-
Lysmasken skrev 2010-04-14 09:28:49 följande:Du vet att garantien börjar gälla när du hämtar vagnen...Nej den gäller från att barnet föds, står tydligt på vårt kvitto och jag frågade särskilt om det -
Pregga skrev 2010-04-14 09:38:07 följande:hahaha jaa min lilla vek sig av skratt imorse när jag läste detta ...=)Jag tänkte först på din lilleman när jag läste detta. Såg framför mig en bebis som ligger och skrattar i magen :) -
Funderar på detta med HP förresten. Jag ska jobba på kollo i sommar för intellektuellt funktionshindrade. Hade tänkt jobba till 15 juli, men kanske skulle ta och söka HP och bara jobba första veckorna (fram till midsommar). Vet inte alls om det är svårt att få. nån annan som tänkt söka?
-
carohl skrev 2010-04-14 09:46:31 följande:Vad skönt! Garantin gäller i två år va? Skitbra att det börjar gälla när bebben föds!Fast den gällde bara 6 mån tror jag =/ Fast sen finns ju konsumentköpslagen... -
Lysmasken skrev 2010-04-14 09:57:32 följande:Tyvärr inte. Har jobbat på babyproffsen innan. Så fort vagnen rullar ut från affären så står ju inköpsdatum på kvittot. Jag hade väntat med att hämta ut vagnen. Det är ju ändå 3-4 månader kvar innan bebisen tittar utHåller inte med dig ändå, möjligt att det är så på babyproffsen men där jag köpte (barnaffär g-knapp) står det uttryckligen på avtalet "Garanti från födsel". Så jag litar på mitt avtal. -
Grattis till er som går in i v23 idag och nån v24 var det med! Själv går jag in i v22 imorn. Men tyvärr är jag ganska nojig nu då jag knappt känt lillen sista dygnet. Kanske iof kan bero på att jag höll igång nästan hela dan/kvällen och lillen brukar ju dra igång när jag vilar. Men inatt vaknade jag flera ggr och hoppades att få några sparkar, men inte =( Man ska väl inte räkna med att känna sparkar varje dag ännu, men jag har känt flera ggr per dag senaste veckan i övrigt....
-
Jag hittade detta på niomanader.se
Kan man sola, och bör man?
Det är i och för sig inte mer skadligt med sol än vanligt när man är gravid,men du bör sola med måtta. Detta gäller även solande i solarier.
Det finns inga forskningar som tyder på att själva UV-strålningen är skadligt för ditt barn. Däremot så finns det en risk för att man kan drabbas av fula pigmentförändringar om man solar som oftast inte försvinner efter graviditeten.
Det finns undersökningar som visar att barnet vänder sig bort om man belyser magen med starkt ljus. Kanske det beror på att barnet vill slippa det ljuset?
Tips!
Vill du sola ändå, och det är varmt ute så lägg en fuktad handduk på magen för skugga och svalka.
-
Kul att ni diskuterar solning, jag kom just in från att ha pluggat i solen på balkongen :) Det var så varmt att jag hade bikini, men jag la en fuktig handduk på magen. Jag kommer sola, men vara mer försiktig med solskyddsfaktor och lägga mig i skuggan när det blir varmt. Bada kommer jag att göra obegränsat. Mitt sommarjobb är ju på ett kollo ute i skärgården så det blir mkt sol och bad inom jobbet så att säga :)
-
Malten skrev 2010-04-15 10:22:39 följande:Grattis till er som går in i v23 idag och nån v24 var det med! Själv går jag in i v22 imorn. Men tyvärr är jag ganska nojig nu då jag knappt känt lillen sista dygnet. Kanske iof kan bero på att jag höll igång nästan hela dan/kvällen och lillen brukar ju dra igång när jag vilar. Men inatt vaknade jag flera ggr och hoppades att få några sparkar, men inte =( Man ska väl inte räkna med att känna sparkar varje dag ännu, men jag har känt flera ggr per dag senaste veckan i övrigt....Ingen som har nåt (lugnande) att säga ang. detta? Kände ni varje dag v21? (har moderkakan i framvägg) -
den kära leken skrev 2010-04-15 12:39:10 följande:Jag kommer inte att sola. Det gör jag iof inte i vanliga fall heller. Tycker inte om att ligga i solen. Men däremot älskar jag att vara ute så sol får jag ju på mig ändå. Bada kommer jag att göra. Malten: Vad roligt med kollo! Vad jobbar du med? Vad pluggar du till?Ja det är världens bästa sommarjobb. Det är ett kollo för barn, ungdomar med intellektuella funktionshinder (downs syndrom osv). Det blir fjärde sommaren för mig där. Hoppas bara att foglossningen inte blir allt värre så att det inte funkar =/ Jag tog socionomexamen i januari, men läser nu till en kurs i sexologi.