkänd. Den snåle hyresvärden hade köpt dörren och dörrkarmen för sig. Hantverkarna talade endast polska och de började med dörrkarmen. Fick dit den och det såg bra ut men när de skulle hänga dit dörren så visade det sig att dörrkarmen var högerhängd och dörren vänsterhängd. Haha. Det tog ett tag innan jag fattade på vad de menade på polska.
    Haha som det kan gå. Dom här dörrarna har jag nog haft hemma typ 1 månad. Har varit på maken att han ska ringa till deras chef som normalt sett brukar vara här. Men så konflikträdd han är så vågar han inte tjata. Åh blir så förbannad ibland.
    Pregga skrev 2010-06-07 08:44:38 följande:
    men fy va jobbigt, haha det va som i början av graviditeten så skulle vi få ny spis, hade gas spis å då var dom tvugna att byta ut alla kontakter å el ledningar, jag kommer hem fr min kurs å ser mitt hem...börjar först lipa å sen ringer jag hyresvärden hysterisk å vrålar att det ser ut som om en tornado dragit fram, han frågade mig om dom var klara å hade lämnat det så? jag svarade...näe...dom e inte klara, hahaha han sa-men kan du inte vänta då tills dom e det innan du klagar, jag kände mig gör bäng å ringde dagen efter å skylle på gravid hormoner, han sa-du...jag har åxå levt med en gravid kvinna, å vi e kompisar du å jag :) hahahaah
    den kära leken skrev 2010-06-07 08:40:03 följande:
    Å Pregga, vad gäller brösten så är det knappast naturligt att lyfta dem på något sätt :) Motionera gör man för att kroppen ska må bra och för att man ska trivas med sig själv.
    Ok, då missuppfattade jag dig :)
    Gas spis??? Hur gammalt hus/lägenhet bor du i? Nä dom hjälper ju inte till å städar efter sig precis.
  • Lysmasken
    Pregga skrev 2010-06-07 09:11:06 följande:
    hahaha din man kanske behöver en liten knuff fr en ragata som mig, hahahaahahah
    jag bor i ett gammalt landshövdingehus..var kan det vara ifrån, hm..kanske 40-50 talet, haha men jag älskar min läg, såå mysig asså :)
    haha ja kanske han skulle behöva träffa dig. Svägerskan och svågern som vi har börjat träffa mer nu än innan är på honom lite oxå, dock svägerskan som tur är.
    Jag är väl lite för snäll mot min make.
    Gör istort sett hans mackor varje morgon (vardagar), tvättar (dock dålig på att vika och bära upp kläderna), tar hand om barnen mm.
    den kära leken skrev 2010-06-07 09:13:45 följande:
    Kollade nyss min mobil och såg då att jag fått mess från syrran vid 2-tiden inatt. 3 minuter mellan onda värkar så de har åkt till förlossningen. Åhh vad spännande.
    Åh, så roligt. Du får tala om vad det blev.

Då har man 63 dagar kvar. Går in i vecka 32 på tisdag. Bm besök den 17:e. Åker till kolmården den 19:e och kommer hem sent den 20:e. Den 21:e så ska jag och maken på ul, längtar dit. Följer han inte med så tar jag reda på könet. Vill ju veta vem det är där inne ju. Medans maken tycker att det ska bli spännade å vänta tills förlossningen är över och då få veta vad det är.
  • Lysmasken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 09:30:02 följande:
    Ja men fan vad pinsamt den dagen mna ska krysta och man har flera nyllen som glor mig mellan benen som ser hur en hemorojder fladdrar i takt med mina krystningar
    Lagom kul....NOT...

Det är ju inte heller så lätt att bli av med "Påsen" i häcken heller
    Många medel funkar ju inte äns.

Tror ni era bebbar kommer innan,på bf eller efter bf?
    Kommer ni dricka Hallonbladste?

Jag kommer dricka Hallonbladste och HOPPAS det hjälper men tror ju inte det.
    Däremot tror jag och är så säker på att jag kommer gå över tiden denna gången med då jag gjorde det 10 & 12 dagar med mina andra två barn *suck*...
    Jag räknar starkt med att gå över tiden. Gick 6 dagar övertiden med bägge töserna. Så jag har en känsla att det blir väl 6 dagar här med.

Det är väl en runda ut i skogen jag kommer ta 2 veckor innan bf för att få ut ungen
  • Lysmasken

Åh jag måste skicka iväg pappret till fk ang om förfrågan arbetslös.
    Det roligaste är att dom har redan alla uppgifterna sen tidigare men nej då så kan man ju inte göra utan man måste ju skicka in ett nytt. Men vad fan då, jag har aktividetsstöd från dom så dom ser ju vad jag har.

Åh hatar fk och deras skit regler.

• Lysmasken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 09:59:45 följande:
    Haha men förhoppningsvis är dom vana med en "skinnpåse" i rumpan på många gravida kvinnor
    Vissa har ju så mycket så det ser ut som dom har en hel skog full av blomkål i rumpan
    Så ja då kan jag iaf leva med EN iaf i baklen som irreterar mig och ler stort när jag tänker elaka tankar om den

Jag hoppas verklgien jag slipper gå över tiden och ska be min bm göra en hinnsvepning på mig och samma jäkla dag som dom gör det ska jag fasen binda fast min man i bingen eller vart det må vara och binda upp "lillen" med ståltråd och blomsterpinna och sen jäklar ska färdknäppen kämpas på hela jäkla dagen så den lille vill komma ut
    Ställer han upp på det ?? Drömmer
  • Lysmasken

Morrn

2 nya dörrar har man uppsatta. så nu måste det inskaffas grundfärg och lackfärg för att måla fodret. Sen kommer dom hit och ska lägga nya trösklar där det behövs (ska tillverkas först) och lägga silkon där jag har målat.

Haha min karl kommer verkligen älska mig när vi ska åka till ikea på söndag och svägerskans karl kommer vara bakfull.

Behöver köpa en byrå så man kan lägga bebisens kläder och så ska vi titta på en ny soffa, dock inte säkert att vi beställer den nu men iaf så man har ett litet hum om vad för något.

För tillfället så har jag deg på jäsning, frukostbullar. Ner och starta en tvättmaskin oxå kanske.
    Går in i v32 idag

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10